Reply on: shaggy #245715:
Čo to o spotrebe vzácnych zdrojov na výrobu a prevádzku napovie ich cena. A teda tzv. elektromobily idú presne opačne, než sú deklarované ciele. A to nie je jediný problém. Všetko okolo batérii dnes vlastnia Číňania, vratane kobaltových baní v DR Kongo. Ak by boli klimahoaxeri agenti PRC, tak by nehovorili iné, než hovoria.
Valec
Lenže ty píšeš, že "pripočítajte ... uhlíkovú stopu, ktorá ostáva po výrobe komponentov do elektromobilu a batérie, plus jej likvidácia". Preto sa pýtam, koľko tých komponentov je v EV navyše, resp. aká je uhlíková stopa tých, čo sa odlišujú (pohonná a energetická sústava vozidla).
Navyše aj v tomto príspevku spomínaš len výrobu EE, ako keby nafta alebo benzín vyvierala rovno v nádrži.
Ak teda chceme niečo porovnávať, tak je to tak výroba vozidla, ako aj výroba pohonných látok/energie spotrebovaných za celú predpokladanú živostnosť vozidla a potom sa dopracujeme k výsledku.