Ja sa vyjadrujem o porovnávaní tak ako som písal, že sa posudzuje všetko komplexne, teda aj PHM pre spaľovací motor a ich výroba. Predpokladám, že zdroj tých info čerpal presne z takého komplexného porovnania.
Dobre, ale ja poukazujem na konkrétne príklady vyspelých európskych veľkomiest a nie u nás. Ak majú tento problém tí, čo sú oproti nám popredu, tak asi "niečo" bude vo veci, nie? Navyše ak sa na Slovensku nezvláda dodávka EE na chod domácností, tak, snáď tu nebudem fantazírovať ešte aj o tom, že si v dedine so 400 domami a 200 autami každý pichne večer auto do siete, veď to sedliacky rozum zapne.
Tu chápem rozhorčenie, že aspoň časť zisku nedávajú do rozvoja kvality služieb zákazníkom. Tu nie je na vine firma ale totálna absencia stavovskej česti u slovenského moderného manažmentu, ktorý ide slepo po krásnych číslach k 31. decembru ale nehľadí na ostatné dopady. Proste oholiť na kosť, žmýkať a niet sa čo diviť, že aj cezhraničné firmy tak k nám pristupujú, keď vidia akí sme nenažraní, pretože vedia, že tu najdú dostatok "žoldákov", ktorí to tu v duchu "divokého západu" podoja. V tomto teda chápem rozhorčenie diskutujúcich, no mali by zacieliť na konkrétne osoby za to zodpovedné konečne a trvať na inštalácií ľudí, ktorí majú profesnú česť a hrdosť.
Čo to o spotrebe vzácnych zdrojov na výrobu a prevádzku napovie ich cena. A teda tzv. elektromobily idú presne opačne, než sú deklarované ciele.
A to nie je jediný problém. Všetko okolo batérii dnes vlastnia Číňania, vratane kobaltových baní v DR Kongo. Ak by boli klimahoaxeri agenti PRC, tak by nehovorili iné, než hovoria.
a preco chces omyslat baterku pri EV ? (zberace to nema zeby to bez nej vedelo jazdit pod drotom)
nehovoriac o tom ze ta baterka z hladiska podielu na hmotnosti vozidla bude minimalne podobna ako motor s prevodovkou....
"proste nema motivaciu byt konkurencieschopna a maximalizovat efektivitu" - Ani tym ze by mala vyssi odber (bars aj skrz tie elektromobily) a teda vyssi zisk?
Nie, tvrdim ze nie je motivovana hospodarit efektivnejsie nakolko z dovodu neexistencie konkurencie nemusi dbat na svoje prevadzove naklady do urcitej urovne- proste nema motivaciu byt konkurencieschopna a maximalizovat efektivitu- nema kvoli komu. Ved im to na poplatkoch za distribuciu (ktore nie su prave najmensie) zaplatime. A aky je stav distribucie? Kam sa pozries vsetci placu ze nevedia distribuciu donutit vacsiemu rozvoju siete.
"Bez toho aby si posúdil porovnávané celky komplexne"
Lenže ty píšeš, že "pripočítajte ... uhlíkovú stopu, ktorá ostáva po výrobe komponentov do elektromobilu a batérie, plus jej likvidácia". Preto sa pýtam, koľko tých komponentov je v EV navyše, resp. aká je uhlíková stopa tých, čo sa odlišujú (pohonná a energetická sústava vozidla).
Navyše aj v tomto príspevku spomínaš len výrobu EE, ako keby nafta alebo benzín vyvierala rovno v nádrži.
Ak teda chceme niečo porovnávať, tak je to tak výroba vozidla, ako aj výroba pohonných látok/energie spotrebovaných za celú predpokladanú živostnosť vozidla a potom sa dopracujeme k výsledku.
Tie firmy su monopoly na svojom uzemi, je pochopitelne ze maju vysoke trzby. Nemozes porovnavat monopol a nejaku firmu podnikajucu v konkurencnom prostredi. Z mojho pohladu, ak ma firma vysoke naklady na udrzbu a investicie a nevidiet to v rozvoji siete niekde ta firma robi chybu. A tym ze je monopol, naco by sa snazila.
