Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #240362:
Otázne je či má zmysel budovať tam alternatívnu trasu na Kolibu.
Bude to možno trochu zaujaté, ale rozoberme si to:
Mimo posledných pár mohykánov sa na Kolibe udomácňujú ľudia s vyšším mesačným príjmom. Títo nie su naučení a ani nebudú jazdiť inak, ako svojími autami. Koniec koncov, krásna ukážka je zberná linka 203 ktorú na kolibe vidieť plnú je docela náročné. Snáď len "firmy" typu SHMÚ udržujú ako tak bežných ľudí využívať MHD.
MHD sa tu nerozširuje, a každým dňom, mesiacom, rokom pribúdajú na kolibe nové domy, noví obyvatelia a nové autá. Tie sa následne tlačia do mesta autami, aj keď mnohé idú len v trápnych trasách typu "Trinásta-Kollárovo nám".
Ak by sme chceli reálne odbremeniť katastrofálnu situáciu "dole" kde sa to všetko zlieza do jedinej cesty, máme možnosť budď vybudovať druhú trasu, čo práve naopak chvíľkovo odľahčí, a donúti daľších chodiť autami, alebo vytvoriť tu fungujúci systém minibusov jazdiacich v použiteľnom intervale. V týchto kopčekoch som sa čo to najazdil aj nachodil. ísť pešo viac ako 200m ani za toho boha by si ma nedonútil. Už pri 100m som chromtal jak somár. Strmé kopce, jednosmerky, žiadne chodníky, len cestičky a neprehľadné zákrutičky. Ani za mak. Jediný spoj čo tu jazdí je 203, a ta je reálne dosť ďaleko. Fakt, dostať sa z mnohých adries je pol hodina horského výstupu po neprehľadnej ceste kde jazdia veľké SUV, alebo proste pôjdeš tiež autom.
Ak by si tu vyriešil vhodný systém minibusových spojení do centra mesta, v použiteľnom intervale (30min je veľa, reálne, môže to znieť prehnane ale 15min maximálne ak to má človek vymeniť za auto) so STOP-zónovymi zastávkami na kývnutie, máš reálnu šancu že ti nejaké % áut odpadne - ľudia začnú využívať MHD.
Ale predstava z ulíc ako Tupého, Sovia, Čremchová, Desiata, Suchá, Strážna, a mnoho daľších dochádzať pešo na trolejbus....by ma desila už dnes.
Reply on: Joyki #240372:
Žiaľ, cestovať MHD v TT mi pripadá ako za trest. Už som vyskúšal okrem TN všetky MHD slovenských krajských miest a trnavská mi príde dlhodobo ako najhoršia...však potom nečudo, že napr. ako jediná z krajských miest nepoužíva kĺbové vozidlá.
Replika prvého bratislavského trolejbusu sa ukázala kamerám ČT (od 17:35):
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10091005596-zajimavosti-z-regionu-praha/221411030920711-zajimavosti-z-regionu/

Fotky možno nájsť i na FB Miluju trolejbusy, ktorá je však otvorená iba jej členom.
Reply on: Matko1 #240359:
Jaskový rad - nie podľa pána Jaska, ale podľa prastarého írečitého názvu pre tunel = jask (podľa jaskyňa)...
Tento článok si prečítajte, úplne ako imhd sci-fi! 😂https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/trnava-dostala-nove-autobusy-klimatizaciu-v-nich-vsak-necakajte/
„Klimatizácia v mestskej autobusovej doprave v Trnave by bola neefektívna, pretože zastávky sú jednak veľmi blízko, autobus teda zastavuje každých pár minút, a zároveň na nich otvára všetky dvere. Ochladený vzduch by preto hneď unikal,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa radnice Veronika Majtánová. A dodatočne nevybavia vozidlá klímou, lebo to by znamenalo "zbytočnú finančnú záťaž na rozpočet mesta s neadekvátnym výsledkom", a ešte tam aj splieta o naštartovaní motorov pred odchodom. 😂

