Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #251354:
Načo by si robil obrat v Kysaku ak by ten vlak nešiel do Košíc?

Inak teda budúce obstarávanie nejakých jednotiek na túto linku by malo uvažovať s rozpájaním v Margecanoch tak že časť vlaku by šla do KE a časť do PO, ale to je na Slovensko asi príliš progresívne.
Reply on: S499.1023 #251363:
Add1
Očakávam, áno. A očividne to aj tak spravili, to je prekvapko,čo?
Reply on: S499.1023 #251363:
1) Áno, v tomto špecifickom prípade by som očakával, že by ho kvôli Bratislave dali o 10 minút skôr, ak je to možné. Aj tak tam nie je žiadny takt.
Reply on: Petto #251354:
1) Očakávaš, že sa GVD ŽSR bude prispôsobovať GVD MHD Bratislava? Choď o jeden skôr, ak máš problém.
2) Kysak je malý (v zmysle železničnom)? Problém vidím v čase, potrebnom na obchodenie rušňa. Ale to sa dá ľahko nahradiť tým, že v Kysaku na vlak nastúpi ľubovoľná 163 a odvlečie to do Prešova. Na tento úsek to stačí a Vetroň obehne v Prešova, aby do Kysaku zasa prišli v správnom poradí.
Reply on: barack40 #251352:
A ešte ďalšiu vec som zabudol. Expres (či po novom IC?) o 15:27 bude povinne miestenkový. Takže to máme ďalších ľudí, (isto viac, ako 24) ktorí si miestenku kupovať nebudú chcieť a pôjdu na 6-vozňový Považan... Teda stále dúfam, že to bude posilnené. Štvrtky a piatky bude Považan o 15:55 asi nepoužiteľný 😞
Skoda tych 2 nesystemovych "ICciek". Ten posledny Tatran ako zvladne dat TT - BA Vinohrady za 20 minut ked vsetky ostatne to idu 24? A nasledne 2 minuty stoji na Vinohradoch, pricom ostatne maju poznamku, ze mozu hned odist. A prestoj 1 minutu pre tie nove ICcka v Ziline je tiez luxusne zrychlenie tak maximalne do excelu...
Reply on: Petto #251358:
No skrátili pobyty v staniciach... Uvidíme ako im to bude vychádzať ale kým nedôjdu Vectrony nové bude sa to ťažko plniť

(Aha už som našiel že od 10.12 majú byť k dispozícii aspoň 5ks tak to bude ok)
Reply on: mrcheef #251356:
Aha tak tejto verziu som nevidel...ale tak k tomu 15:27 ide pár minut po príchode do TN osobný vlak tak síce ľudia prídu o cca 30 minút neskôr do PU/PB ale nemyslím si že to bude kritické 🙂
Reply on: Ma178rek #251355:
Posledný EX 630 dojde ale už 00:24 do BA takže to posunuli rozumne.
Reply on: mrcheef #251356:
To sú tie "IC-čkové" Expresy Kriváň, ktoré vznikli na základe toho, že rušenie IC-čiek bolo témou ešte pred pár týždňami.
Reply on: Ma178rek #251353:
Tak to si nepozeral finálny platný CP. 2 páry Expresov nestoja v PU, PB, Vrútkach, Kraľovanoch, RK, Strbe a Margecanoch.

https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2024/11/KCP-GVD_www_SK_24.pdf
Reply on: Petto #251354:
Tak bohužiaľ všetky Expressy prichádzajú XX:33 s tým sa nedá nič moc robiť skôr ako budúci rok sa to nezmení keďže je v okolí Žiliny natiahnutá jazdná doba ..
Áno mohli by ich vyslať skôr z Košíc ale tam by to rozbilo cely grafikon na trase do BA...
Skôr by sa mohli pridať nočné spojenia o 1 ráno ...
Napríklad v nedeľu by mohlo ísť zopár liniek, keďže tam má ten vlak asi najväčší potenciál 🙂
Reply on: Ma178rek #251353:
Posledny vlak o 00.33 je "super",ze si rovno najdi taxik, ked prides s tym expresom.

