Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Minko #242920:
U nas podobne, ale stale poznam par firiem kde HO uz bude bezny, tak nepredpokladam problemy. Skor vidim problem,ze zacnu chodit skolaci zo skol. CP prazdniny maju neskory zaciatok poobednej spicky,co robi dost kapacitne problemy po 13.hodine,kedy je este "sedlo" interval takmer vsade na abus linkach
Reply on: Petto #242919:
u nás v práci sa významným spôsobom od zajtra obmedzuje využívanie HO. predpokladám že tieto kroku budú vo viacerých spoločnostiach/úradoch takže objem prepravovaných ľudí zrejme začne narastať.
Od pondelka idu 3,7,31,39 na rezim CP skolske dni.
Reply on: StromSK #242916:
Používa sa na pracovné účely v rámci vozovne.
Neviete prečo bola #1710 len tak naštartovaná v Depe Jurajov Dvor?
SOR-u sa s parciálmi darí - síce len 4ks, ale lepšie ako nič - https://www.cs-dopravak.cz/zlin-se-docka-trolejbusu-sor-tns-12/
Ukrajinci môžu cestovať bezplatne vo všetkých spojoch IDS BK
https://www.idsbk.sk/oznamy/nfyj001ey41d/
Reply on: Ike #242911:
Zdravý rozum je veľmi relatívny pojem, bežný nešoto šofér si nemusí uvedomovať brzdnú dráhu autobusu, to, že sú tam stojaci cestujúci, manévrovateľnosť a ďalšie veci, ktoré môže nesprávne konanie spôsobiť. BUS pruh by mal byť BUS pruhom, lebo u nás je zvyk, že jeden tam vojde a keď aj ďalší ho tam vidia, tak pôjdu tiež, veď prečo nie - keď môže on, môžem aj ja.
Reply on: Ike #242911:
nie s tou IAD sme sa trochu nepochopili. Neviem či poznáš takto z hlavy radenie pruhov v Križovatke Košická-Mlynské Nivy-Svätoplukova v smere z Prievozskej. Radenie je sprava 1. BUS rovno na zast. AS a zároveň IAD povolené z tohto pruhu odbočiť doprava na Košickú, resp. Svätoplukovu, potom sú 2 rovné pruhy na Mlynské nivy a 2 (alebo 3?) odbočovacie pruhy doľava na Košickú. a Sústavne sa niekto z rovného pruhu (celkovo druhého v poradí sprava) rozhodne uprostred križovatky krížom cez buspruh odbočiť doprava na Svätoplukovu. Pritom ak tam chcel ísť, mal sa správne radiť bo v podstate buspruhu pred križovatkou. Lebo na Slovensku sa v autoškole neučia čítať značky. vidia tam BUS a pre nich to automaticky znamená že tam nemôžu. Pritom môžu a vlastne to je jediná "legálna" možnosť ako odbočiť doprava či už na Košickú alebo Svätoplukovu. Nehovoriac o kolíznych situáciách.
Reply on: Minko #242910:
Pri používaní BUS pruhu IAD je potrebné použiť zdravý rozum a opýtať sa "zdržiavam autobus"? Ak je odpoveď "áno" tak do neho neleziem (Križovatka Pražská/Šancová/Štefánikova). Ak je odpoveď "nie", tak nemám problém pokojne aj po celej dĺžke (obiehanie prekážky, Lamačská pri odbáčaní do SAV, Vajnorský nadjazd pri odbáčaní k NAY).
Reply on: Valec #242909:
na niektorých miestach je dostatočne dlhý rozhľad na to, aby vedel vodič usúdiť, či pred sebou nejaký spoj jazdiaci do zastávky má alebo nemá. A aj tak odbočí do pruhu na poslednú chvíľu. Inak na Sk je všeobecne s tými pruhmi problém. napríklad v križovatke na AS slúži k odbočeniu doprava na oi. Svätoplukovi aj pre osobné autá. Ako pravidelne jazdiaci vodič tadeto, sa pekne pred križovatkou zaradím do pruhu za autobusy a odbočím. Napriek tomu takmer na týždennej báze sa ma tam pokúša zostreliť nejaký kaskadér ktorý má pocit že sa doľava môže odbočiť aj z druhého pruhu sprava ktorý pritom podľa dopravného značenia slúži iba pre jazdu rovno.
Reply on: Minko #242908:
Zas tie BUS pruhy sú ale v mnohých prípadoch riešené ako MHD pruhy - sú v nich zastávky a preto jazda busu PAD v ňom daný spoj skôr zdržuje.
Reply on: Ike #242907:
súhlasím, na druhú stranu by polícia mohla postupovať recipročne aj proti vodičom autobusov nevyužívajúcim buspruh tam, kde môžu. Nakoľko tiež porušujú ustanovenia zákona o CP. Dnes vodiči Arrivy a SAD DS smerujúci na AS zásadné po prievozskej nejazdia v buspruhu a radia sa doň krátko pred odbočením.
Reply on: ceres #242906:
Tvoj argument by bol valídny v prípade, ak by polícia využívania BUS pruhov kontrolovala striktne. To sa nedeje.

Normálne som zvažoval, že by som natočil nejaký vlog a povedzme počas mesiaca jazdil cez bus pruhy a parkoval v rezidenčnom parkovaní bez známky. Som presvedčený, že by som obišiel bez pokuty a povšimnutia.
Reply on: 3pa3ck3 #242900:
Keďže to nie je (našťastie!) denná prax, ale bola to mimoriadna situácia spôsobená uzáverou, tak mi to príde ako trochu uletený argument. Potiahnuť ho do extrému môžem analogicky tvrdiť, že pokiaľ sanitka môže prejsť križovatkou aj na červenú, tak sa tým vytráca psychologický efekt svetelnej signalizácie, a teda by sme mali právo prednostnej jazdy zrušiť, lebo inak vodiči nebudú svetelnú signalizáciu rešpektovať...

Verejná doprava bola navyše naďalej značne uprednostnená, a to výrazne. Bus pruh ako taký zrušený nebol a narozdiel od tej individuálnej čakala na svetlách nanajvýš jeden cyklus.
Reply on: Ike #242896:
A pritom to môže fungovať aj opačne.

https://twitter.com/Mortis_Banned/status/1498221956906332162
Reply on: Alonso #242903:
To nie je opatrenie Dopravného podniku. Ide o celoštátne opatrenie zakotvené vo vyhláške ÚVZ SR. O jeho zrušení/zmene nerozhoduje Dopravný podnik.
Zdravím mám otázku ohľadom opatrení Dopravného podniku. Ako je to so zrušením opatrenia prekrita horných dýchacích ciest vo vozidlách?
Reply on: Matko1 #242888:
keď funguje miletička pred prievozskou v jednom pruhu, prečo by nemohla aj Sliačska pred račianskou? A myslím, že Miletička pred Prievozskou je významnejšia, než Sliačska v hociktorom úseku-

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.