Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #241972:
Jednoducho, neurobíš tri súťaže podľa okresov, ale jednu s troma časťami, a tam uplatníš §28 ods. 3 z 343/2015.

Navyše, ako ukázala nielen aktuálna súťaž, na posudzovaní ÚVO sa ocitne hocičo hocikedy z hocijakého dôvodu - s tým treba proste rátať by default a nepoužívať to ako vyhovorku.
Reply on: 810zssk #241967:
Ja viem ze je to v rovine "keby pes ne...l tak ho roztrhne", ale keby aj Arriva vyhrala viacero dielcich casti, asi by sa lahsie vypovedala zmluva Arrive napr. len pre Senec (a rokovalo s 2. v poradi o mensom celku). Ale to su keby keby keby.
Reply on: Viko #241971:
Akým spôsobom si predstavuješ jej zapracovanie v procese verejného obstarávania? (Chápem, že nie si právnik, ale implementáciu toho si veľmi neviem predstaviť a predpokladám, že by bolo jedným z dôvodov, prečo by sa dané obstarávanie ocitlo na posudzovaní ÚVO.)
Reply on: 810zssk #241967:
Riešením by práve bolo to, čo spomínal dakto iný - klauzula, že nemôže všetky časti získať rovnaký záujemca.
Reply on: Matej M #241963:
Ja si osobne myslím, že hlavný dôvod bola administratívna náročnosť (keďže pri viacerých VO musíš ten istý krok robiť viac-krát, čo tiež vplýva aj na čas, keďže personálne kapacity úradov nebývajú práve nevyťažené - aj keď konkrétny stav v BSK nepoznám).

"A ak by aj teoreticky áno, tak práve členenie kraja do menších celkov napomáha nevytvárať dominantného dopravcu na trhu (ako de facto politicky, tak aj hospodársky) a v prípade problémov u jedného z nich, ho môžu ostatní suplovať."
Druhá vec je stav trhu v tomto segmente. Na rozdiel od Česka, kde je plno väčších a stredneveľkých dopravcov, v SR (a predpokladám, že ani v BSK to nebude inak) segment stredneveľkých dopravcov, ktorých by takto nastavený tender mohol reálne lákať, prakticky neexistuje (aj keď na druhú stranu, väčšina takýchto dopravcov pôsobí práve tu - napr. Blaguss). Na východe je tento problém oveľa zreteľnejší. Ale byť na mieste BSK, ja by som to aj napriek tomu skúsil.
Reply on: Adammsvk #241955:
"Zatial najpresvedcivejsi argument (najpresvedcivejsi stale neznamena ze ma presvedcil) je ze SL koncila zmluva naraz a samozrejme nizsia jednotkova cena z rozsahu."

Síce SL končila zmluva naraz, ale nie je problém (z hľadiska legislatívy) realizovať súbežne viacero verejných obstarávaní (pre každý región zvlášť). Čo sa týka jednotkovej ceny, to je dosť diskutabilné vzhľadom na charakter jednotlivých častí kraja, ako aj prístup dopravcov ku kalkulácii.
Reply on: Matej M #241963:
Ja som síce skôr zástancom menších celkov, ale nie som si úplne istý či by to v tomto prípade niečo vyriešilo. Arriva by dosť pravdepodobne aj tak získala celý BSK.
Reply on: Matej M #241962:
Neplatí.
Reply on: TomJ #241964:
Osobne si myslím, že kvôli súpravám. 840 vie signalizovať STOPku ale Bdteer + rakúsky vozeň nie.
Ten nový CP linky S70 je tuším ešte neprehľadnejší ako ten súčasný. Toľko poznámok, že by im aj SADky mohli závidieť. Len nechápem tomu, prečo je tá istá zastávka pre niektoré vlaky na znamenie a pre iné nie.
Reply on: Adammsvk #241955:
Vzhľadom na geografiu BSK nie je pri jednej výberovej skupine zaručená nižšia jednotková cena.

A ak by aj teoreticky áno, tak práve členenie kraja do menších celkov napomáha nevytvárať dominantného dopravcu na trhu (ako de facto politicky, tak aj hospodársky) a v prípade problémov u jedného z nich, ho môžu ostatní suplovať.
Reply on: 810zssk #241959:
Neplatí sa okrem vjazdu aj "ošlapné", výstup cestujúcich? Neviem, len sa pýtam.
Reply on: TeBeCe #241960:
Ja by som to uvítal aj u iných dopravcov, keďže vždy keď chcem cestovať regiobusom z AS, tak sa musím predierať záplavou komercie a ľudí. Radšej cestujem z Račka smer Záhorie, oplatí sa mi to viac, ako tam robiť peší slalom.
Reply on: 810zssk #241959:
Mozno to robia pre vacsi komfort cestujucich, aby nemuseli prechadzat nakupnym centrom.
Reply on: AndyNO #241958:
Nie je poplatok na AS za pár spojov? Teda čo sa ušetrí jednosmerným nezachádzaním?
Podľa nových CP od 12.12. prestávajú linky SAD DS v smere na AS zachádzať do podzemia. Smer z AS zostáva ako doteraz.
Reply on: Adammsvk #241956:
Samozrejme. 😁 Nechať najväčšie verejné obstarávanie vo svojom úrade na poslednú chvíľu, na to sú samosprávni politici špecialisti.

U ľudí ako Droba alebo Bročkä to pripisujem skôr neschopnosti, v košickom kraji by som nevylučoval ani úmyselnú sabotáž v prospech doterajšieho dopravcu.
Reply on: Matej M #241946:
Obdobna otazka sa tu viac menej vynori kazdy tyzden. Zatial najpresvedcivejsi argument (najpresvedcivejsi stale neznamena ze ma presvedcil) je ze SL koncila zmluva naraz a samozrejme nizsia jednotkova cena z rozsahu. Ale myslim, ze ak sa BSK prip. ine kraje budu chciet poucit do buducna, tak rozdelenie na mensie celky by mohlo byt jednym z pouceni. (Btw vraj formalne prebieha vyberko aj v Kosickom kraji - a tam je to vraj rozdelene na dve oblasti Zapad a Vychod)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.