Dobrý deň, cestujem mhd pravidelne už dosť dlhú dobu a všímam si všetko, čo sa deje, všímam si zmeny, opatrenia, nariadenia, oznámenia, upozornenia, proste všímam si a rozumiem aj anglicky, hoci nie som žiaden tlmočník, ale rozumiem a všimol som si, že najnovší oznam, ktorý je oznamovaný už niekoľko dní, že treba od 28-meho marca znovu používať dopytové tlačidlá a v angličtine som si všimol, že ako počúvam, tak počúvam, hovorí, že od 38-meho marca.......hovorí, čo je dobre rozumieť THIRTY a má byť TWENTY, čo je dosť veľký aj zvukový rozdiel, na FB ten pán nereaguje, tak som sa rorhodol opýtať tu niekoho, kto na to pozná odpoveď, ďakujem.
Na to sú vo vozidlách od roku 2017 nad dverami (blízko núdzového otvárania dverí) určené tlačidlá.
Ktorého stlačenie vodič s najväčsou pravdepodobnosťou spokojne odignoruje, lebo „sa stáva, že ho cestujúci omylom stlačia miesto dopytu/stop tlačidla“ alebo tak nejak bola oficiálna odpoveď od DPB na to prečo vodič na jeho stlačenie nijako nereagoval.
Čiže keď sa niečo stane ušetri si čas a rovno začni hučať na vodiča cez celé vozidlo. DPB schvaluje.
Oficiálne áno, treba stlačiť stopku - ale dobrý vodič si predsa ľahko domyslí, že keď cestujúci stlačil dvere, tak chce vystúpiť a nehrá sa len tak s tlačidlami...
Nehovoriac o tom, že ako inštitúcia verejnej správy majú na svojich pleciach bremeno spoločenskej zodpovednosti na rozdiel od súkromnej obchodnej spoločnosti, ktorej cieľom je mať priaznivý hospodársky výsledok dosiahnutý legálnym spôsobom.
a ja zas poviem, že neviem ako by to vyzeralo keby SL bol ten kto Arrivu nahradzuje, ale veľmi vysoko pravdepodobný by bol rovnaký scenár. zvlášť keď sa tá dohoda definitívne podpisovala dosť natesno pred spustením. Navyše SL som nemohol ani cítiť za to ich nemoderné myslenie (vyherkané 9xx Karosy stačia, low-entry busy sú na medzimesto nevhodné z rôznych vymyslených dôvodov...). Inak ponosy ktoré tu počúvam na vodičov Arriva- zo skúsenosti s SL môžem povedať, že neboli o nič lepší ich vodiči v prístupe k cestujúcim. takže v tomto sú zajedno.
btw. čo myslíte, koľko vydrží súčasné cestovné či už na PAD alebo MHD? ceny palív dosahujú 25% nárast v priebehu mesiaca a zrejme to stále nie je strop.
Ja mám tiež dobré spomienky na Slovak Lines, opäť tvrdím, Arriva zničila to, čo sa tu celé roky budovalo a držalo. Nehovorím, treba ísť dopredu, inovovať, modernizovať, optimalizovať, ale Arriva dokázala docieliť všetko opačné.
Ja mám po zrušení auta a definitívnom dorazení osobnej vlakovej dopravy fikovým zadarmo cestovaním za sebou cirka 5 rokov denného cestovania expresnou linkou a nemôžem povedať pol zlého slova na SL, vždy šli presne ako švajčiarske hodinky, ak meškali, tak len kvôli dopravnej situácii.
Ja tu menej viním Arrivu a viac BSK. Oni majú dohliadať na to aby si ich kontraktor nerobil zo zmluvy trhací kalendár. Ak sa nechajú odrbávať, tak si zaslúžia byť odrbávaní.
Detto - tiež som za Slovák Lajnsov sem tam využil prímestskú dopravu aj keď viac ako 90% som chodil autom.
Teraz už chodím výlučne s autom (aj preto že sa zmenil CP a ráno do prace mi ide autobus príliš skoro alebo hodinu po nástupe) a tych jednotiek ciest keď je auto v servise, na prezúvaní, umývaní či nedostupné si radšej zaplatím Uber alebo idem vlakom. Lepšie ako hrať Arrivacku ruletu príde-nepríde.
Odkedy tu pôsobí Arriva, prímestká autobusová doprava pre mňa prestala existovať. Slovak Lines mal svoje muchy, ale keď som ním potreboval cestovať, mal som istotu, že síce s meškaním a vodičom jazdiacim na spotrebu, tak ten autobus príde. Pri Arrive sa neutešujem ničím a úspešne sa jej posledné týždne vyhýbam. Arriva je najväčšia chyba čo sa v budovaní regionálnej dopravy v BSK mohla stať a ľudia im to nezabudnú. Ani ja.
Cancer
Ktorého stlačenie vodič s najväčsou pravdepodobnosťou spokojne odignoruje, lebo „sa stáva, že ho cestujúci omylom stlačia miesto dopytu/stop tlačidla“ alebo tak nejak bola oficiálna odpoveď od DPB na to prečo vodič na jeho stlačenie nijako nereagoval.
Čiže keď sa niečo stane ušetri si čas a rovno začni hučať na vodiča cez celé vozidlo. DPB schvaluje.