Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #244366:
Ani garantované pripojte nečakajú (posledný vlak, posledný autobus), čiže nerieš.

Pred 2 týždňami napríklad v Senci trochu meškali autobusy z mesta (ako vždy), a prichádzali na stanicu v čase trochu meškajúceho REX z BA. Všetky linky vyčkali na dobiehajucich + 2 min. (asi čas od dispečera BID), ale 649 ani nezastavila, lebo veď nikto na zastávke. Po odfrcani autobusu došli piati a dúfali, ze aj 649 dôjde po ostatných linkách.
Na mojej linke šofér sa nás aj spýtal, či to sme cestujúci od meškajúceho vlaku. Tak sa odpovedalo, ze už došla aj meškajúca S65 aj S60, teda netreba viac čakať. 649 zatiaľ čakala na závorach na prázdno.
Nikoho to nes. rie, len cestujúcich...
Reply on: N/A #244369:
Presne na toto sa pýtam.
Reply on: N/A #244368:
Toto som počul aj ja, že rekuperovať síce vieme, no meniarne to absorbovať nevedia.
Reply on: Ike #244364:
Ja sa nepýtam na to ako rekuperácia funguje, pár rokov sa s ňou stretávam. Nepýtam sa ani na marenie do odporníkov.

Pýtam sa na to z pohľadu meniarní DPB. Všetky sú konštruované na rekuperáciu? Určite je to tak?

Som z toho v miernom chaose, lebo mne bolo vysvetľované, že vozidlá (vybrané typy) sú prispôsobené na rekuperáciu, ale TV a meniarne nie. ❓
Reply on: Ike #244364:
Presne ako píše Andrej, keď sa pozrieš na T6 z výšky, tak vidíš že vzadu na streche je taká plochá "rakvička" s mriežkami a tam sú práve brzdové odpory a z nich ide veľká tepelná energia. Rovnako to má aj napr. TV1/T3M, tá má tiež mrežovanú bedňu na streche. Rekuperácia je fajn napr. v tom, že keď v Karlovke začne brzdiť dole kopcom električka s rekuperáciou, tak električka oproti čo stúpa má trocha lepšiu šťavu, aspoň ja som si to tak odpozoroval. Keď zas veľa električiek naraz dá plnú jazdu (stačia 3-4 vozy) na úseku oddelenom izolátorom a vyhodí meniareň.
https://www.idsbk.sk/download/td2a001ub41d.pdf
Rozumiete niekto logike rozlišovania "oranžových" a "červených" prípojov?

Oranžová = "spoj v prípade meškania čaká"
Červená = "spoj v prípade meškania čaká aj v prípade ohrozenia včasného odchodu nasledujúceho spoja"

Chápem rozdiel vo význame, ale prečo jednoducho tie oranžové spoje nemajú čakací čas primeraný tomu koľko majú na konečnej obrat? Povedzme že spoj má na konečnej obrat 7 minút a teda ak je oranžový, môže čakať najviac 7 minút (lebo nečaká ak by bol ohrozený ďalší spoj). Akú logiku má do tabuľky uviesť 10 minút a nie 7, ak reálne čaká len 7? Cestujúci dostatočne odvážny používať túto tabuľku (lebo prípoje sa stále nijak inak nekomunikujú) nemá ako vedieť na aký spoj sa daný voz točí a teda koľko reálne čaká.
Reply on: Ike #244364:
Do brzdovych odpornikov na streche.
Reply on: Pe67 #244362:
On sa ale pýta na vozidlá, ktoré nemajú rekuperáciu. Že kam tá zvyšková energia ide.
Reply on: N/A #244361:
Môže byť. Nemyslím si ale že to je samotnou výzbrojou. Tam poruchové nemá byť veľmi čo. Na progresoch sú často poruchové hlavne dvere (tento problém tam bol aj na začiatku čo si pamätám). Veľmi im ani neprospieva že viac stoja na stojánke ako jazdia.

Keď som si tak pozeral výpravu za posledný týždeň, tak som tam našiel dosť porúch T6.
Reply on: N/A #244359:
Rekuperuje - t.j.pri brzdení dodáva vozidlo do siete elektrinu cez zberač.
Reply on: Pe67 #244358:
Problém TV Progress proti T6 je údajne vyššia poruchovosť.
Reply on: N/A #244359:
Všade, kde je odber.
Reply on: Pe67 #244358:
"bez rekuperácie"
A kde sa rekuperuje? 🤔
Reply on: N/A #244357:
Dôvod môže byť iba jeden. Žeby už niekoho konečne napadlo (keďže cena energií pôjde hore) že je výhodnejšie vypravovať vozidlá s modernou TVprogress výzbrojou s rekuperáciou ako T6 s TV3 nemodernou výzbrojou bez rekuperácie. Dobre toto vedeli určite v Prahe, keďže sa zbavili T6 na úkor T3 s TVprogress.

Mimochodom JD ich môže vypraviť iba na 1/9, 4/25, 4/27, 4/29, 9/19, 9/21, 9/23 a ZV/ZlPi (čo je max.8 ks, z toho 7 iba ranná špička).

Ono by mohli kľudne ostať aj na JD, ale potom by bolo dobré keby aspoň cez prac. dni 4 párne poradia linky 4 dali z Krasňan do JD (ako garantované vysokopodlažné poradia-čo všetky párne poradia linky 4 aj 9 SÚ). A vodičov rozdelili podľa potreby (resp.nových dali do tej vozovne do ktorej treba). Ale toto žiaľ pánov z Oil street doteraz nenapadlo.
Neviete niekto, prečo sa preradilo niekoľko súprav T3P na Krasňany?
Reply on: Trammat #244355:
https://www.profesia.sk/praca/zeleznicna-spolocnost-slovensko/O4417477
Nástupná mzda začínajúceho rušňovodiča: 834 Eur/brutto

Ja považujem aj to že sú vôbec schopní vypraviť vlak raz za dve hodiny za malý zázrak. Nechápem ako v akomkoľvek vesmíre môže toto niekto myslieť vážne...
Reply on: Joyki #244342:
Jednalo sa o nedostatok personálu, súpravy ráno prišli do BA vedené novozámockými a koniec. Bratislava neobsadila.
Len neviem či zrovna CNG bude lacnejšie než elektrina 😬
Kedy že sa tak približne plánujú vyradiť všetky Urbiná 15 CNG? Novododané Otokary už postupne od pondelka na linkách.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.