Zdravý rozum je veľmi relatívny pojem, bežný nešoto šofér si nemusí uvedomovať brzdnú dráhu autobusu, to, že sú tam stojaci cestujúci, manévrovateľnosť a ďalšie veci, ktoré môže nesprávne konanie spôsobiť. BUS pruh by mal byť BUS pruhom, lebo u nás je zvyk, že jeden tam vojde a keď aj ďalší ho tam vidia, tak pôjdu tiež, veď prečo nie - keď môže on, môžem aj ja.
nie s tou IAD sme sa trochu nepochopili. Neviem či poznáš takto z hlavy radenie pruhov v Križovatke Košická-Mlynské Nivy-Svätoplukova v smere z Prievozskej. Radenie je sprava 1. BUS rovno na zast. AS a zároveň IAD povolené z tohto pruhu odbočiť doprava na Košickú, resp. Svätoplukovu, potom sú 2 rovné pruhy na Mlynské nivy a 2 (alebo 3?) odbočovacie pruhy doľava na Košickú. a Sústavne sa niekto z rovného pruhu (celkovo druhého v poradí sprava) rozhodne uprostred križovatky krížom cez buspruh odbočiť doprava na Svätoplukovu. Pritom ak tam chcel ísť, mal sa správne radiť bo v podstate buspruhu pred križovatkou. Lebo na Slovensku sa v autoškole neučia čítať značky. vidia tam BUS a pre nich to automaticky znamená že tam nemôžu. Pritom môžu a vlastne to je jediná "legálna" možnosť ako odbočiť doprava či už na Košickú alebo Svätoplukovu. Nehovoriac o kolíznych situáciách.
Pri používaní BUS pruhu IAD je potrebné použiť zdravý rozum a opýtať sa "zdržiavam autobus"? Ak je odpoveď "áno" tak do neho neleziem (Križovatka Pražská/Šancová/Štefánikova). Ak je odpoveď "nie", tak nemám problém pokojne aj po celej dĺžke (obiehanie prekážky, Lamačská pri odbáčaní do SAV, Vajnorský nadjazd pri odbáčaní k NAY).
na niektorých miestach je dostatočne dlhý rozhľad na to, aby vedel vodič usúdiť, či pred sebou nejaký spoj jazdiaci do zastávky má alebo nemá. A aj tak odbočí do pruhu na poslednú chvíľu. Inak na Sk je všeobecne s tými pruhmi problém. napríklad v križovatke na AS slúži k odbočeniu doprava na oi. Svätoplukovi aj pre osobné autá. Ako pravidelne jazdiaci vodič tadeto, sa pekne pred križovatkou zaradím do pruhu za autobusy a odbočím. Napriek tomu takmer na týždennej báze sa ma tam pokúša zostreliť nejaký kaskadér ktorý má pocit že sa doľava môže odbočiť aj z druhého pruhu sprava ktorý pritom podľa dopravného značenia slúži iba pre jazdu rovno.
súhlasím, na druhú stranu by polícia mohla postupovať recipročne aj proti vodičom autobusov nevyužívajúcim buspruh tam, kde môžu. Nakoľko tiež porušujú ustanovenia zákona o CP. Dnes vodiči Arrivy a SAD DS smerujúci na AS zásadné po prievozskej nejazdia v buspruhu a radia sa doň krátko pred odbočením.
Tvoj argument by bol valídny v prípade, ak by polícia využívania BUS pruhov kontrolovala striktne. To sa nedeje.
Normálne som zvažoval, že by som natočil nejaký vlog a povedzme počas mesiaca jazdil cez bus pruhy a parkoval v rezidenčnom parkovaní bez známky. Som presvedčený, že by som obišiel bez pokuty a povšimnutia.
Keďže to nie je (našťastie!) denná prax, ale bola to mimoriadna situácia spôsobená uzáverou, tak mi to príde ako trochu uletený argument. Potiahnuť ho do extrému môžem analogicky tvrdiť, že pokiaľ sanitka môže prejsť križovatkou aj na červenú, tak sa tým vytráca psychologický efekt svetelnej signalizácie, a teda by sme mali právo prednostnej jazdy zrušiť, lebo inak vodiči nebudú svetelnú signalizáciu rešpektovať...
Verejná doprava bola navyše naďalej značne uprednostnená, a to výrazne. Bus pruh ako taký zrušený nebol a narozdiel od tej individuálnej čakala na svetlách nanajvýš jeden cyklus.
keď funguje miletička pred prievozskou v jednom pruhu, prečo by nemohla aj Sliačska pred račianskou? A myslím, že Miletička pred Prievozskou je významnejšia, než Sliačska v hociktorom úseku-
To je síce pravda ale na Patrónke je momentálne zhustenejsia doprava a zase ak to má pomôcť tvorbe menších kolón a neobmedzí to autobusy tak prečo nie.... Túto by som neriešil ale zase môže nastať situácia že sa ludia budú dožadovať aby sa pravidelne takto využili buspruhy do budúcnosti, čo zase nie je dobré
Buspruhy majú aj psychologický efekt, ktorý má za úlohu motivovať ľudí uprednostniť verejnú dopravu. Ak vidia, že ich využívame na urýchlenie individuálnej dopravy, tak sa tento psychologický efekt stráca.
A pokiaľ to vyzerá tak, ako na tom videu, že policajt selektívne posiela do pruhu autá tak, aby sa celý vyprázdnil na najbližší cyklus, a teda pre autobusy to znamená nulové zdržanie, tak na tom vadí čo presne?
Valec