Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dobrý deň, cestujem mhd pravidelne už dosť dlhú dobu a všímam si všetko, čo sa deje, všímam si zmeny, opatrenia, nariadenia, oznámenia, upozornenia, proste všímam si a rozumiem aj anglicky, hoci nie som žiaden tlmočník, ale rozumiem a všimol som si, že najnovší oznam, ktorý je oznamovaný už niekoľko dní, že treba od 28-meho marca znovu používať dopytové tlačidlá a v angličtine som si všimol, že ako počúvam, tak počúvam, hovorí, že od 38-meho marca.......hovorí, čo je dobre rozumieť THIRTY a má byť TWENTY, čo je dosť veľký aj zvukový rozdiel, na FB ten pán nereaguje, tak som sa rorhodol opýtať tu niekoho, kto na to pozná odpoveď, ďakujem.
Reply on: Miro #243167:
Na to sú vo vozidlách od roku 2017 nad dverami (blízko núdzového otvárania dverí) určené tlačidlá.

Ktorého stlačenie vodič s najväčsou pravdepodobnosťou spokojne odignoruje, lebo „sa stáva, že ho cestujúci omylom stlačia miesto dopytu/stop tlačidla“ alebo tak nejak bola oficiálna odpoveď od DPB na to prečo vodič na jeho stlačenie nijako nereagoval.

Čiže keď sa niečo stane ušetri si čas a rovno začni hučať na vodiča cez celé vozidlo. DPB schvaluje.
Reply on: rosomak44 #243166:
A čo treba stlačiť, keď treba okamžite núdzovo zastaviť? Kedysi bývalo v MHD tlačidlo "znamenie vodičovi", kde bol popis

výstup na zastávke na znamenie - stlačiť 1x
výstup s kočíkom - stlačiť 2x
núdzové zastavenie - opakovane stláčať

alebo tak nejako
Reply on: Trammat #243135:
Oficiálne áno, treba stlačiť stopku - ale dobrý vodič si predsa ľahko domyslí, že keď cestujúci stlačil dvere, tak chce vystúpiť a nehrá sa len tak s tlačidlami...
Reply on: kohut2012 #243163:
Tiez som to vcera pocul,ze to co je wtf.😁
Reply on: FFF13 #243162:
Ako je na tom DPB so zmluvami na dodávku elektriny a nafty? Prebehol som CRZ, ale nič som tam nenašiel
Po bruseni maju kolajnice na Obchodnej a Radlinskeho super zvuk 🙂
Reply on: Minko #243160:
pri MHD to možno nebude až také dramatické keďže nezanedbateľná časť (električky, trolejbusy) je na elektrinu, aj keď asi aj elektrina bude rásť
Reply on: 810zssk #243155:
Nehovoriac o tom, že ako inštitúcia verejnej správy majú na svojich pleciach bremeno spoločenskej zodpovednosti na rozdiel od súkromnej obchodnej spoločnosti, ktorej cieľom je mať priaznivý hospodársky výsledok dosiahnutý legálnym spôsobom.
a ja zas poviem, že neviem ako by to vyzeralo keby SL bol ten kto Arrivu nahradzuje, ale veľmi vysoko pravdepodobný by bol rovnaký scenár. zvlášť keď sa tá dohoda definitívne podpisovala dosť natesno pred spustením. Navyše SL som nemohol ani cítiť za to ich nemoderné myslenie (vyherkané 9xx Karosy stačia, low-entry busy sú na medzimesto nevhodné z rôznych vymyslených dôvodov...). Inak ponosy ktoré tu počúvam na vodičov Arriva- zo skúsenosti s SL môžem povedať, že neboli o nič lepší ich vodiči v prístupe k cestujúcim. takže v tomto sú zajedno.


btw. čo myslíte, koľko vydrží súčasné cestovné či už na PAD alebo MHD? ceny palív dosahujú 25% nárast v priebehu mesiaca a zrejme to stále nie je strop.
Reply on: Arrivaderci #243158:
Hádam nechceš tvrdiť, že László má vplyv na to, aká ponuka na odkup sa manažérom DB zdá dosť dobrá.
Reply on: N/A #243157:
Preco sme my len nepocuvali Sokola, vsak nepisal presne o tomto v knihe ked Nobinu striedal v Oslo (ci kde) niekto iny? 😃

