Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #251477:
DPB postihne najmä transakčná daň. Nevidím im do účtovníctva, ale ak majú ročný obrat 43 mil €, transakčná daň je 0,4%. Ak by abstrahovali a povedali, že sa bude platiť s celého obratu, tak je to ročné 172.000€. Za rok 2025 to bude ale len 3/4, lebo platí až od 1.4., čiže 129.000€. Samozrejme, výbery v hotovosti sú zdanené vyššie a sú tam aj horné obmedzenia, ale nepredpokladám, že by toto predstavovalo významné čiastky.
Reply on: Petto #251463:
Ale tým pádom, prišlo k oslabeniu aj na linke 61? Či? Linka 61 je plnšia cez víkendy než taká linka 40
Reply on: Petto #251476:
Nie som fanúšik konsolidácie a rozhodne nie týmto spôsobom. Ale ak je DPB plátca DPH a predpokladám, že drvivá väčšina dodávateľov tiež, tak sa to hospodárenia nedotkne takým spôsobom, ako konečného spotrebiteľa. O čo viac DPB na DPH zaplatí o to menej musí zaplatiť finančnej správe.
Reply on: david11 #251475:
Akekolvek prilepsenie je uz myslim dost nerealne co nas caka od Noveho roku vdaka DPH a inemu.
Na zaciatok by sme mohli zacat rok 2025 aspon s klbakmi 60,70 celotyzdenne.
Reply on: Klepeto #251472:
L50 je problém hlavne 15 min. ráno cez prázdniny. Cez víkend by sa tam hodil 10 min. (12 min.) v čase 12-18h. L40 odkedy jazdí k Eurovea a dokončili Nivy a plní sa postupne zóna Chalupkova vozí omnoho viac ľudí. Keby nebol na Vajanského nešťastný cyklo pruh ale kombi bus + cyklo bol by som za jej predĺženie až pod most SNP.
Reply on: Klepeto #251472:
50tke staci hlavne aby tam nenasadzovali SOR, v ktorom sa neda ani pohnut ked je plny voz. A este ked sa tam vopchaju 3 kociky tak RIP SOR a priestor na statie.
Reply on: 810zssk #251470:
Po novom je to vo vyhláške

"Zmeny v cestovnom poriadku vstupujú do platnosti najmä v termínoch zhodných s termínmi zmien cestovného poriadku železničnej dopravy; to neplatí pre medzinárodnú autobusovú dopravu, dopravu na špeciálnych dráhach, dopravu na lanových dráhach a dlhodobé významné zmeny v rámci systému dopravnej obsluhy, napríklad uplatnenie princípov plánu dopravnej obslužnosti."
Reply on: david11 #251471:
Od Eurovei možno, ale od ASMN je to poloprázdne až prázdne smer Eurovea aj v týždni, nie len cez víkend. Keď to na hrane komfortu zvládal sólo voz 12 m s 10 min. intervalom a ešte so znížením priestoru v salóne skrz ten smradľavý motor, tak to musí zvládať v tých exponovaných časoch aj kĺb s týmto 10 min. intervalom. Taká L50 pri tom 15 min. intervale cez víkend, ktorá spája 2/3 nákupných centier čo sú v meste by potrebovala skôr posilniť.
Reply on: Klepeto #251469:
Pár krát som s tým išiel poobede cez víkendy a vzduch to práveže nevozilo vôbec. Od Eurovei to pekne bralo prichádzajúci dopyt a od Bus stanice tiež pristupovalo dosť ľudí. Kedysi za čias 210 to vozievalo vzduch pri 12 min.int. v trase stanica - stanica.
Reply on: david11 #251468:
Hej, ale tiež nie je ideálne robiť bordel každé dva mesiace. Navyše keďže v normálnom svete (u nás veľmi nie) sa so zmenou CP regionálnej dopravy upravuje aj MHD, tak je logické robiť úpravu k spoločnému termínu.

Nebolo v nejakom dokumente DPB stanovené že zmeny ktoré nie sú vyvolané externými faktormi sa robia k decembrovej a júnovej zmene, alebo k 1.9.?
Reply on: Ma178rek #251464:
Bol a bude aj teraz pred sviatkami. O čo je horšia taká L96, ktorá má navyše ešte horší interval a sólo vozy cez víkend? Tu naozaj už od zaradenia kĺbových trolejbusov postačoval 10 min. interval. Však to tam vozí cez víkend hlavne vzduch.
Reply on: 3pa3ck3 #251466:
15.12. sa robia veľké zmeny. Lokálnu MHD vedia zmeniť kedy chcú a prispôsobiť akt. potrebám.
Bratislavskí mestskí poslanci schválili rozpočet, počíta aj so zvýšením cestovného v MHD od marca.
https://e.dennikn.sk/minuta/4357443
Reply on: david11 #251465:
15. 12. sa predsa menia cestovné poriadky v celej Európe, takže prednostne sa zmeny majú plánovať k tomuto dátumu
Reply on: Ma178rek #251464:
Mali to zmeniť po novom roku.. Teraz práveže budú zvýšené prepravné nároky. Dve veľké OC centrá po trase a Bus stanica.
Reply on: Petto #251463:
Veľmi dobré riešenie síce to mohla počkať týždeň či dva lebo ešte teraz sú zvýšené prepravné nároky ale tak linka 40 v intervale 7-8inut cez víkend bol zbytočný luxus...
Reply on: Pe67 #251452:
Takisto dojde k oslabeniu L40 cez so-ne ...nebude uz 7-8 interval cez den,ale len 10 min, cim sa zrusia 40/10 a 40/11
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: B K #251461:
Rôznym "exotom" s "deravými výfukmi" by mali brať techničáky. Tiež mi lezú na nervy.
Reply on: upravovač fotiek #251460:
Reč bola o elektromobiloch a o tom, že nemôžeme tvrdiť, že nespôsobujú žiaden hluk.

Možno obyvatelia časom zistia, že znížením rýchlosti dosiahli presný opak.

No tiež bývam neďaleko cesty (síce s neporovnateľne nižšou nočnou premávkou v porovnaní s Brnianskou), a viac počujem hluk asfalt/pneumatiky (hlavne keď je mokro) ako hluk z motorov (samozrejme to neplatí pri motorkách a "tuneroch").
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: B K #251458:
Načo je tam potom protihluková stena? Hluk z pneumatík 1,2 tonového približovadla pri 70 km/h je úplne porovnateľný s hlukom autobusov, to máš pravdu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.