Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andrej #251149:
Samozrejme. Peniaze sú všeobecný výmenný ekvivalent a ako také určujú "hodnotu" tvojho času. Pokiaľ ti niekto platí za hodinu tvojej práce 7€, tak má tvoj čas inú hodnotu, ako keď platí 200€. Človek s príjmom 200€ na hodinu nepôjde na druhý koniec mesta električkou 90 minút, ale taxíkom alebo autom.
Reply on: Andrej #251149:
Deti, študenti, dôchodcovia, nezamestnaní. Neprodukujú, nie sú zapojení do ekonomiky, ich čas nemá hodnotu a nemá zmysel im dotovať prázdne vozidlá. To nie je snobizmus, ale efektívne využitie vzácnych prostriedkov. Za ušetrené peniaze môže mesto prevádzkovať školky a základné školy, opravovať cesty.
Reply on: si #251148:
Môžeme predpokladať, že pokiaľ niekto nemá mobil, tak nemá ani auto. Od tých pár výnimiek môžeme abstrahovať.
Reply on: Ike #251153:
Myslím, že hodnota času bola myslená ako hodinový zárobok. Či už reálny alebo potenciálny. 🙃

Vzťahuje sa asi hlavne na ľudí, čo nie sú obmedzení pracovnou dobou zamestnávateľa.

Ak sa chcem vzdelávať a optimalizovať svoje procesy, tak môžem počítať aj s cieľovým zárobkom. Napr. Naval Ravikant odporúča stanoviť si 1000USD/hod.
Reply on: Ike #251153:
Prečítaj si znova celé vlákno. Andrej nikde nepísal že len chudobní cestujú MHD ale reagoval na to že niektorí ľudia sú "odkázaní" na MHD a to naozaj sú predovšetkým tí menej majetní (+ nejaké zdravotné obmedzenia).
Reply on: Andrej #251151:
"Ktori su ti ludia ktori inu moznost ako MHD nemaju? Chudobni. A teda z tohto citatu vyplyva, ze cas chudobnych ludi ma malu hodnotu. "

Toto sú neuveriteľne grandiózne hlúposti. Ja sa za chudobného nepovažujem, ale cestujem MHD z dôvodu iných faktorov, medzi najpodstatnejší je rýchlosť (vďaka BUS pruhom) a cena. Áno, cena. Či to nie je v rozpore s tým, že nie som chudobný? Nie nie je.

Človek, ktorý má financie, ich má okrem iného aj preto, pretože s nimi vie hospodáriť a platiť 7 € denne za parkovanie pri práci mi hospodárne nepríde, hoci by som na to teoreticky mal zdroje.

Reply on: Andrej #251151:
No vidis, a mne ako majitelovi auta to pravo stale coraz viac uberaju a nikoho to neserie a jedine co povedia je "tak pouzi MHD" 🙂

Na druhej strane faktom je, ze niekto, kto zaraba minimalku, trati casovo cestovanim MHD menej, ako nejaky podnikatel, co potrebuje robit biznis aby jeho firma a ludia zarabali. €4,30 na hodinu vs niekolko desiatok eur za hodinu (az stoviek) je rozdiel v hodnote, ktory je meratelny. Preto som si napriklad aj kupil auto, lebo ta casova uspora v mojom zivote pri mojej hodinovke si ju zaplati aj s palivami a poistkami 🙂
Reply on: MatejBA #251150:
Nie si snob, ale zrejme mas problemy so zakladnou slovencinou, lebo si taku fikciu z mojho prispevka vytiahol za aku by sa aj bulvarny dennik hanbil.

V prispevku, na ktory som odpovedal, som aj pridal citaciu, ktoru si zrejme neprecital: "sú to ľudia, ktorí inú možnosť ako MHD zvyčajne nemajú a ich čas má malú hodnotu".

Ktori su ti ludia ktori inu moznost ako MHD nemaju? Chudobni. A teda z tohto citatu vyplyva, ze cas chudobnych ludi ma malu hodnotu.

Cize nie, nie si snob, ale ked sa tu niekto zastava pravo chudobnych ludi aby sa niekam dostali v rozumnom case, a ty tu vystrajas ako keby som povedal ze tvoj cas nie je vzacny, to je pekne chore.
Reply on: Andrej #251149:
Aha, cize ja som snob, lebo som kedysi nechcel cestovat 45 minut elektrickou cez celu BA (vacsinou som musel stat celu cestu, a raz som skoro aj odpadol a museli ma ratovat, ked som vystupil lebo nesla klima, bol vydychany vzduch a zatocila sa mi hlava) + asi 15-20 minut peso na elektricku z domu a z elektricky do prace x 2 (cize denne som zabil skoro 2 hodiny cestovanim) - pricom autom mi to trvalo 20 minut, mozno 30 max a nemusel som riesit, ci mi ujde elektricka/autobus pri prestupe, alebo si sadnem, alebo ci pojde klima.