Podľa mňa ani ich MHD nie je efektívna, lebo zastavuje na zastávkach každých pár minút a teda je pomalšia, ako IAD, čiže ju súťažili zbytočne, prevádzkujú ju zbytočne s neadekvátnym výsledkom, predstavuje to zbytočnú finančnú záťaž mesta.
Reply on: Viliam22 #240370:
Ako nie sú najškaredšie (ak to má byť ten typ, len v obojsmernom vydaní ako na obrázku), ale naše Škodovky sú krajšie. Som zvedavý, ako tá električka bude vyzerať v modro žltej farbe.
Reply on: 810zssk #240368:
Asi tam neradi vidia anarchistov, ktori su dnes tak v mode. 🙂
Reply on: zakaznik #240363:
Ono sa to u nás veľmi neriešilo ale keď Zuzana bola u Františka, ani ona nemala náhubok, práve na základe požiadavky jeho protokolu.
Reply on: Viko #240366:
Snáď sa tá nová cesta vybuduje pri prestavbe filmových ateliérov na byty, pretože inak mi ani veľmi nenapadá, kadiaľ by mala tá nová cesta viesť. Takisto by sa mohol opraviť a rozšíriť ten most na Kyjevskej (inak, ten most je už opravený, teda aspoň na oko, neviem, ako je to s ním po statickej stránke) pretože ten ponúka novým bytovkám na Tupého celkom dobré spojenie do mesta.
Reply on: si #240360:
Jediné praktické riešenie je vybudovať normálnu cestnú sieť pre vznikajúce podkolibské sídlisko, nech kostru dopravy tvorí niečo iné než jeden už predtým preťažený podjazd, jeden rozpadnutý mostík a jedno provizórne napojenie na Sliačsku. Lebo bez cestnej siete nebude obsluha MHD a bez obsluhy MHD nijako nárast áut v tejto oblasti tlmiť nepôjde.
Reply on: S499.1023 #240361:
pokial uvazujes spojnicu popod karpaty v trase D4, tak ano, mas pravdu, to nejaky pozorovatelny efekt na dopravu na jaskaci mat nebude, ale pokial by sa budovala trasa popod kopec kdesi od zvaracaku po patronku/byvalu vojensku nemocnicu, tak vacsinu vnutromestskeho tranzitu z jaskacu by to stiahlo (a rovnako tak stavba v tejto trase by bola cisto v kompetencii mesta)
a ak si dobre spominam, tak aj tunel v tejto trase uvazovali uz komunisti....
Reply on: kecho #240314:
Vidím jednu možnosť... A to, že sa Feri selfidentifikuje ako účastník globsecu a v takom prípade nemá problém ani na hranici a nebude potrebovať ani náhubok. 😁
Reply on: Matko1 #240359:
Ak by sa zakázalo pravé odbočenie z Pionierskej a jazda rovno z Jaskového radu na Podkolibskú, tak by sa minimálne smer Jaskový rad - Pionierska o dosť zrýchlil a to aj bez vybudovania nových pruhov. Myslím si, že v tých zrušených smeroch nejazdí toľko áut, aby to stálo za spomalenie toho hlavného smeru. Situácii by mohli pomôcť aj inteligentné semafory, ktoré by uprednostňovali Jaskový rad - Pioniersku a pri spojení Koliba - Karpatská (kde by museli byť 2 fázy, pokiaľ by sa nevybudovali odbočovacie pruhy) by púšťali viac áut vo vyťaženejšom smere (t.j. ráno by mali dlhšie zelenú autá z Koliby a opačne).
Tranzit tam síce zakázať môžeš, ale otázka je, ako to budeš kontrolovať a tiež by si tým ešte viac zhoršil situáciu na Šancovej. 🙂

#240361
Nejaký tunel od kukurice po Patrónku by podľa mňa odľahčil Pioniersku a Jaskový rad, ale aj tak by sa z Jaskového radu nestala pokojná komunikácia. Zaťaženie Podkolibskej by asi zlepšilo jedine vybudovanie druhej cesty na Kolibu.
Reply on: si #240360:
Toto riešenie nie je ale v kompetencii mesta a ak bude zrealizované, tak sa prekvapivo ukáže, že zaťaženie Jaskáča a Podkolibskej križovatky nezmenšilo ani o fň, pretože nikto v tranzite tadiaľ nejazdí a jazdiť nebude.
Reply on: Matko1 #240359:
prakticke riesenie tohto problemu sa vsak skrz jeho financnu narocnost desiatky rokov odklada - tomuto by totiz znacne pomohlo prepojenie severozapadneho a severovychodneho konca mesta popod karpaty, bez toho to bude tadeto stale bezkonkurencne nakratsie a pravdepodobne aj pri vyssej intenzite dopravy stale aj najrychlejsie....
Reply on: S499.1023 #240356:
Potvrdzujem. Tranzit cez túto križovatku je aj dnes výrazný (Rača obchádza Račianske mýto cez Pioniersku a Kramáre si to skracujú tiež cez Jaskov rad na Raču. Už len smer od Dobšinského na Pioniersku a Tunel bol okolo roku 2011 keď tam pamätám posledný prieskum cca 300 voz/h, ľavé odbočenie z Tunelu na Jaskáč 400 voz/h, ľavé odbočenie z Tunelu na Pioniersku ďalších 300-400 voz/h. To sú kolízne čísla ktoré sú výrazné a bez opatrení znamenajú kolaps pri okružnej aj pri svetelne riadenej križovatke. Bez obmedzení tranzitu a teda niektorých smerovaní táto križovatka bude jeden veľký bordel zväčšujúci sa s každým novým investorom a stavbou na Kolibe. Vzhľadom k tomu, že kedysi tu svetlá boli (fakt neviem, tak starý nie som) a zdemontovali sa už vtedy ako zhoršujúce stav, tak síce technológie postúpili, ale ak sa cesta nerozšírila o samostatné pruhy vpravo, vľavo... tak nepomôže žiadna, ani ufónska technológia. Na všetkých vstupoch máme združené pruhy, čiže iné riešenie ako púšťať iba jeden vstup vždy samostatne nejde. Jediné čiastočné zlepšenie by bolo povoliť z Pionierskej iba pravé odbočenie (vľavo na Karpatskú ide "zanedbateľných" 70 voz/h ktoré môžu ísť cez Kraskovu), čo ale je fakt len čiastočné riešenie dolnej križovatky (pravé odbočenie z Pionierskej môže ísť potom v jednej fáze s výjazdom z Tunela dole, ale aj tak sa vozidlá zastavia v Tuneli, keďže v tom istom čase môže ísť buď výjazd z Koliby alebo od Jaskovho radu).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.