Reply on: Urbanway 2423 #240387:
Dôvod je úplne prozaický - ľudský faktor.Aj pri nahrávaní celej sady naraz musí autor napr. na úvod každého nahrávacieho dňa najprv popočúvať svoje predošlé nahrávky, aby trafil intenzitu a tón hlasu zasa rovnako. Keď sa niečo dohráva o niekoľko rokov, s inou technikou, v inom štúdiu, inak postprocesované, a kľudne aj s pôvodným hlasom ale plus pár rokmi veku, ľahko sa môže stať, že si rozdiel všimne každý. Obzvlášť je to zreteľné na železniciach, kde sú niektoré údaje roky fixné a iné sa menia s každým GVD.
Konkrétne Falefiáni sú ale podľa mňa iba uponáhľaná resp. odfláknutá robota - od zlej techniky po zlú prácu s hotovou nahrávkou.
fanatikmhd
Bude to možno trochu zaujaté, ale rozoberme si to:
Mimo posledných pár mohykánov sa na Kolibe udomácňujú ľudia s vyšším mesačným príjmom. Títo nie su naučení a ani nebudú jazdiť inak, ako svojími autami. Koniec koncov, krásna ukážka je zberná linka 203 ktorú na kolibe vidieť plnú je docela náročné. Snáď len "firmy" typu SHMÚ udržujú ako tak bežných ľudí využívať MHD.
MHD sa tu nerozširuje, a každým dňom, mesiacom, rokom pribúdajú na kolibe nové domy, noví obyvatelia a nové autá. Tie sa následne tlačia do mesta autami, aj keď mnohé idú len v trápnych trasách typu "Trinásta-Kollárovo nám".
Ak by sme chceli reálne odbremeniť katastrofálnu situáciu "dole" kde sa to všetko zlieza do jedinej cesty, máme možnosť budď vybudovať druhú trasu, čo práve naopak chvíľkovo odľahčí, a donúti daľších chodiť autami, alebo vytvoriť tu fungujúci systém minibusov jazdiacich v použiteľnom intervale. V týchto kopčekoch som sa čo to najazdil aj nachodil. ísť pešo viac ako 200m ani za toho boha by si ma nedonútil. Už pri 100m som chromtal jak somár. Strmé kopce, jednosmerky, žiadne chodníky, len cestičky a neprehľadné zákrutičky. Ani za mak. Jediný spoj čo tu jazdí je 203, a ta je reálne dosť ďaleko. Fakt, dostať sa z mnohých adries je pol hodina horského výstupu po neprehľadnej ceste kde jazdia veľké SUV, alebo proste pôjdeš tiež autom.
Ak by si tu vyriešil vhodný systém minibusových spojení do centra mesta, v použiteľnom intervale (30min je veľa, reálne, môže to znieť prehnane ale 15min maximálne ak to má človek vymeniť za auto) so STOP-zónovymi zastávkami na kývnutie, máš reálnu šancu že ti nejaké % áut odpadne - ľudia začnú využívať MHD.
Ale predstava z ulíc ako Tupého, Sovia, Čremchová, Desiata, Suchá, Strážna, a mnoho daľších dochádzať pešo na trolejbus....by ma desila už dnes.