Ako s tým súvisia rakúske elektrické jednotky a Petržalka? Na REXoch cez Marchegg jazdia dieselové rušne a konvenčné vozne, pričom na slovenskom území ich vezie personál ZSSK.
V Petržalke nie je určené, na ktoré koľaje môžu rakúske jednotky premávať. Či už staršie Talenty, alebo novšie CityJety, vedia jazdiť aj pod 25kV. To, že jazdia takmer výlučne k 1. nástupišťu na 8. a 10. koľaj, je dané jednak historicky (ľudia si už zvykli z čias, kedy sa mohlo jazdiť len tam) a tiež aj usporiadaním kolajiska (vlak idúci z/do Kittsee k 1. nástupišťu neblokuje cestu pre vlak idúci z/do Rusoviec).
Cityjet jazdiaci na R81 po Marchegg vie jazdiť aj pod 25Kv, kedže takto je napájaná trať Raaberbahn od Neusiedlu na juh. Ak by nevedel, bol by to dosť prúser nakoľko práve kvôli možnosti elektrických vlakov sa cezhraničný úsek elektrifikuje.
Railjet tiež 5-6 rokov dozadu nemal povolenie na prevádzku u ŽSR a čuduj sa svete, vozidlo bolo možné schváliť aby mohlo chodiť aj ďalej ako po Petržalku.
Aj dnes v úseku Marchegg - BA hl.st jazdí na REX 8 slovenský personál. Prečo by to pri tom jednom-dvoch nových spojoch malo byť inak?
A majú rakúske elektrické jednotky pečiatku ďalej ako po Petržalku? Má ŽSR vhodné napájanie na ďalších úsekoch pre rakúske elektrické jednotky?
V Petržalke je tiež pevne určené na ktorých koľajach sa môžu tieto jednotky pohybovať.
Majú rakúšania rušňovodičov, ktorí majú skúšky na osobné vlaky na území SR? Petržalka je prihraničná stanica, čiže skúšky platia rakúšanovi iba po Petržalku.
Treba preto poznať aj to, čo bežný cestujúci nevidí.
Zopakujem to znova, tie vlaky neexistujú kvôli Bratislave, po ceste je tam X ďalších obcí. Už bolo vysvetlené že vlak cez Marchegg by bol pre obsluhu Bratislavy oveľa atraktívnejší. To však neznamená že ÖBB teraz useknú existujúci vlak v Kittsee kde zrejme ani nemajú zázemie pre personál. Sú to dve úplne rôzne linky.
ano, je a bolo by vhodne sa nad tym aj zamysliet a troska podla vysledku postupovat.... aj ked vzhladom na zalostny stav zeleznicnej infrastruktury, stav vozidiel a nedostatok personalu nejake vyrazne zlepsenie v najblizsich rokoch nie je mozne ocakavat aj keby zrovna bola vola a k dispozicii bezodny mesec....
nuz, a je celkom mozne ze by potom sice do petrzlenky prislo ludi iba 18, ale na hladnu dalsich 15-20 ktorym proste petrzlenka nevyhovuje a tak dnes cestuju inac (a nezabudni, ak na cestu nazad potrebuje auto lebo rozumny spoj pomocou VHD nema, bude musiet ist autom aj tam aj ked to je v case kedy by danemu cloveku pouzitie VHD problem nerobilo)
Ale veď my tu nehovoríme o žiadnych nových vlakoch, len predĺžení toho čo po Marchegg už dnes jazdí. A rovnako vlaky cez Kittsee nejazdia len kvôli Bratislave, takže by ich nikto nerušil len preto že by vzniklo spojenie cez Marchegg.
Lenže tie vlaky po Marchegg jazdia. Teda zadok Rakúska rakúska strana obsluhuje. "Len" neprekračujú hranice a vo svojej polohe nejdú až na Hl.st. Čiže toto záleží len a len od SK strany a financií. Pre rakušanov (až na obeh) sa nič nezmení.
P.s Dokonca REX 8 po Marchegg ide aj o 21:17 z Hbf. 2h takt večer je opäť iba "záujem" SK strany.
Dokazal by mi niekto prosim povedat, ci budu zajtra (čtvrtok) vecer na linku 44 nasadené 15TrM ? Lebo občas na miesto nich jazdia autobusy, tak aby som náhodou neišiel zbytočne. Dakujem
Thomas55