Pri takomto nastavení sa ti ale môže ľahko stať, že na nejakú časť sa ti neprihlási vôbec nikto, zatiaľ čo o iné dve oblasti sa budú biť aj traja uchádzači.
Jednoducho, neurobíš tri súťaže podľa okresov, ale jednu s troma časťami, a tam uplatníš §28 ods. 3 z 343/2015.
Navyše, ako ukázala nielen aktuálna súťaž, na posudzovaní ÚVO sa ocitne hocičo hocikedy z hocijakého dôvodu - s tým treba proste rátať by default a nepoužívať to ako vyhovorku.
Ja viem ze je to v rovine "keby pes ne...l tak ho roztrhne", ale keby aj Arriva vyhrala viacero dielcich casti, asi by sa lahsie vypovedala zmluva Arrive napr. len pre Senec (a rokovalo s 2. v poradi o mensom celku). Ale to su keby keby keby.
Akým spôsobom si predstavuješ jej zapracovanie v procese verejného obstarávania? (Chápem, že nie si právnik, ale implementáciu toho si veľmi neviem predstaviť a predpokladám, že by bolo jedným z dôvodov, prečo by sa dané obstarávanie ocitlo na posudzovaní ÚVO.)
Ja si osobne myslím, že hlavný dôvod bola administratívna náročnosť (keďže pri viacerých VO musíš ten istý krok robiť viac-krát, čo tiež vplýva aj na čas, keďže personálne kapacity úradov nebývajú práve nevyťažené - aj keď konkrétny stav v BSK nepoznám).
"A ak by aj teoreticky áno, tak práve členenie kraja do menších celkov napomáha nevytvárať dominantného dopravcu na trhu (ako de facto politicky, tak aj hospodársky) a v prípade problémov u jedného z nich, ho môžu ostatní suplovať."
Druhá vec je stav trhu v tomto segmente. Na rozdiel od Česka, kde je plno väčších a stredneveľkých dopravcov, v SR (a predpokladám, že ani v BSK to nebude inak) segment stredneveľkých dopravcov, ktorých by takto nastavený tender mohol reálne lákať, prakticky neexistuje (aj keď na druhú stranu, väčšina takýchto dopravcov pôsobí práve tu - napr. Blaguss). Na východe je tento problém oveľa zreteľnejší. Ale byť na mieste BSK, ja by som to aj napriek tomu skúsil.
"Zatial najpresvedcivejsi argument (najpresvedcivejsi stale neznamena ze ma presvedcil) je ze SL koncila zmluva naraz a samozrejme nizsia jednotkova cena z rozsahu."
Síce SL končila zmluva naraz, ale nie je problém (z hľadiska legislatívy) realizovať súbežne viacero verejných obstarávaní (pre každý región zvlášť). Čo sa týka jednotkovej ceny, to je dosť diskutabilné vzhľadom na charakter jednotlivých častí kraja, ako aj prístup dopravcov ku kalkulácii.
Ja som síce skôr zástancom menších celkov, ale nie som si úplne istý či by to v tomto prípade niečo vyriešilo. Arriva by dosť pravdepodobne aj tak získala celý BSK.
Ten nový CP linky S70 je tuším ešte neprehľadnejší ako ten súčasný. Toľko poznámok, že by im aj SADky mohli závidieť. Len nechápem tomu, prečo je tá istá zastávka pre niektoré vlaky na znamenie a pre iné nie.
Vzhľadom na geografiu BSK nie je pri jednej výberovej skupine zaručená nižšia jednotková cena.
A ak by aj teoreticky áno, tak práve členenie kraja do menších celkov napomáha nevytvárať dominantného dopravcu na trhu (ako de facto politicky, tak aj hospodársky) a v prípade problémov u jedného z nich, ho môžu ostatní suplovať.
Ja by som to uvítal aj u iných dopravcov, keďže vždy keď chcem cestovať regiobusom z AS, tak sa musím predierať záplavou komercie a ľudí. Radšej cestujem z Račka smer Záhorie, oplatí sa mi to viac, ako tam robiť peší slalom.
Samozrejme. Nechať najväčšie verejné obstarávanie vo svojom úrade na poslednú chvíľu, na to sú samosprávni politici špecialisti.
U ľudí ako Droba alebo Bročkä to pripisujem skôr neschopnosti, v košickom kraji by som nevylučoval ani úmyselnú sabotáž v prospech doterajšieho dopravcu.
Matej M