Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #242275:
Máš tu pár nepresností:
O výške transferu nerozhoduje primátor a už vôbec nie valné zhromaždenie (to sú dva rôzne orgány, aj keď fyzicky ich môže zastupovať tá istá osoba). O výške rozhoduje Mestské zastupiteľstvo na návrh vedenia mesta (de facto primátora).

Výška transferu by síce mala vychádzať z RPOD, keďže RPOD predstavuje objednávku výkonov. Žiaľ, ako taký sa dodatkom prijíma až na konci príslušného roka. RPOD na rok 2020 bol prijatý 18.12.2020, na rok 2021 medzi dodatkami stále nie je.
RPOD je svojim obsahom a rozsahom na míle vzdialený tomu, čo má PDO obsahovať. Skôr by som povedal, že mesto žiaden PDO nemá.
Reply on: Urbanway 2423 #242281:
Dakujem a ako teda vyzera sluzba takehoto striedaca? 2x si da necele kolecko (Pri krizi - ZB - Pri krizi) na 36tke a inak robi co? Predpokladam ze 83/84ku striedat nemoze kedze to by mal vodic za ktoreho strieda pauzu asi 1.5hod a vlastne to tam nie je ani potrebne. Strieda niekoho na 20/23/123?
Reply on: Adam137 #242280:
Pri kríži sú striedači.
Ako su prosim riesene prestavky na 36tke? Ved ako pozeram tu sluzbu tak ma obraty stale iba 5 a 11 minut takze z toho sa ani nic nepocita do BP nie? Su tam striedaci?
Reply on: Ike #242275:
Ďakujem za vysvetlenie 🙂
Reply on: Ike #242277:
Ďakujem 🙂
Reply on: 810zssk #242276:
Pozri bod 3.8. (ja som použil slovo preddavok, ale v zmluve sa spomína záloha)
Reply on: Ike #242275:
Si si istý že Arriva dostáva nejaké preddavky? Lebo narýchlo ich v zmluve neviem nájsť. Aj by mi prišlo dosť divné keby dopravca na jednej strane skladal bankovú záruku, ale súčasne iné prostriedky dostával od župy vopred.
Reply on: birch #242273:
Neviem, ako to je v tomto prípade, v zmluve je to komplexnejšie opísané (a rozdelené aj po jednotlivých nákladoch) a nemám čas to teraz študovať. Ale domnievam sa, že k určitému dátumu (štvrťročne) sa robí vyúčtovanie, kde sa porovná objem objednaných km a objem poskytnutých km a dopravcovi vznikne buď preplatok alebo nedoplatok. Každopádne, pokuta nemôže byť nedoplatkom, pretože nedoplatok dopravcovi môže vzniknúť aj z objektívnych dôvodov (napr. výluky). Taktiež netuším, kedy sa platí pokuta. Ale v princípe to bude dvoch nezávislých krokoch: kraj si objedná km a zaplatí dopravcovi preddavok, dopravca odjazdí 3/4 objednávky, preto mu vznikne nedoplatok a kraju preplatok, dopravca vráti časť preddavku a nakoniec dopravca zaplatí zmluvnú pokutu. Takto mi to dáva logiku aj podľa toho, čo som videl v zmluve.

Je to podobne, ako platíš za plyn.

V prípade DPB je situácia iná, lebo je akcionárom mesto a o výške transferu rozhoduje valné zhromaždenie = primátor, ktorý si nechá svoj návrh odobriť zastupiteľstvom. Výška transferu je definovaná v dodatku k zmluve, ktorý sa robí na konci roka na ďalší rok a vychádza z tzv. ročného plánu organizácie dopravy (v podstate PDO) a tiež sa platí formou preddavku. Kvôli pandémii sa však počas posledných dvoch rokov tento transfer mimoriadne zvyšoval aj v priebehu roka. Jazdilo sa menej, ale DPB a mesto malo záujem držať si vodičov, čím krátkodobo rástli náklady a klesali tržby.

Inak všetky dodatky sú na webe DPB.

Reply on: birch #242273:
BSK samozrejme neplatí spoje ktoré dopravca neodjazdí, ani neviem na základe čoho by sa dala úhrada za tie spoje vypočítať keď nešli.