EDIT: a kolko este, kym z Arrivy sa stane nieco nove (nieco na styl Veolia na Boreal - mozno Danube Mobility Solutions 😂 ) aby si Laszlo zlepsil meno?
Reply on: integrácia #243156:
Ja mám tiež dobré spomienky na Slovak Lines, opäť tvrdím, Arriva zničila to, čo sa tu celé roky budovalo a držalo. Nehovorím, treba ísť dopredu, inovovať, modernizovať, optimalizovať, ale Arriva dokázala docieliť všetko opačné. 😎
Reply on: N/A #243153:
Ja mám po zrušení auta a definitívnom dorazení osobnej vlakovej dopravy fikovým zadarmo cestovaním za sebou cirka 5 rokov denného cestovania expresnou linkou a nemôžem povedať pol zlého slova na SL, vždy šli presne ako švajčiarske hodinky, ak meškali, tak len kvôli dopravnej situácii.
Reply on: N/A #243153:
Ja tu menej viním Arrivu a viac BSK. Oni majú dohliadať na to aby si ich kontraktor nerobil zo zmluvy trhací kalendár. Ak sa nechajú odrbávať, tak si zaslúžia byť odrbávaní.
Reply on: N/A #243153:
Detto - tiež som za Slovák Lajnsov sem tam využil prímestskú dopravu aj keď viac ako 90% som chodil autom.

Teraz už chodím výlučne s autom (aj preto že sa zmenil CP a ráno do prace mi ide autobus príliš skoro alebo hodinu po nástupe) a tych jednotiek ciest keď je auto v servise, na prezúvaní, umývaní či nedostupné si radšej zaplatím Uber alebo idem vlakom. Lepšie ako hrať Arrivacku ruletu príde-nepríde.
Reply on: integrácia #243150:
Odkedy tu pôsobí Arriva, prímestká autobusová doprava pre mňa prestala existovať. Slovak Lines mal svoje muchy, ale keď som ním potreboval cestovať, mal som istotu, že síce s meškaním a vodičom jazdiacim na spotrebu, tak ten autobus príde. Pri Arrive sa neutešujem ničím a úspešne sa jej posledné týždne vyhýbam. Arriva je najväčšia chyba čo sa v budovaní regionálnej dopravy v BSK mohla stať a ľudia im to nezabudnú. Ani ja. 🙂
Ešte jedna otázka: Ak tento víkend napadne sneh, bude premávať sánkobus? 🙂
Reply on: integrácia #243150:
Autobusy su vo vyrobe inak suhlasim.
Reply on: Joyki #243142:
Bratislavská integrovaná doprava zahynula. V priebehu pár hodín jej v polovici novembra Arriva za výdatnej asistencie župy/Drobu zasadili smrteľnú ranu. To, na čom roky pracovali a čo sa podľa mňa celkom dobre zabehlo, bolo v mihu zničené. A takto to bude, žiaľ, celých 10 rokov, lebo Arriva s jej arogantnou politikou voči cestujúcim aj šoférom žiadnu nápravu neurobí, toto je jej firemná politika, navyše veľkoryso krytá županom.
Stále chodia vysokopodlažné črepy najrôznejších farieb, a to máme koniec marca, každú chvíľu máme iný typ busu a aj vodiča, očividne to lepia. Záložné busy žiadne, stále musím tesne pred odchodom pozerať do tých arriváckych pdfkových sajrajtov, či niečo na poslednú chvíľu nevyžltili, ako sa nám napríklad stalo v piatok poobede. Nastupovanie/vystupovanie je čistý adrenalín. Mňa na začiatku marca nechal šofér na drzovku ráno stáť na zastávke, roky chodím tým spojom, je posledný, ktorým sa viem dostať včas do práce. Myslel si, že je neviditeľný, bol to zjavne zájazdový bus, lebo ani nemal hore displej na číslo, predné sklá takmer cez celý predok a tam kdesi v rohu zdrap papiera odkiaľ kam ide. Akokeby, keďže už mali nabiehať pokuty, niekomu povedali vrť volantom, nech ťa je vidieť na mape (aj bolo), na zastávky kašli. Štvrtý týždeň čakám od Arrivy z tej slávnej adresy, čo zverejnil Droba, odpoveď, čo to malo znamenať. Vystupovanie: česky mluvící vodička pretelefonuje polovicu jazdy súkromne, v priebehu 15 minút 2x nezastaví vystupujúcim, hoci znamenie dali a v jednom prípade prešla vystupujúca dokonca k nej k predným dverám, vôbec ju nevnímala.
Keď to Arriva nezvláda, mali by sa zrušiť zastávky na znamenie a pekne sa vrátiť k tomu, aby sa muselo stáť na každej zastávke, inak sa to nenaučia.
Meškania/prestupy: šoféri neskoro pristavujú busy na východzie zastávky, pomaly robia s čítačkami, naberajú meškanie, neviem, kto z BID vymyslel tie krátke časy na prestupy, pár minút je málo. Zvlášť pri neschopnej Arrive. To, že prípoje nečakajú, je ale fatálne maslo na hlave BID, za niečo sú predsa platení. Asi pred 2 týždňami sme po príchode z BA meškali 10 minút, na prestup bolo 5, takže prípoje preč, jeden cestujúci vyletel na šoféra a ten na neho zavolal políciu. Takže sme meškali nakoniec 30 minút. Na ďalší deň sa iný asertívny vodič vyjadril, že máme byť radi, že vôbec niečo ide. Sme to dopracovali.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.