Rovnako aj teraz, ked pracujem v regione. Autobus 40 minut (nastastie ide priamo bez prestupov), ked ho ale nestihnem alebo nezastavi, dalsi ide az o hodinu. A autom som tam po dialnici za 15 minut.

Takze som dobre pochopil, ze som hnusny burzujny bohaty snob? 😃
Reply on: andy27 #251146:
"sú to ľudia, ktorí inú možnosť ako MHD zvyčajne nemajú a ich čas má malú hodnotu." - A na toto si prosim ako prisiel? V com je cas chudobnych ludi menej vzacny ako podnikatelov alebo papalasov? To uz je iny snobizmus.
Reply on: andy27 #251146:
"sú to ľudia, ktorí inú možnosť ako MHD zvyčajne nemajú"

nuz len ak chces mat v meste menej aut a chces aby tu MHD pouzivali aj ludia co inu moznost maju....
Reply on: MatejBA #251145:
A tak to má byť. Je len otázka času, kedy sa bude aj harmonogram MHD meniť oveľa častejšie a automaticky. Technológie na to už sú.
Reply on: Mhr1 #251142:
Nie na trhovom, ale na EKONOMICKOM. (caps lock pre ľudí, čo nečítajú pozorne)

Mám 54, vš technického smeru a platím dosť vysoké dane. MHD používam minimálne, som ochotný na ňu prispievať, lebo zvyšuje aj moju kvalitu života. Ale to neznamená, že sa MHD nebude riadiť podľa ekonomických zásad a neprevádzkovať prázdne vozidlá, alebo nakupovať vozidlá, ktorých väčšina potom rok stojí a neprevádzuje sa. IMHO je zaviesť interval 15 minút do okrajových častí len preto, aby si cestujúci nemuseli pozrieť cestovný poriadok je plytvanie zdrojmi, najmä v dobe, keď je všeobecne dostupný internet a drvivá väčšina ho má v mobile. Zvyšok si to zistí inak, alebo bude dlhšie čakať, sú to ľudia, ktorí inú možnosť ako MHD zvyčajne nemajú a ich čas má malú hodnotu.
Reply on: upravovač fotiek #251143:
Vsak ale to sa zacina diat - na mnohych uliciach s novym osvetlenim sa lampy stlmia (alebo na niektorych dedinach aj vypnu) a zosilneju ak detekuju pohyb.
Reply on: andy27 #251139:
Andy, pridávam jedno jednoduché vysvetlenie. Zásady trhovej ekonomiky môžeš aplikovať na niečo, čo musíš. Musíš jesť? Musíš. Musíš kupovať chlieb, maslo? Musíš. Tak ho kúpiš aj za trhovú cenu i keď predraženú. Musíš použiť MHD, vlak? NEMUSÍŠ! Máš svoje auto. Za trhovú cenu by si verejnú dopravu jednoducho nepoužil. Podobne kultúra. Musíš ísť do divadla? Nemusíš. Takže ak by lístok stál trhovú cenu, nešiel by si. Skús sa nad svojou myšlienkou ešte raz poriadne zamyslieť, aké by to malo dôsledky.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: andy27 #251139:
Aj verejné osvetlenie by malo svietiť iba vtedy, keď sú na ulici ľudia alebo autá. Nie?
Reply on: andy27 #251139:
Neviem, koľko máš rokov a aké máš skúsenosti s MHD inde vo svete. Ale ja som pracoval a opakovane sa vracal do Manchestru, kde som zažil MHD na trhovom princípe. A bola to číra katastrofa. Prečo a ako, by bolo na hodinovú prednášku.
Reply on: andy27 #251139:
"MHD má byť fungovať na ekonomických princípoch"

Toto nefunguje nikde na svete, nikde.
Reply on: andy27 #251139:
Vyťažené, nie preťažené.
Reply on: henko151 #251138:
Nesúhlasím. MHD má byť fungovať na ekonomických princípoch. Prečo by mesto malo páliť peniaze na prázdne vozidlá. Interval by mal byť taký, aby chodili vyťažené spoje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.