Dostal som mail s jednou otazkou, ale neviem na nu odpovedat. Nebude niekto z vas vediet viac?
Dobry den,
Mohol by som sa Vas opytat na niektore informacie o Bratislavskom tuneli?
Aka je skutocna dlzka a rok vystavby
Bratislavskeho tunela, alebo mi poradite kontakt na niekoho z dopravneho
podniku?
Na stranke http://zeleznice.host.sk/skhist/tunely/brat.htm mam o nom
informacie, ale udaje o roku vystavbe a dlzke sa dost rozchadzaju
Napriklad rozne udaje o dlzke a literarny zdroj
Bratislavský (cestný, elektrickový)
790 Geodetické podklady pre sanaciu tunela
770 Vojenská mapa 1:100 000
780 Encyklopédia SR, VI.zv.
795 Sedlácek - Tunelovanie
Dalsia otazka - ako bol stavany? Je mozne, ze vlastna tunelova rura (od
strany Dunaja) zacina o cca 50 m dalej (uvedena cast mohla vzniknut
navezenim?), lebo aj cisla tunelovych pasov od Dunaja zacinaju c.2, c.3b,
c.3b, c.4,.. (tj. bez tuneloveho pasa c.1)?
Dakujem.
Miro
Dobry den,
Mohol by som sa Vas opytat na niektore informacie o Bratislavskom tuneli?
Aka je skutocna dlzka a rok vystavby
Bratislavskeho tunela, alebo mi poradite kontakt na niekoho z dopravneho
podniku?
Na stranke http://zeleznice.host.sk/skhist/tunely/brat.htm mam o nom
informacie, ale udaje o roku vystavbe a dlzke sa dost rozchadzaju
Napriklad rozne udaje o dlzke a literarny zdroj
Bratislavský (cestný, elektrickový)
790 Geodetické podklady pre sanaciu tunela
770 Vojenská mapa 1:100 000
780 Encyklopédia SR, VI.zv.
795 Sedlácek - Tunelovanie
Dalsia otazka - ako bol stavany? Je mozne, ze vlastna tunelova rura (od
strany Dunaja) zacina o cca 50 m dalej (uvedena cast mohla vzniknut
navezenim?), lebo aj cisla tunelovych pasov od Dunaja zacinaju c.2, c.3b,
c.3b, c.4,.. (tj. bez tuneloveho pasa c.1)?
Dakujem.
Miro
Dietatko
Bez problemov by to mohlo byt hadam iba pri elektrickach T6,K2S,T3S a mozno pri poslednych trolejbusoch. Pretoze len tieto vozy to maju tak ze ked stlaci niekto dopyt tak sa rozsvieti kontrolka na paneli u vodica. Napr. pri K2 a T3 vodic nevie ci niekto stlacil dopyt alebo nie. Tam by sa muselo pouzivat tlacitko "znamenie vodicovi". Nehovoriac o tom ze v autobusoch tie tlacitka pri dverach nie su dopyt ale zvoncek (mozno pri Soroch to je dopyt, ale aj tak to vodicovi zapipa). A si predstavte ze na kazdej zastavke by chcelo vystupit 5 ludi, pricom kazdy by vodicovi zazvonil (tak to v skutocnosti je na zast.na znam.). Myslim ze vodici by sa z toho asi zblaznili... Takze ak by sa to zaviedlo boli by urcite nutne nejake technicke upravy na vozidlach. A dalsie zvysovanie nervozity u vodicov by vznikalo v situaciach ked by cestujuci zazvonil tesne pred zastavkou. Si pamatam raz ked som isiel do skoly 101tkou tak jedna zenska zazvonila az na zastavke a vodic kym zastavil tak zobral mikrofon a zahlasil jej ze "Nauc sa zvonit skor"...vypol mikrofon a pokracoval..."ty p*** s****"...
V nejakom meste (mozno v brne) som videl ze niektore zastavky su napr. po 20:00 na znamenie. Mozno toto by bol sposob ako to ciastocne vyriesit, ale urcite nie vsetky a po cely den dat na znamenie.
Ved ludia by si na to nezvykli...sak si vsimnite ze este dnes niektori nevedia ze treba stlacit v elektricke dopyt ak chcu nastupit alebo vystupit.
Inak celkom efektne je zastavovat autobus zdvihnutim ruky az ked je bus tesne pred zastavkou. Tak som raz zastavoval 101 na Harmincovej v smere do mesta (ja za to nemozem ze bola tma a nemal osvetlenu tabulu). Bola to nejaka klbova karosa, ten vodic tak dupol na brzdu ze len som videl ako kolesa stoja a bus leti dopredu...esteze vodic avie ktory isiel za nim mal dobre reflexy :-))