Ten Presov napadol i mne. Len museli by robit obraty rusnov, co v tom malom Kysaku asi nie je easy. Ak raz budu nejake Comfortjety na expresoch (k comu sa schyluje podla generala ZSSK) tak to nebude problem ak bude obojsmerna nova suprava.
Reply on: barack40 #251352:
No ja čo som našiel GVD tak všetky Expressy stoja aj v PB aj v Púchove...
Celkovo príde fakt k zlepšeniu medzi BA-ZA.. keďže ponúkli skoré ranné spojenie 4:31 zo Žiliny ktoré je v BA vo veľmi dobrom čase a aj posledný vlak s príchodom do BA o 0:33 je tiež super 🙂
Celkovo sa ponúkli zaujímavé skóre ranné a neskoré večerné spoje
Skôr by som dal každý druhý Tatran do Prešova/Humenné (Šarišan)
Reply on: Ike #251351:
Nejako sme sa nepochopili. Ja súhlasím so všetkým, čo si napísal. 🙂

Ja zavedenie hodinového taktu Tatranov chválim. To je jednoznačné pozitívum. Čo kritizujem, je oslabenie kapacity Považanov, ktoré častejšie oproti dnešku jazdiť nebudú. A častejšie oproti dnešku nebudú jazdiť ani Tatrany, lebo stále sa bavíme o špičke - a v čase špičky už aj dnes Tatrany jazdia každú hodinu.

Ale možno sa mýlim. Možno sa naozaj každé dve hodiny nájde aspoň tých 24 ľudí do Trenčianskej Teplej, Dubnice n. Váhom a Ilavy, ktorým bude po novom viac časovo vyhovovať dnešný REX. A pôjdu teda Považanom končiacim v Púchove, v ktorom (pri nasadení KISSu) bude kapacity dosť. A v prípade Považana o 15:55 bude snáď tých vyššie vymenovaných ľudí o ešte toľko menej, aby vyvážili tých, ktorí dnes jazdia do Púchova a Považskej Bystrice expresom o 15:27, a po novom im tam nezastaví.
🙂
Reply on: barack40 #251350:
Podľa mňa vychádzaš z nesprávnej premisy, že dnešné redšie odchody s väčšou kapacitou ľuďom vyhovujú viac.

Ale jeden zo základných princípov verejnej dopravy hovorí že vždy je lepšie a flexibilnejšie mať spoje častejšie aj pri menšej kapacite.

Naráža sa tu len na tie najväčšie nakladové položky. Dve sólo vozidlá sú drahšie ako jeden kĺb (aj na odpisy aj na údržbu a poplatky) a potrebuješ dvoch vodičov namiesto jedného.

Ale ak dopravca má aj vodičov aj vozidla, je práveže lepšie to využiť, znizuješ tým jednotkové náklady a zvyšuješ atraktivitu.
Reply on: 810zssk #251348:
Tak bude v tých vlakoch každý deň stáť o 24 ľudí viac, ako dnes 🙂

Opakujem, že problémové budú (môžu byť) špičky. Teda pracovné dni ráno do BA, pracovné dni (najmä štvrtky a piatky) poobede z BA, nedeľa do BA. Napríklad taký R 700 má od pondelka do piatku až 8 vozňov, a prázdne to nejazdí. A práve cez tieto mnou vymenované špičkové časy k žiadnemu posilneniu na Tatranoch nedošlo. Aj tento GVD jazdia Tatrany (v tých špičkách) každú hodinu. Akurát Považská Bystrica a Púchov o dva páry Tatrana príde (kam sa presunú cestujúci? do Považana so 6 vozňami? 🙂 ). Preto som sa aj pýtal, či budú aspoň v špičkách niektoré vlaky posilnené.

Uznávam ale, že tých 24 miest nie je až taká tragédia. Mohlo byť aj horšie. Tie BDsheer sa na vlaky typu Považan objektívne moc nehodia. Len je škoda, že sa proste tie vozne bez náhrady zrušia, a kapacita klesne.
Reply on: 810zssk #251348:
Príde k celkovemu navýšeniu kapacity..
Takže by som sa nebál o tie Považany...
Reply on: ES499.0001 #251347:
24 miest je úplná pohoda keď si vezmeš o koľko sa navýši kapacita medzi najväčšími mestami na ich trase.
Reply on: barack40 #251344:
Považany prídu o 24+4 miest, kedže služobáky Bdghmeer z Urpínov pôjdu na Tatrany a tým pádom služobáky BDsheer z Považanov dostanú Urpíny.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.