Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #241980:
Akurát, že v čase vyhlasovania súťaže §21a v zákone 56/2012 nebol. Nariadenie 1370 ti síce umožnilo uzavrieť na takúto službu koncesiu na max. 2 roky, ale slovenský zákon o VO nepustí a musel by si robiť tak či tak súťaž.
Reply on: irizar #241983:
a aký je v tom rozdiel? myslíš že tu subdodávku budú robiť na úkor vlastného zisku? 😉
Reply on: Mikimaus #241982:
no poslednú info čo pustili SL do sveta tak vraj pustili z firmy všetkých 😁
Reply on: Minko #241981:
Obvolaju vsetkych, co prepustili, a budu dufat, ze si vacsina z nich pred Vianocami nic nehladala. A mozno zacnu aj konecne brat brigadnikov. Ja by som napriklad SL bol ochotny vypomoct, na rozdiel od DeBility Company, kam by som nevstupil ani za zlatu tehlu.
(A teda ani by ma tam nevzali, odkedy som si pred par rokmi dovolil na fejsbukoch kritizovat nejaky drbnuty napad Lacikeho I. Najjasnejsieho a on to vzal osobne)
Reply on: Minko #241981:
podla nejakeho clanku, co tu bol, tak ma SL nejakych soferov v rezerve, co sedia doma a cakaju co bude 😁
otázka za milión: odkiaľ SL tak narýchlo zoženie vodičov ak údajne všetkých prepustili? 🤔
Reply on: Valec #241975:
Tak by sa núdzovo pre danú oblasť urobil kontrakt so súčasným dopravcom na 2 - 3 roky (napr. presne tak, ako sa teraz zvažuje v KSK) a príslušná časť súťaže zopakovala nanovo.
Reply on: Arrivaderci #241977:
To ťažko povedať, keďže neboli presne rozdelené a tých regiónov mohlo byť kľudne aj 5. Ak by som sa ako uchádzač hlásil, asi by ma zaujímali tie, ktoré sú kilometricky najväčšie alebo tie, ktoré mám najbližšie k súčasnej základni.
Reply on: irizar #241976:
Mno a kedy dajú Arrive tú 600000+ EUR pokutu?
Reply on: Valec #241975:
A na ktorú by sa ti nikto neprihlásil podľa teba? Záhorie? Pezinsko? Senecko? A kebyže sa robí včas súťaž to by bol problém ju zopakovať? Alebo je ľahšie hasiť celý kraj ako 1/3 kraja?
Reply on: Viko #241974:
Pri takomto nastavení sa ti ale môže ľahko stať, že na nejakú časť sa ti neprihlási vôbec nikto, zatiaľ čo o iné dve oblasti sa budú biť aj traja uchádzači.
Reply on: Dispecer #241972:
Jednoducho, neurobíš tri súťaže podľa okresov, ale jednu s troma časťami, a tam uplatníš §28 ods. 3 z 343/2015.

Navyše, ako ukázala nielen aktuálna súťaž, na posudzovaní ÚVO sa ocitne hocičo hocikedy z hocijakého dôvodu - s tým treba proste rátať by default a nepoužívať to ako vyhovorku.
Reply on: 810zssk #241967:
Ja viem ze je to v rovine "keby pes ne...l tak ho roztrhne", ale keby aj Arriva vyhrala viacero dielcich casti, asi by sa lahsie vypovedala zmluva Arrive napr. len pre Senec (a rokovalo s 2. v poradi o mensom celku). Ale to su keby keby keby.
Reply on: Viko #241971:
Akým spôsobom si predstavuješ jej zapracovanie v procese verejného obstarávania? (Chápem, že nie si právnik, ale implementáciu toho si veľmi neviem predstaviť a predpokladám, že by bolo jedným z dôvodov, prečo by sa dané obstarávanie ocitlo na posudzovaní ÚVO.)
Reply on: 810zssk #241967:
Riešením by práve bolo to, čo spomínal dakto iný - klauzula, že nemôže všetky časti získať rovnaký záujemca.
Reply on: Matej M #241963:
Ja si osobne myslím, že hlavný dôvod bola administratívna náročnosť (keďže pri viacerých VO musíš ten istý krok robiť viac-krát, čo tiež vplýva aj na čas, keďže personálne kapacity úradov nebývajú práve nevyťažené - aj keď konkrétny stav v BSK nepoznám).

"A ak by aj teoreticky áno, tak práve členenie kraja do menších celkov napomáha nevytvárať dominantného dopravcu na trhu (ako de facto politicky, tak aj hospodársky) a v prípade problémov u jedného z nich, ho môžu ostatní suplovať."
Druhá vec je stav trhu v tomto segmente. Na rozdiel od Česka, kde je plno väčších a stredneveľkých dopravcov, v SR (a predpokladám, že ani v BSK to nebude inak) segment stredneveľkých dopravcov, ktorých by takto nastavený tender mohol reálne lákať, prakticky neexistuje (aj keď na druhú stranu, väčšina takýchto dopravcov pôsobí práve tu - napr. Blaguss). Na východe je tento problém oveľa zreteľnejší. Ale byť na mieste BSK, ja by som to aj napriek tomu skúsil.
Reply on: Adammsvk #241955:
"Zatial najpresvedcivejsi argument (najpresvedcivejsi stale neznamena ze ma presvedcil) je ze SL koncila zmluva naraz a samozrejme nizsia jednotkova cena z rozsahu."

Síce SL končila zmluva naraz, ale nie je problém (z hľadiska legislatívy) realizovať súbežne viacero verejných obstarávaní (pre každý región zvlášť). Čo sa týka jednotkovej ceny, to je dosť diskutabilné vzhľadom na charakter jednotlivých častí kraja, ako aj prístup dopravcov ku kalkulácii.
Reply on: Matej M #241963:
Ja som síce skôr zástancom menších celkov, ale nie som si úplne istý či by to v tomto prípade niečo vyriešilo. Arriva by dosť pravdepodobne aj tak získala celý BSK.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.