Pozdravujem pamätníkov. Rád by som sa viac dozvedel o histórii verejnej dopravy do Čiernej vody.
Podľa historických máp na imhd tam jazdila linka 32 (neskôr 53) minimálne v roku 1985, ale v roku 1961 ešte nie.
Jazdili na tej linke vždy busy v mestskom prevedení alebo mal vtedajší DPMB na takúto "vidiecku linku" aj nejaké vozidlá v prímestskom prevedení?
Aj vtedy Čierna voda patrila pod Chorvátsky Grob? Nejazdila tam odnikiaľ žiadna prímestská doprava?
Ak chcel ísť niekto z Čiernej vody napr. na Obecný úrad do centra / samotnej dediny Chorvátsky Grob verejnou dopravou, tak musel jedine obrovskou nadchádzkou cez Bratislavu s prestupom z MHD na prímestský bus?
Na staremapy.sk som z roku 1955 našiel, že už vtedy existovala súčasná cesta z Čiernej vody do samotného Chorvátskeho Grobu, ale približne medzi dnešným Malým Rajom a pôvodným Slovenským Grobom vraj viedla iba poľná cesta.
Čiernu vodu si pamätám ako kuriozitu zo začiatku 21. storočia že napriek tomu, že to ani vtedy nebola súčasť Bratislavy, tak tam jazdila bratislavská MHD, a to bez akéhokoľvek príplatku.
Zaujímavé bolo pre mňa (v súvislosti s novou výstavbou a predĺžením linky 53 do samotného Chorvátskeho Grobu), že najskôr sa nejakú dobu udržiaval tarifný stav, že po pôvodnú konečnú zastávku pri kaštieli (Hotel Kamila, dnes Agátka) to ešte bola bratislavská zóna 101, ale nasledujúca neďaleká zastávka v súvislej zástavbe, takisto v Čiernej vode, "Na pasienku" už bola v mimobratislavskej zóne.
Nepamätám sa kde sa bus MHD pri kaštieli otáčal, bolo tam niekde dopravne oficiálne miesto vhodné na bezpečné otočenie autobusu?
Teraz keď je Čierna voda taká veľká, myslíte že by bolo reálne žeby sa z nej mohla stať samostatná obec? I keď chápem, že trend do budúcnosti sa očakáva skôr opačný, teda spájanie menších obcí.
Podľa historických máp na imhd tam jazdila linka 32 (neskôr 53) minimálne v roku 1985, ale v roku 1961 ešte nie.
Jazdili na tej linke vždy busy v mestskom prevedení alebo mal vtedajší DPMB na takúto "vidiecku linku" aj nejaké vozidlá v prímestskom prevedení?
Aj vtedy Čierna voda patrila pod Chorvátsky Grob? Nejazdila tam odnikiaľ žiadna prímestská doprava?
Ak chcel ísť niekto z Čiernej vody napr. na Obecný úrad do centra / samotnej dediny Chorvátsky Grob verejnou dopravou, tak musel jedine obrovskou nadchádzkou cez Bratislavu s prestupom z MHD na prímestský bus?
Na staremapy.sk som z roku 1955 našiel, že už vtedy existovala súčasná cesta z Čiernej vody do samotného Chorvátskeho Grobu, ale približne medzi dnešným Malým Rajom a pôvodným Slovenským Grobom vraj viedla iba poľná cesta.
Čiernu vodu si pamätám ako kuriozitu zo začiatku 21. storočia že napriek tomu, že to ani vtedy nebola súčasť Bratislavy, tak tam jazdila bratislavská MHD, a to bez akéhokoľvek príplatku.
Zaujímavé bolo pre mňa (v súvislosti s novou výstavbou a predĺžením linky 53 do samotného Chorvátskeho Grobu), že najskôr sa nejakú dobu udržiaval tarifný stav, že po pôvodnú konečnú zastávku pri kaštieli (Hotel Kamila, dnes Agátka) to ešte bola bratislavská zóna 101, ale nasledujúca neďaleká zastávka v súvislej zástavbe, takisto v Čiernej vode, "Na pasienku" už bola v mimobratislavskej zóne.
Nepamätám sa kde sa bus MHD pri kaštieli otáčal, bolo tam niekde dopravne oficiálne miesto vhodné na bezpečné otočenie autobusu?
Teraz keď je Čierna voda taká veľká, myslíte že by bolo reálne žeby sa z nej mohla stať samostatná obec? I keď chápem, že trend do budúcnosti sa očakáva skôr opačný, teda spájanie menších obcí.
B K
Kamerové záznamy sa sťahujú fyzickou návštevou vozidla (+oživenie). Ak by oživenie + stiahnutie + uspatie trvalo len 10 minút, tak to máš 500 x 10 minút = cez 5 000 minút. Záznam iba pri 10 hodinách premávky má 10 x 60 = 600 minút. Takže sme pri vyše 3 000 000 minút záznamov....x počet dní = šialené číslo.
Umelou inteligenciou? Tá vie vyhodnotiť napr. stacionárne, že nejaké vozidlo prešlo na červenú, parkuje dlhšie ako je povolené, atď..a to je už nadštandard na naše pomery. Pochybujem, že existuje AI, ktorá z nekvalitného záznamu vyhodnotí porušenie slovenskej legislatívy, vytvorí upozornenie a pošle človeka podať oznámenie (spísať úradný záznam).
Pozeráš veľa sci-fi a technológií z vyspelého sveta.
Btw, nerozumiem prečo má bežný dopravca (DPB nie je nič viac ako kopec iných dopravcov) suplovať prácu polície. Máme predsa stovky až tisíce kamier vo vysokom rozlíšení na križovatkách, verejných budovách, atď., polícia má k ním plný prístup, zaznamenajú denné tisíce priestupkov.
Máš pocit, že tým niekto zaoberá? Najprv musí byť vôľa, potom cesta.