Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #243423:
skôr asi bude problém rušeň. posledné dva týždne behajú po Záhorí dve klasické súpravy, jedna s klimatizovanými Bčkami, jedna 3xBdt+1 Bds a ťahaná to cargo laminátka. Zväčša to jazdilo Kúty - BA - TT
Reply on: Erasmus #243426:
Však samozrejme, že nejakú prevádzkovú rezervu musíš mať. Môj príspevok sa medzi riadkami skôr pýtal, prečo by to práve malo byť Béčko, resp. prečo to Béčko nie je. Udržiavať pri živote Béčka je vyhadzovanie peňazí do kanála, prevádzková rezerva by mala byť z niečoho, čo zodpovedá aspoň 20. storočiu.

A tá rezerva ti je na nič, keď nemáš ľudské zdroje.

Ale samozrejme, je to hanba ako rampa. V podstate každý odrieknutý vlak.
Reply on: Ike #243425:
S tým autom máš pravdu, ale je rozdiel medzi súkromným autom a vozňovým parkom dopravcu vykonávajúcim dopravu vo verejnom záujme. Ako cestujúci nepovažujem za normálne pravidelné odriekanie vlakov zo strany ZSSK z dôvodu nedostatku súprav a/alebo rušňovodičov.
Reply on: Erasmus #243424:
Otázne je, či je problém vo vozňoch, alebo v rušňovodičoch.

Ja som len narážal na to, že ak si kupuješ nové auto, tiež si nenechávaš staré v zálohe, najmä ak je ultra staré, nespoľahlivé, v hroznom prevedení a pod.

Nezabúdajme, že najdrahší dopravný prostriedok dopravcu je ten, ktorý nejazdí.
Reply on: Ike #243423:
Isteže treba každý prevádzkový vozeň udržiavať tak, aby bol bezpečný. Ale predpokladal by som, že po dodávke nových súprav si ZSSK nechá menší počet starých B-čiek ako zálohu, aby nehrozilo odriekanie vlakov pre nedostatok vozňov.
Reply on: Erasmus #243422:
To je pravda, ale zase aj tie B-čka je potrebné udržiavať v takej kondícii, aby boli bezpečné. Niečo sa muselo vyraďovať, lebo minimálne v okolí BA je ťažké dnes natrafiť na vlak zložený z Bčok. Ak si odmyslím 131ku, tak vlastne všade jazdia poschoďáky.
Reply on: Joyki #243421:
Ako môže mať ZSSK nedostatok súprav, keď minulý rok obdržala poslednú z 25 nových jednotiek Panter (r. 660 a 661)? Vari vyradili všetky staré B-čka? (Súprava B-čiek je stále menšie zlo, ako odrieknutý vlak pre nedostatok vozňov)
Os vlak odrieknuty (nie sú súpravy, rušne a vozne) tak sa šlo na REX do Senca, kde prestup na regiobus, ale neplanovane nebol vypraveny.

CP 649 sa menil včera, tak potrhali vylepene na vitrínu a zalaminovane drobnými páskami vylepili. Samozrejme to vydržalo asi pár hodín. Vyriešil som vtlačením do štrbín.
Tie zastávky sú fantastické po pár mesiacoch zmien v CP. Stokrát Polepené a následne strhnuté Arrivou, lebo veď už neplatia.
Reply on: 3pa3ck3 #243407:
Ale ano, da. Semafory pre chodcov, pre MHD, rozne doplnkove svetla su vypnute celu noc. Do toho blika oranzova - svieti dajme tomu 50% casu (pri prebliku) + dalsie senzory po novom, aby mohli byt krizovatky dynamicky riadene. Toto vsetko bude svietit celu noc bez prestavky napriek tomu, ze aj hodiny tam nemusi prejst ani jedno auto, chodec ci autobus.

