Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: birch #242273:
Neviem, ako to je v tomto prípade, v zmluve je to komplexnejšie opísané (a rozdelené aj po jednotlivých nákladoch) a nemám čas to teraz študovať. Ale domnievam sa, že k určitému dátumu (štvrťročne) sa robí vyúčtovanie, kde sa porovná objem objednaných km a objem poskytnutých km a dopravcovi vznikne buď preplatok alebo nedoplatok. Každopádne, pokuta nemôže byť nedoplatkom, pretože nedoplatok dopravcovi môže vzniknúť aj z objektívnych dôvodov (napr. výluky). Taktiež netuším, kedy sa platí pokuta. Ale v princípe to bude dvoch nezávislých krokoch: kraj si objedná km a zaplatí dopravcovi preddavok, dopravca odjazdí 3/4 objednávky, preto mu vznikne nedoplatok a kraju preplatok, dopravca vráti časť preddavku a nakoniec dopravca zaplatí zmluvnú pokutu. Takto mi to dáva logiku aj podľa toho, čo som videl v zmluve.

Je to podobne, ako platíš za plyn.

V prípade DPB je situácia iná, lebo je akcionárom mesto a o výške transferu rozhoduje valné zhromaždenie = primátor, ktorý si nechá svoj návrh odobriť zastupiteľstvom. Výška transferu je definovaná v dodatku k zmluve, ktorý sa robí na konci roka na ďalší rok a vychádza z tzv. ročného plánu organizácie dopravy (v podstate PDO) a tiež sa platí formou preddavku. Kvôli pandémii sa však počas posledných dvoch rokov tento transfer mimoriadne zvyšoval aj v priebehu roka. Jazdilo sa menej, ale DPB a mesto malo záujem držať si vodičov, čím krátkodobo rástli náklady a klesali tržby.

Inak všetky dodatky sú na webe DPB.

Reply on: birch #242273:
BSK samozrejme neplatí spoje ktoré dopravca neodjazdí, ani neviem na základe čoho by sa dala úhrada za tie spoje vypočítať keď nešli.

Pri DPB je to iné, keďže tam mesto platí reálne náklady vykázané na linkách MHD.
Reply on: Ike #242266:
Ešte jedna vec mi nie je úplne jasná: platí kraj iba za to, čo Arriva reálne odjazdí, alebo platí za celú objednanú službu s tým, že pokuta je vlastne forma ako za neodjazdené spoje neplatiť? Alebo je to ešte kombinácia, že sa pri neodjazdenom spoji stanovuje dôvod a úhrada sa znižuje iba v prípade výpadkov spôsobených priamo dopravcom?

Lebo som zatiaľ nikde nezachytil, že by napr. v Bratislave mesto znižovalo dotáciu pre DPB, ak by niektoré spoje neodjazdil.
Reply on: Joyki #242271:
K 6 hodinám čakania na bus ti odpoviem rečou IDS BK: Za znížené pohodlie pri cestovaní sa ospravedlňujeme.

😂
Reply on: Pajo #242269:
Na 666 cez deň 6-hodinová diera.
Reply on: 810zssk #242268:
Zajtra namiesto 15 spojov pôjde 6, prvý popoludní. Od zajtra víkendový režim - takto to bude vyzerať? Tak aké zlepšenie?
A veď čo no, občas dačo nejde ale tak snáď nie je problém si v zime a daždi pár hodín - 2 až 4 cez víkend niekde počkať. Posledné vynechané pred polnocou majú náhradu ráno o piatej, veď to je hneď.... A dokonca v januári zadarmo 😂 😂 😂 MNE SA SNÁĎ SNÍVA, TOTO NIE JE REALITA, VŠAK NIE? 🤮
László si fakt robí z ľudí prdel:
"Zaviazali sme sa, že situáciu vyriešime a cestujúci vidia, že sa situácia v prímestskej autobusovej doprave v Bratislavskom kraji každý týždeň zlepšuje."

Toto je ako z príručky fakt zlého marketingu.
Reply on: Minko #242264:
Predčasné zvýšenie platov je to, čo Droba spomínal hneď na začiatku tohto pruseru. Že sa vodičom zdvihnú platy už v 2022, aj keď sa mali až v 2023.
Reply on: shaggy #242262:
Účtovne idú výnosy z tržieb Arrive. Ale výnosy sú nižšie ako náklady a keďže Arriva nejazdí tam a vtedy kedy chce (ako bežný podnikateľ) ale jazdí kam jej to nakáže kraj, kraj posiela Arrive transfer (asi štvrťročne?). Transfer je nákladom kraja a výnosom Arrivy, takže končí v zisku.

