Tak bohužiaľ všetky Expressy prichádzajú XX:33 s tým sa nedá nič moc robiť skôr ako budúci rok sa to nezmení keďže je v okolí Žiliny natiahnutá jazdná doba ..
Áno mohli by ich vyslať skôr z Košíc ale tam by to rozbilo cely grafikon na trase do BA...
Skôr by sa mohli pridať nočné spojenia o 1 ráno ...
Napríklad v nedeľu by mohlo ísť zopár liniek, keďže tam má ten vlak asi najväčší potenciál
Posledny vlak o 00.33 je "super",ze si rovno najdi taxik, ked prides s tym expresom.
Ten Presov napadol i mne. Len museli by robit obraty rusnov, co v tom malom Kysaku asi nie je easy. Ak raz budu nejake Comfortjety na expresoch (k comu sa schyluje podla generala ZSSK) tak to nebude problem ak bude obojsmerna nova suprava.
No ja čo som našiel GVD tak všetky Expressy stoja aj v PB aj v Púchove...
Celkovo príde fakt k zlepšeniu medzi BA-ZA.. keďže ponúkli skoré ranné spojenie 4:31 zo Žiliny ktoré je v BA vo veľmi dobrom čase a aj posledný vlak s príchodom do BA o 0:33 je tiež super
Celkovo sa ponúkli zaujímavé skóre ranné a neskoré večerné spoje
Skôr by som dal každý druhý Tatran do Prešova/Humenné (Šarišan)
Nejako sme sa nepochopili. Ja súhlasím so všetkým, čo si napísal.
Ja zavedenie hodinového taktu Tatranov chválim. To je jednoznačné pozitívum. Čo kritizujem, je oslabenie kapacity Považanov, ktoré častejšie oproti dnešku jazdiť nebudú. A častejšie oproti dnešku nebudú jazdiť ani Tatrany, lebo stále sa bavíme o špičke - a v čase špičky už aj dnes Tatrany jazdia každú hodinu.
Ale možno sa mýlim. Možno sa naozaj každé dve hodiny nájde aspoň tých 24 ľudí do Trenčianskej Teplej, Dubnice n. Váhom a Ilavy, ktorým bude po novom viac časovo vyhovovať dnešný REX. A pôjdu teda Považanom končiacim v Púchove, v ktorom (pri nasadení KISSu) bude kapacity dosť. A v prípade Považana o 15:55 bude snáď tých vyššie vymenovaných ľudí o ešte toľko menej, aby vyvážili tých, ktorí dnes jazdia do Púchova a Považskej Bystrice expresom o 15:27, a po novom im tam nezastaví.
Podľa mňa vychádzaš z nesprávnej premisy, že dnešné redšie odchody s väčšou kapacitou ľuďom vyhovujú viac.
Ale jeden zo základných princípov verejnej dopravy hovorí že vždy je lepšie a flexibilnejšie mať spoje častejšie aj pri menšej kapacite.
Naráža sa tu len na tie najväčšie nakladové položky. Dve sólo vozidlá sú drahšie ako jeden kĺb (aj na odpisy aj na údržbu a poplatky) a potrebuješ dvoch vodičov namiesto jedného.
Ale ak dopravca má aj vodičov aj vozidla, je práveže lepšie to využiť, znizuješ tým jednotkové náklady a zvyšuješ atraktivitu.
Tak bude v tých vlakoch každý deň stáť o 24 ľudí viac, ako dnes
Opakujem, že problémové budú (môžu byť) špičky. Teda pracovné dni ráno do BA, pracovné dni (najmä štvrtky a piatky) poobede z BA, nedeľa do BA. Napríklad taký R 700 má od pondelka do piatku až 8 vozňov, a prázdne to nejazdí. A práve cez tieto mnou vymenované špičkové časy k žiadnemu posilneniu na Tatranoch nedošlo. Aj tento GVD jazdia Tatrany (v tých špičkách) každú hodinu. Akurát Považská Bystrica a Púchov o dva páry Tatrana príde (kam sa presunú cestujúci? do Považana so 6 vozňami? ). Preto som sa aj pýtal, či budú aspoň v špičkách niektoré vlaky posilnené.
Uznávam ale, že tých 24 miest nie je až taká tragédia. Mohlo byť aj horšie. Tie BDsheer sa na vlaky typu Považan objektívne moc nehodia. Len je škoda, že sa proste tie vozne bez náhrady zrušia, a kapacita klesne.
No tie Považany sú vcelku fail, lebo už teraz majú menšiu kapacitu ako Stadlery, ktoré jazdia len po Trenčín (po novom po Púchov). Keď som v piatok išiel Považanom, tak aj v 1. triede bola obsadená každá dvojka aj štvorka aspoň jedným človekom. A to bolo v auguste, kedy je menší pohyb ľudí.
Ďakujem za print screeny z VOD, bohužiaľ sa naplnilo to, čoho som sa obával. Považany (tie v klasických súpravách) budú oproti dnešku skrátené o 1 vozeň...
Budú aspoň v špičkových časoch posilnené? Dnes majú štandarne 7 vozňov, niektoré bývajú posilnené na 8 vozňov. A býva v nich dosť plno. Síce z nich ubudnú cestujúci z a do Brestovian (ktorým sa mimochodom oproti súčasnému GVD skokovo zhorší cestovanie), ale zahustenie expresov tie Považany nijako neodľahčí. Určite nie tak, aby bolo opodstatnené ich skracovanie. V špičke jazdia expresy každú hodinu už dnes, ba dokonca pre Púchov a Považskú Bystricu dva páry expresov vypadnú. A kam sa tí cestujúci presunú? Samozrejme do Považana s oslabenou kapacitou
Druhá možnosť - poslať na mail. Ale keďže cez mail BA sekcie imhd sa to ku mne nedostane, tak môžeš priamo mne na mirec240@imhd.sk a ak budú použiteľné, uverejníme
barack40
Opakujem, že problémové budú (môžu byť) špičky. Teda pracovné dni ráno do BA, pracovné dni (najmä štvrtky a piatky) poobede z BA, nedeľa do BA. Napríklad taký R 700 má od pondelka do piatku až 8 vozňov, a prázdne to nejazdí. A práve cez tieto mnou vymenované špičkové časy k žiadnemu posilneniu na Tatranoch nedošlo. Aj tento GVD jazdia Tatrany (v tých špičkách) každú hodinu. Akurát Považská Bystrica a Púchov o dva páry Tatrana príde (kam sa presunú cestujúci? do Považana so 6 vozňami? ). Preto som sa aj pýtal, či budú aspoň v špičkách niektoré vlaky posilnené.
Uznávam ale, že tých 24 miest nie je až taká tragédia. Mohlo byť aj horšie. Tie BDsheer sa na vlaky typu Považan objektívne moc nehodia. Len je škoda, že sa proste tie vozne bez náhrady zrušia, a kapacita klesne.