Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Joyki #243430:
Už druhý týždeň nie sú radené takmer žiadne posilové vozy na R 6xx, nakoľko Bmeerka, ktoré tam dávali momentálne jazdia v dvoch súpravách ako náhrady za 671, minulý týždeň išla Bmeer súprava aj do Komárna ako REX hádam tri dni.
Za mesiac 6.6.21 príde k susedom do ČR jednotka VRT SNCF TGV PSE z roku 1980 na prezentáciu, je oranžovo biela, tieto vlaky dojazdili v 2018, najprv bude v Prahe na hl. St. potom presun Brno výstavisko z st. Brno dolní kde bude tri dni, to bude aj taká rozlúčka s mestskou vlečkou nakoľko ju majú likvidovať, tam to bude jedinečné a neopakovateľné vidiet
Reply on: Joyki #243433:
Máš recht. Úplne som zabudol, že som tým prechádzal 🤣 ale tak ako bolo povedané, trochu balkan.
Reply on: Joyki #243433:
Rozdeliť funkčné push-pull súpravy a potom mať súpravu Bdteer + 051 + Bdteer je také ... balkánske. Mať 10 rovnakých súprav je asi pre ZSSK veľa, pre nich je asi ideál čo súprava, to originál 🙃
Reply on: Ike #243431:
To nie je Jánošík, ale len poschodové vozne - boli rozdelené dve PP-súpravy. Jedna pôvodne s dvoma voznami dostala tretí vozeň, a teda na Štúrovo/Levice behá dvojvozňová PP-súprava.
Inak presne takáto kombinovaná súprava behala aj za socíku.
Reply on: Ike #243431:
Jazdí tak kvôli kapacite.. cez deň spí v BA..
Reply on: ratataj #243428:
Najviac ma fascinuje poobedňajší REX do NZ, ktorý štandardne chodí ako Jánošik v strede vlaku, ohraničený Bdteermi a ťahaný princeznou. Pevne verím, že je to len verejná manipulačná jazda, lebo takéto využitie Jánošíka je vskutku "geniálne".
Tretina výpravy na 130 sú staré klasiky aktuálne, na S65 jazdia push-pully. Jánošíkov dostala Bratislava, ktorá ich kazí na týždennej báze a sú odstavené. Všimla si to už aj Rožňavská, že dokým boli pod NZ sa nekazili až tak, ako teraz. PP sú taktiež odstavené a dve nasadzované na S65. Tak prišlo na rad odriekanie poldňových turnusov.
Reply on: Ike #243423:
Už mesiac jazdia repasované B-čka na 130 pravidelne. Jedine víkend sa podarí s poschodákmi.
Reply on: Ike #243423:
skôr asi bude problém rušeň. posledné dva týždne behajú po Záhorí dve klasické súpravy, jedna s klimatizovanými Bčkami, jedna 3xBdt+1 Bds a ťahaná to cargo laminátka. Zväčša to jazdilo Kúty - BA - TT
Reply on: Erasmus #243426:
Však samozrejme, že nejakú prevádzkovú rezervu musíš mať. Môj príspevok sa medzi riadkami skôr pýtal, prečo by to práve malo byť Béčko, resp. prečo to Béčko nie je. Udržiavať pri živote Béčka je vyhadzovanie peňazí do kanála, prevádzková rezerva by mala byť z niečoho, čo zodpovedá aspoň 20. storočiu.

A tá rezerva ti je na nič, keď nemáš ľudské zdroje.

Ale samozrejme, je to hanba ako rampa. V podstate každý odrieknutý vlak.
Reply on: Ike #243425:
S tým autom máš pravdu, ale je rozdiel medzi súkromným autom a vozňovým parkom dopravcu vykonávajúcim dopravu vo verejnom záujme. Ako cestujúci nepovažujem za normálne pravidelné odriekanie vlakov zo strany ZSSK z dôvodu nedostatku súprav a/alebo rušňovodičov.
Reply on: Erasmus #243424:
Otázne je, či je problém vo vozňoch, alebo v rušňovodičoch.

Ja som len narážal na to, že ak si kupuješ nové auto, tiež si nenechávaš staré v zálohe, najmä ak je ultra staré, nespoľahlivé, v hroznom prevedení a pod.

Nezabúdajme, že najdrahší dopravný prostriedok dopravcu je ten, ktorý nejazdí.
Reply on: Ike #243423:
Isteže treba každý prevádzkový vozeň udržiavať tak, aby bol bezpečný. Ale predpokladal by som, že po dodávke nových súprav si ZSSK nechá menší počet starých B-čiek ako zálohu, aby nehrozilo odriekanie vlakov pre nedostatok vozňov.
Reply on: Erasmus #243422:
To je pravda, ale zase aj tie B-čka je potrebné udržiavať v takej kondícii, aby boli bezpečné. Niečo sa muselo vyraďovať, lebo minimálne v okolí BA je ťažké dnes natrafiť na vlak zložený z Bčok. Ak si odmyslím 131ku, tak vlastne všade jazdia poschoďáky.
Reply on: Joyki #243421:
Ako môže mať ZSSK nedostatok súprav, keď minulý rok obdržala poslednú z 25 nových jednotiek Panter (r. 660 a 661)? Vari vyradili všetky staré B-čka? (Súprava B-čiek je stále menšie zlo, ako odrieknutý vlak pre nedostatok vozňov)
Os vlak odrieknuty (nie sú súpravy, rušne a vozne) tak sa šlo na REX do Senca, kde prestup na regiobus, ale neplanovane nebol vypraveny.

CP 649 sa menil včera, tak potrhali vylepene na vitrínu a zalaminovane drobnými páskami vylepili. Samozrejme to vydržalo asi pár hodín. Vyriešil som vtlačením do štrbín.
Tie zastávky sú fantastické po pár mesiacoch zmien v CP. Stokrát Polepené a následne strhnuté Arrivou, lebo veď už neplatia.
Reply on: 3pa3ck3 #243407:
Ale ano, da. Semafory pre chodcov, pre MHD, rozne doplnkove svetla su vypnute celu noc. Do toho blika oranzova - svieti dajme tomu 50% casu (pri prebliku) + dalsie senzory po novom, aby mohli byt krizovatky dynamicky riadene. Toto vsetko bude svietit celu noc bez prestavky napriek tomu, ze aj hodiny tam nemusi prejst ani jedno auto, chodec ci autobus.

Pridaj do toho rychlejsie opotrebenie svetiel a pripadne zbytocne zdrzanie tych par aut (vyssie emisie CO2), a mas vec, co zhorsi plynulost, ekologickost a sposobi vyssie financne naklady (nie sice o miliony, ale aj tak). A prinos je pri najlepsom 0.
Reply on: 3pa3ck3 #243418:
Je mi to jasné predpisovo, nie je mi to jasné reálne v teréne.
Tým pádom sa cestujúci nedostane na električkovú zastávku, lebo CSS nie je, na ostrovčeky miesto nie je (v prípade BA to bude obrovský problém), atď.
Čo z toho vyplýva? Riskantné prebiehanie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.