Kraj z tohto žiadny výnos nemá, ale keďže výška transferu nepriamoúmerná k počtu cestujúcim, čím viac cestujúcich, tým menší náklad pre kraj a tým lepší hospodársky výsledok pre kraj.

Pokuta bude výnos pre BSK, ktorý (predpokladám) je mimoriadnym výnosom, s ktorým sa v rozpočte nepočíta. Pokuta navyše nie je určená na prevádzku BSK, ale ako "výchovný" mechanizmus. Preto by bolo fér, keby tento výnos kraj hneď pretavil do nákladu v podobe "ospravedlnenia" pre cestujúcich. Ak to skrátim, vlastne by Arriva zaplatila pokutu svojim zákazníkom za nedodanie adekvátnej služby.
Reply on: shaggy #242262:
Arriva má rovnako veľa peňazí bez ohľadu na to čo sa vyberie na cestovnom. De facto je cestovné príjmom BSK, len de jure sa to rieši tak ako popisuješ. Bezplatné cestovné plánuje BSK kryť príjmami z pokút pre Arrivu.

Neviem kde tam vidíš zvýhodnenie Arrivy. Tá podľa všetkého prerobí len na pokutách aspoň 2 milióny eur, takže by pre nich najlepší scenár zrejme bol keby sa toho zbavili. O to viac že tú prevádzku zrejme budú musieť dotovať kvôli zle vypočítanej cene.
Reply on: shaggy #242262:
skús definovať pojem "predčasné zvýšenie platov" 😉
Reply on: 810zssk #242261:
Súhlas, bezplatne počas hľadania riešenia a potom za plnej prevádzky krátky čas ako ospravedlnenie.
Reply on: lucky89 #242255:
Keď sa tu písalo, že príjem z cestovného ide Arrive a o to menej jej zaplatí BSK, bude toto znamenať, že BSK zaplatí Arrive plnú sumu, lebo bude mesiac jazdiť zadarmo? A to predĺženie o dva mesiace zaplatí kto? BSK, či Arriva? Byť na mieste SL, tak namiesto vodičov už najímam dobrých právnikov. Lebo všetko toto (aj to predčasné zvýšenie platov) je len neférová pomoc víťazovi, ktorý vyhral iba kvôli cene (a za tú cenu nevie dodať objednanú službu).
Reply on: Ike #242257:
Tu zas nesúhlasím. Ak sa služba neposkytuje, tak by bolo dobré ju aspoň neúčtovať. V tomto podľa mňa BSK skôr mešká - bezplatná PAL mala byť najneskôr od 16.11. A rozhodne by nemala byť obmedzená na jeden mesiac, ale až do vyriešenia problému.
Reply on: Qwertzuiop #242258:
to je ochranna folia
Reply on: Qwertzuiop #242258:
zblizka mi to prislo ako paska, predpokladam ze to daju do premavky dole 🙂
Vallo na instagrame už sedí v nových Karsanoch. Všetko super, len prečo majú biele čelá (brady?) 😃 Naozaj to vyzerá divne. Na jeho storíčkach to je.
Reply on: 810zssk #242256:
Podľa mňa je to málo.

Ak by som si zaplatil v cestovnej kancelárii dovolenku (už som to dlho nerobil, ale na účel príkladu) a tá by bola mizerná, nie je prozákazníckym riešením preplatiť mi ďalšiu dovolenku - rovnako mizernú.

Tá kompenzácia je sama o sebe super, aj dobre navrhnutá, ale význam má, až keď sa jazdí v 100% rozsahu, inak je to výsmech.

Kúpil si si hnilé hrušky? To ma mrzí. Tak na, tu máš ďalšie kilo hnilých hrušiek grátis.

Riešenie je ASAP zabezpečiť 95%+ výpravu a potom kompenzovať. Každý deň tohto marazmu znamená zvýšené tržby autobazárom a prepadajáci sa modal split.
Reply on: lucky89 #242255:
Okej, to v tom linku nižšie uvedené nebolo 🙂 Potom je to pomerne fajn. Aj keď bonusový PCL bude na čas kratší než trvanie výpadkov.

Najväčší problém je že sa to tvári ako kompenzácia, ale vlastne to bude platiť len počas časti celej problémovej situácie. Keďže nepredpokladám že v januári sa niečo zásadne zlepší.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.