Transakčná daň možno nebude a hoci ju považujem za hlúposť, nie je to game changer. Pri tvojom ročnom výpočte sa bavíme o hodnote zodpovedajúcej približne 480 vzkm denne, pričom DPB spraví denne v priemere okolo 100.000 vzkm. To by sa malo vojsť do zvýšenia cien pre cestujúcich.
Na 61 sa z pohľadu intervalu nič nemení, len sa menia poradia na odchodoch...Ak som dobre kukal, tak každý voz bude robiť 2 kola L40 a potom 1 kolo L61 a zase potom 2kola L40
DPB postihne najmä transakčná daň. Nevidím im do účtovníctva, ale ak majú ročný obrat 43 mil €, transakčná daň je 0,4%. Ak by abstrahovali a povedali, že sa bude platiť s celého obratu, tak je to ročné 172.000€. Za rok 2025 to bude ale len 3/4, lebo platí až od 1.4., čiže 129.000€. Samozrejme, výbery v hotovosti sú zdanené vyššie a sú tam aj horné obmedzenia, ale nepredpokladám, že by toto predstavovalo významné čiastky.
Nie som fanúšik konsolidácie a rozhodne nie týmto spôsobom. Ale ak je DPB plátca DPH a predpokladám, že drvivá väčšina dodávateľov tiež, tak sa to hospodárenia nedotkne takým spôsobom, ako konečného spotrebiteľa. O čo viac DPB na DPH zaplatí o to menej musí zaplatiť finančnej správe.
Akekolvek prilepsenie je uz myslim dost nerealne co nas caka od Noveho roku vdaka DPH a inemu.
Na zaciatok by sme mohli zacat rok 2025 aspon s klbakmi 60,70 celotyzdenne.
L50 je problém hlavne 15 min. ráno cez prázdniny. Cez víkend by sa tam hodil 10 min. (12 min.) v čase 12-18h. L40 odkedy jazdí k Eurovea a dokončili Nivy a plní sa postupne zóna Chalupkova vozí omnoho viac ľudí. Keby nebol na Vajanského nešťastný cyklo pruh ale kombi bus + cyklo bol by som za jej predĺženie až pod most SNP.
50tke staci hlavne aby tam nenasadzovali SOR, v ktorom sa neda ani pohnut ked je plny voz. A este ked sa tam vopchaju 3 kociky tak RIP SOR a priestor na statie.
"Zmeny v cestovnom poriadku vstupujú do platnosti najmä v termínoch zhodných s termínmi zmien cestovného poriadku železničnej dopravy; to neplatí pre medzinárodnú autobusovú dopravu, dopravu na špeciálnych dráhach, dopravu na lanových dráhach a dlhodobé významné zmeny v rámci systému dopravnej obsluhy, napríklad uplatnenie princípov plánu dopravnej obslužnosti."
Od Eurovei možno, ale od ASMN je to poloprázdne až prázdne smer Eurovea aj v týždni, nie len cez víkend. Keď to na hrane komfortu zvládal sólo voz 12 m s 10 min. intervalom a ešte so znížením priestoru v salóne skrz ten smradľavý motor, tak to musí zvládať v tých exponovaných časoch aj kĺb s týmto 10 min. intervalom. Taká L50 pri tom 15 min. intervale cez víkend, ktorá spája 2/3 nákupných centier čo sú v meste by potrebovala skôr posilniť.
Pár krát som s tým išiel poobede cez víkendy a vzduch to práveže nevozilo vôbec. Od Eurovei to pekne bralo prichádzajúci dopyt a od Bus stanice tiež pristupovalo dosť ľudí. Kedysi za čias 210 to vozievalo vzduch pri 12 min.int. v trase stanica - stanica.
Hej, ale tiež nie je ideálne robiť bordel každé dva mesiace. Navyše keďže v normálnom svete (u nás veľmi nie) sa so zmenou CP regionálnej dopravy upravuje aj MHD, tak je logické robiť úpravu k spoločnému termínu.
Nebolo v nejakom dokumente DPB stanovené že zmeny ktoré nie sú vyvolané externými faktormi sa robia k decembrovej a júnovej zmene, alebo k 1.9.?
Bol a bude aj teraz pred sviatkami. O čo je horšia taká L96, ktorá má navyše ešte horší interval a sólo vozy cez víkend? Tu naozaj už od zaradenia kĺbových trolejbusov postačoval 10 min. interval. Však to tam vozí cez víkend hlavne vzduch.
Veľmi dobré riešenie síce to mohla počkať týždeň či dva lebo ešte teraz sú zvýšené prepravné nároky ale tak linka 40 v intervale 7-8inut cez víkend bol zbytočný luxus...
Ike