Hovorim o rozvojovych lokalitach kde neviem o tom ze by niekto elektromobil vobec mal. Vid u nas na dedine, postavili novu cast a namiesto rozsirenia siete distribucia zacala bedakat, ze siet zacina byt pretazena v peakoch.
Lenže u nás problém nespôsobili elektromobily, tie sú len čerešničkou. Nestabilná a/alebo nestíhajúca sieť sa nám vyskytuje už roky - napríklad v obciach, ktoré majú to šťastie sa nevyľudňovať. A dokonca aj v mestách ako Banská Štiavnica, kde ani uhynutie väčšiny priemyslu nestačí na to, aby sa obyvatelia mohli spoľahnúť na kvalitnú dodávku elektriny. Ak niekto vidí toto a na druhej strane každoročné zisky sieťových firiem, nečuduj sa, keď sa mu dvíha obočie.
Rozvojové lokality sú podľa teba mestá v západnej Európe? Veď tam tento problém nastáva už teraz pri počte elektromobilov do 10-15%.
Ďalej ty a pár ľudí tu voláte po aplikovaní opatrení TERAZ a nie retrospektívne do rokov 2016-2019 za dané ceny. Teraz to riešiš a preto sa pozeraj na ceny aké sú teraz. Navyše bolo by fajn, ozaj moc fajn, keby sa k veci vyjadrili ľudia od fachu, ktorí pracujú vo výrobe a distribúcií elektrickej energie a nie niekto, komu príde elektromobil fajn, lebo neprodukuje splodiny a hluk. To už čo to naozaj stojí finančne ale aj ekologicky a plus aké nároky to kladie na nerastné bohatstvo sa už akosi taktne opomína - zamlčuje. Tak buď chceme poznať pravdu alebo ju chceme ohnúť, lebo nám sa páčia elektromobily, hoci už aj z časti tábora zanietencov sa ozývajú triezve hlasy, že nie je to také ružové ako sa prezentovalo.
Bez toho aby si posúdil porovnávané celky komplexne bez vynechávania čohokovek, tak nedostaneš pravdivý obraz o skutočnom dopade na ekológiu. Mimo to, tú elektrickú energiu do elektromobilu tiež treba vyrobiť ... a aj samotné "eko-friendly" veterné, vodné a solárne elektrárne nie sú až tak "green" ako sa hovorí, keďže najmä tie solárne a veterné vyžadujú pre výrobu ich technológie isté nerastné suroviny, ktoré nerastú na strome a ktoré treba aj nejak spracovať, čo zas vytvára tú nepopulárnu "uhlíkovú" stopu.
Tie firmy majú dlhoročnú stratégiu a nefungujú tak, že "aha máme zisk, poďme míňať", ale o zisku sa valné zhromaždenie zvyčajne dozvedá až na konci roka.
Navyše, zisk sa netýka len "peňazí", ale zisk je aj keď nadobudneš majetok alebo tovar.
Okrem toho, zisk sa nedelí len akcionárom, ale časť zisku ide do fungovania firmy, či už na jej vybavenie, alebo prevádzku, alebo na odmeny. Prípadne si zisk nechávajú na horšie časy.
ZSE mala obrat skoro miliardu, z toho zisk 60 miliónov, čo je cca 5 % obratu. Firma je imho v zdravej kondícii.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec
Lenže ty píšeš, že "pripočítajte ... uhlíkovú stopu, ktorá ostáva po výrobe komponentov do elektromobilu a batérie, plus jej likvidácia". Preto sa pýtam, koľko tých komponentov je v EV navyše, resp. aká je uhlíková stopa tých, čo sa odlišujú (pohonná a energetická sústava vozidla).
Navyše aj v tomto príspevku spomínaš len výrobu EE, ako keby nafta alebo benzín vyvierala rovno v nádrži.
Ak teda chceme niečo porovnávať, tak je to tak výroba vozidla, ako aj výroba pohonných látok/energie spotrebovaných za celú predpokladanú živostnosť vozidla a potom sa dopracujeme k výsledku.