Účtovne idú výnosy z tržieb Arrive. Ale výnosy sú nižšie ako náklady a keďže Arriva nejazdí tam a vtedy kedy chce (ako bežný podnikateľ) ale jazdí kam jej to nakáže kraj, kraj posiela Arrive transfer (asi štvrťročne?). Transfer je nákladom kraja a výnosom Arrivy, takže končí v zisku.
Kraj z tohto žiadny výnos nemá, ale keďže výška transferu nepriamoúmerná k počtu cestujúcim, čím viac cestujúcich, tým menší náklad pre kraj a tým lepší hospodársky výsledok pre kraj.
Pokuta bude výnos pre BSK, ktorý (predpokladám) je mimoriadnym výnosom, s ktorým sa v rozpočte nepočíta. Pokuta navyše nie je určená na prevádzku BSK, ale ako "výchovný" mechanizmus. Preto by bolo fér, keby tento výnos kraj hneď pretavil do nákladu v podobe "ospravedlnenia" pre cestujúcich. Ak to skrátim, vlastne by Arriva zaplatila pokutu svojim zákazníkom za nedodanie adekvátnej služby.
Arriva má rovnako veľa peňazí bez ohľadu na to čo sa vyberie na cestovnom. De facto je cestovné príjmom BSK, len de jure sa to rieši tak ako popisuješ. Bezplatné cestovné plánuje BSK kryť príjmami z pokút pre Arrivu.
Neviem kde tam vidíš zvýhodnenie Arrivy. Tá podľa všetkého prerobí len na pokutách aspoň 2 milióny eur, takže by pre nich najlepší scenár zrejme bol keby sa toho zbavili. O to viac že tú prevádzku zrejme budú musieť dotovať kvôli zle vypočítanej cene.
Keď sa tu písalo, že príjem z cestovného ide Arrive a o to menej jej zaplatí BSK, bude toto znamenať, že BSK zaplatí Arrive plnú sumu, lebo bude mesiac jazdiť zadarmo? A to predĺženie o dva mesiace zaplatí kto? BSK, či Arriva? Byť na mieste SL, tak namiesto vodičov už najímam dobrých právnikov. Lebo všetko toto (aj to predčasné zvýšenie platov) je len neférová pomoc víťazovi, ktorý vyhral iba kvôli cene (a za tú cenu nevie dodať objednanú službu).
Tu zas nesúhlasím. Ak sa služba neposkytuje, tak by bolo dobré ju aspoň neúčtovať. V tomto podľa mňa BSK skôr mešká - bezplatná PAL mala byť najneskôr od 16.11. A rozhodne by nemala byť obmedzená na jeden mesiac, ale až do vyriešenia problému.
Ak by som si zaplatil v cestovnej kancelárii dovolenku (už som to dlho nerobil, ale na účel príkladu) a tá by bola mizerná, nie je prozákazníckym riešením preplatiť mi ďalšiu dovolenku - rovnako mizernú.
Tá kompenzácia je sama o sebe super, aj dobre navrhnutá, ale význam má, až keď sa jazdí v 100% rozsahu, inak je to výsmech.
Kúpil si si hnilé hrušky? To ma mrzí. Tak na, tu máš ďalšie kilo hnilých hrušiek grátis.
Riešenie je ASAP zabezpečiť 95%+ výpravu a potom kompenzovať. Každý deň tohto marazmu znamená zvýšené tržby autobazárom a prepadajáci sa modal split.
Okej, to v tom linku nižšie uvedené nebolo Potom je to pomerne fajn. Aj keď bonusový PCL bude na čas kratší než trvanie výpadkov.
Najväčší problém je že sa to tvári ako kompenzácia, ale vlastne to bude platiť len počas časti celej problémovej situácie. Keďže nepredpokladám že v januári sa niečo zásadne zlepší.
Ale vsak predlzuju aj platnost PCL (zdroj FB Bratislavský kraj):
KOMPENZÁCIE
➡ Mesiac zadarmo pre majiteľov 30 a 90-dňového predplatného cestovného lístka.
➡ Dva mesiace zadarmo pre majiteľov ročnej električenky.
➡ Bezplatný predplatný lístok bude vygenerovaný automaticky.
➡ Tieto kompenzácie sa týkajú majiteľov električenky s aspoň jednou regionálnou zónou v termíne od 15. 11. 2021 do 31. 01. 2022.
➡ Cestujúci, ktorí električenku nevlastnia a boli zvyknutí si lístky kupovať u vodiča, budú jazdiť celý január zdarma.
Toto neviem či je dobrá kompenzačná schéma. Vôbec nerieši ľudí ktorí nemohli používať už zakúpené PCL.
Idea je že sa im to v januári akože vykompenzuje tou bezplatnou prepravou, ale:
a) v januári časť ľudí stále nebude môcť cestovať VHD, lebo regiobusy nejazdia, takže neusetria nič
b) časť ľudí má PCL platné aj v januári, pre tých je to už úplný výsmech, lebo budú platiť nie len za dni keď im autobus neprišiel, ale ešte aj dni keď sa cestuje zadarmo
Je to celé too little too late. V prvom rade sa cestovné malo prestať vyberať už tak mesiac dozadu a v druhom rade sa mali kompenzovať PCL.
Dp. je označenie výpravne, nie? Linky, ktoré pri výjazde/dojazde obsluhujú zastávku Depo x majú normálne písaný celý názov. Pozri napríklad 93/1 ako to vyzerá pri linke ktorá stojí aj na zastávke Depo.
84/1 obsluhuje aj zastávku Depo a odtial ide bez zastavenia na svoju riadnu konečnú, ale 88/1 ide z vozovne bez obslúženia zastávky Depo na konečnú a až odtial berie cestujúcich. Alebo ešte lepšie 99/2 a 99/3, prípadne porovnaj tú 99/3 s 84/1.
Aj pred premenovaním to bolo Voz. x a Vozovňa x – teda nemyslím, že ide o to skrátiť to ale rozlíšiť čas výjazdu z areálu vozovne a čas odchodu z prvej zastávky na trase (ktorou môže, ale nemusí byť Depo).
Si asi klikol na číslo služby zo stránky vozidla, nie? Ja som si už dávnejšie všimol, že pri kliknutí na službu na stránke vozidla to nezobrazí tú službu, ktorú reálne vykonáva vozidlo v daný deň (zohľadňujúc režim pre daný dátum).
Ak zadáš číslo služby do vyhladávacieho pola (v tomto prípade 9/12) automaticky sa zobrazí služba pre režim, ktorý v daný deň platí – teda mne sa ešte nestalo vtedy aby mi to zobrazilo zlú službu.
Veď o tom 10 min int. v špičke som vravel aj ja, ale nemyslím si, že tam 12m vozy nebudú stačiť. A pokiaľ to osloví čoraz viac cestujúcich, nech tam tie kĺby kľudne jazdia, len zatiaľ máme aj vhodnejšie linky pre 18m vozy. 36 ma "slabe cisla vytazenosti" mozno teraz, keď tam bol aspoň ten 30 min interval, bola ako-tak využívaná. A nejaké spojenie na Bory (a s prestupom na hrane aj DNV) a Dúbravku potrebuje aj Záhorská.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Najväčší problém je že sa to tvári ako kompenzácia, ale vlastne to bude platiť len počas časti celej problémovej situácie. Keďže nepredpokladám že v januári sa niečo zásadne zlepší.