Pri DPB je to iné, keďže tam mesto platí reálne náklady vykázané na linkách MHD.
Reply on: Ike #242266:
Ešte jedna vec mi nie je úplne jasná: platí kraj iba za to, čo Arriva reálne odjazdí, alebo platí za celú objednanú službu s tým, že pokuta je vlastne forma ako za neodjazdené spoje neplatiť? Alebo je to ešte kombinácia, že sa pri neodjazdenom spoji stanovuje dôvod a úhrada sa znižuje iba v prípade výpadkov spôsobených priamo dopravcom?

Lebo som zatiaľ nikde nezachytil, že by napr. v Bratislave mesto znižovalo dotáciu pre DPB, ak by niektoré spoje neodjazdil.
Reply on: Joyki #242271:
K 6 hodinám čakania na bus ti odpoviem rečou IDS BK: Za znížené pohodlie pri cestovaní sa ospravedlňujeme.

😂
Reply on: Pajo #242269:
Na 666 cez deň 6-hodinová diera.
Reply on: 810zssk #242268:
Zajtra namiesto 15 spojov pôjde 6, prvý popoludní. Od zajtra víkendový režim - takto to bude vyzerať? Tak aké zlepšenie?
A veď čo no, občas dačo nejde ale tak snáď nie je problém si v zime a daždi pár hodín - 2 až 4 cez víkend niekde počkať. Posledné vynechané pred polnocou majú náhradu ráno o piatej, veď to je hneď.... A dokonca v januári zadarmo 😂 😂 😂 MNE SA SNÁĎ SNÍVA, TOTO NIE JE REALITA, VŠAK NIE? 🤮
László si fakt robí z ľudí prdel:
"Zaviazali sme sa, že situáciu vyriešime a cestujúci vidia, že sa situácia v prímestskej autobusovej doprave v Bratislavskom kraji každý týždeň zlepšuje."

Toto je ako z príručky fakt zlého marketingu.
Reply on: Minko #242264:
Predčasné zvýšenie platov je to, čo Droba spomínal hneď na začiatku tohto pruseru. Že sa vodičom zdvihnú platy už v 2022, aj keď sa mali až v 2023.
Reply on: shaggy #242262:
Účtovne idú výnosy z tržieb Arrive. Ale výnosy sú nižšie ako náklady a keďže Arriva nejazdí tam a vtedy kedy chce (ako bežný podnikateľ) ale jazdí kam jej to nakáže kraj, kraj posiela Arrive transfer (asi štvrťročne?). Transfer je nákladom kraja a výnosom Arrivy, takže končí v zisku.

Kraj z tohto žiadny výnos nemá, ale keďže výška transferu nepriamoúmerná k počtu cestujúcim, čím viac cestujúcich, tým menší náklad pre kraj a tým lepší hospodársky výsledok pre kraj.

Pokuta bude výnos pre BSK, ktorý (predpokladám) je mimoriadnym výnosom, s ktorým sa v rozpočte nepočíta. Pokuta navyše nie je určená na prevádzku BSK, ale ako "výchovný" mechanizmus. Preto by bolo fér, keby tento výnos kraj hneď pretavil do nákladu v podobe "ospravedlnenia" pre cestujúcich. Ak to skrátim, vlastne by Arriva zaplatila pokutu svojim zákazníkom za nedodanie adekvátnej služby.
Reply on: shaggy #242262:
Arriva má rovnako veľa peňazí bez ohľadu na to čo sa vyberie na cestovnom. De facto je cestovné príjmom BSK, len de jure sa to rieši tak ako popisuješ. Bezplatné cestovné plánuje BSK kryť príjmami z pokút pre Arrivu.

Neviem kde tam vidíš zvýhodnenie Arrivy. Tá podľa všetkého prerobí len na pokutách aspoň 2 milióny eur, takže by pre nich najlepší scenár zrejme bol keby sa toho zbavili. O to viac že tú prevádzku zrejme budú musieť dotovať kvôli zle vypočítanej cene.
Reply on: shaggy #242262:
skús definovať pojem "predčasné zvýšenie platov" 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.