Pridaj do toho rychlejsie opotrebenie svetiel a pripadne zbytocne zdrzanie tych par aut (vyssie emisie CO2), a mas vec, co zhorsi plynulost, ekologickost a sposobi vyssie financne naklady (nie sice o miliony, ale aj tak). A prinos je pri najlepsom 0.
Reply on: 3pa3ck3 #243418:
Je mi to jasné predpisovo, nie je mi to jasné reálne v teréne.
Tým pádom sa cestujúci nedostane na električkovú zastávku, lebo CSS nie je, na ostrovčeky miesto nie je (v prípade BA to bude obrovský problém), atď.
Čo z toho vyplýva? Riskantné prebiehanie.
Reply on: N/A #243413:
Nevyznačí sa nič, miesto na prechádzanie môže byť iba v kombinácii s CSS. TP 117 v takomto prípade umožňuje urobiť určité opatrenia (napr. zúžiť jazdné pruhy), avšak samotný koridor bude bez VDZ.

Inak osobne denne takto prechádzam po priechode na Ružinovskej na električku a nemám pocit, žeby mi ten priechod k niečomu bol, keďže aj tak mi skoro nikto nezastaví a musím čakať, kým sa mi otvorí okno v prúde áut.
Reply on: 3pa3ck3 #243415:
Ok, vďaka za objasnenie.
Reply on: Andy #243412:
Miestom, kde má chodec pri prechádzaní cez cestu prednosť
Reply on: Andy #243410:
Miesto na prechádzanie slúži na vyznačenie koridoru pre chodcov pri prechádzaní cez cestu, ak je dané miesto riadené svetelnými signálmi. Problém je, že takto to vyhláška nedefinovala a tu spomínaný technický predpis, ktorý to rieši, ešte neplatí. Preto sa začali objavovať aj tam, kde by byť nemali.
Reply on: 810zssk #243403:
Niekto ako hlavná postava tohto filmu:
https://www.csfd.sk/film/405400-zbrusu-novy-zakon/prehlad/
Reply on: 3pa3ck3 #243408:
Papierovo sa zvýši bezpečnosť a zosúladíme sa so západom. V absolútnych číslach stúpne nehodovosť s účasťou chodca. Ak zníži počet priechodov, tak chodci budú prebiehať krížom krážom, nepomôžu zábradlia a možno ani elektrické ohradníky.

Ako sa dostanem z jednej strany na druhú na NAGLS na neriadenom priechode? Vyznačí sa miesto na prechádzanie, cez električkovú trať nič a potom znovu miesto na prechádzanie. Vodiči majú problém pustiť chodca aj priechode, keď sa naučia, že na mieste na prechádzanie nemajú žiadnu povinnosť, tak tam bude chodec stáť do prvého nočáku. Takže prejsť 6 "pruhov" bez prednosti. Skutočné zvýšenie bezpečnosti. 👍 Prípadne ísť stovky metrov na riadený priechod (scifi).
Reply on: 3pa3ck3 #243408:
Čím je prechod podľa Viedenského dohovoru?
Reply on: Andy #243410:
Miesto na prechádzanie má chodcov odkázať na najvhodnejšie miesto na prechádzanie a tiež aj vodiči podľa mňa trochu zvýšia pozornosť, keď vidia, že tam je väčšia pravdepodobnosť, že tadiaľ pôjdu chodci (aspoň kým sa nenaučia, že tam majú autá prednosť).
Vysvetlí mi niekto zmysel "miesta pre prechádzanie"? Doteraz som to chápal tak, že prechádzať cez cestu legálne môžem hocikde, ale na prechode mám v skupine chodcov prednosť. Ak tam nebudem mať prednosť, aká je motivácia to miesto prednostne využiť?
Reply on: Vladimír #243396:
Toto dáva logiku - keďže buď je CSS vypnutá pre slabú premávku a v tom prípade je priechod zbytočný, alebo je v poruche a vtedy by vzhľadom na hustotu premávky nebol priechod bezpečný. Plus miesta na prechádzanie s CSS môžu byť zriadené aj na miestach, kde je umiestnenie priechodov neprípustné.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.