Snáď sa tá nová cesta vybuduje pri prestavbe filmových ateliérov na byty, pretože inak mi ani veľmi nenapadá, kadiaľ by mala tá nová cesta viesť. Takisto by sa mohol opraviť a rozšíriť ten most na Kyjevskej (inak, ten most je už opravený, teda aspoň na oko, neviem, ako je to s ním po statickej stránke) pretože ten ponúka novým bytovkám na Tupého celkom dobré spojenie do mesta.
Jediné praktické riešenie je vybudovať normálnu cestnú sieť pre vznikajúce podkolibské sídlisko, nech kostru dopravy tvorí niečo iné než jeden už predtým preťažený podjazd, jeden rozpadnutý mostík a jedno provizórne napojenie na Sliačsku. Lebo bez cestnej siete nebude obsluha MHD a bez obsluhy MHD nijako nárast áut v tejto oblasti tlmiť nepôjde.
pokial uvazujes spojnicu popod karpaty v trase D4, tak ano, mas pravdu, to nejaky pozorovatelny efekt na dopravu na jaskaci mat nebude, ale pokial by sa budovala trasa popod kopec kdesi od zvaracaku po patronku/byvalu vojensku nemocnicu, tak vacsinu vnutromestskeho tranzitu z jaskacu by to stiahlo (a rovnako tak stavba v tejto trase by bola cisto v kompetencii mesta)
a ak si dobre spominam, tak aj tunel v tejto trase uvazovali uz komunisti....
Vidím jednu možnosť... A to, že sa Feri selfidentifikuje ako účastník globsecu a v takom prípade nemá problém ani na hranici a nebude potrebovať ani náhubok.
Ak by sa zakázalo pravé odbočenie z Pionierskej a jazda rovno z Jaskového radu na Podkolibskú, tak by sa minimálne smer Jaskový rad - Pionierska o dosť zrýchlil a to aj bez vybudovania nových pruhov. Myslím si, že v tých zrušených smeroch nejazdí toľko áut, aby to stálo za spomalenie toho hlavného smeru. Situácii by mohli pomôcť aj inteligentné semafory, ktoré by uprednostňovali Jaskový rad - Pioniersku a pri spojení Koliba - Karpatská (kde by museli byť 2 fázy, pokiaľ by sa nevybudovali odbočovacie pruhy) by púšťali viac áut vo vyťaženejšom smere (t.j. ráno by mali dlhšie zelenú autá z Koliby a opačne).
Tranzit tam síce zakázať môžeš, ale otázka je, ako to budeš kontrolovať a tiež by si tým ešte viac zhoršil situáciu na Šancovej.
#240361
Nejaký tunel od kukurice po Patrónku by podľa mňa odľahčil Pioniersku a Jaskový rad, ale aj tak by sa z Jaskového radu nestala pokojná komunikácia. Zaťaženie Podkolibskej by asi zlepšilo jedine vybudovanie druhej cesty na Kolibu.
Toto riešenie nie je ale v kompetencii mesta a ak bude zrealizované, tak sa prekvapivo ukáže, že zaťaženie Jaskáča a Podkolibskej križovatky nezmenšilo ani o fň, pretože nikto v tranzite tadiaľ nejazdí a jazdiť nebude.
prakticke riesenie tohto problemu sa vsak skrz jeho financnu narocnost desiatky rokov odklada - tomuto by totiz znacne pomohlo prepojenie severozapadneho a severovychodneho konca mesta popod karpaty, bez toho to bude tadeto stale bezkonkurencne nakratsie a pravdepodobne aj pri vyssej intenzite dopravy stale aj najrychlejsie....
Potvrdzujem. Tranzit cez túto križovatku je aj dnes výrazný (Rača obchádza Račianske mýto cez Pioniersku a Kramáre si to skracujú tiež cez Jaskov rad na Raču. Už len smer od Dobšinského na Pioniersku a Tunel bol okolo roku 2011 keď tam pamätám posledný prieskum cca 300 voz/h, ľavé odbočenie z Tunelu na Jaskáč 400 voz/h, ľavé odbočenie z Tunelu na Pioniersku ďalších 300-400 voz/h. To sú kolízne čísla ktoré sú výrazné a bez opatrení znamenajú kolaps pri okružnej aj pri svetelne riadenej križovatke. Bez obmedzení tranzitu a teda niektorých smerovaní táto križovatka bude jeden veľký bordel zväčšujúci sa s každým novým investorom a stavbou na Kolibe. Vzhľadom k tomu, že kedysi tu svetlá boli (fakt neviem, tak starý nie som) a zdemontovali sa už vtedy ako zhoršujúce stav, tak síce technológie postúpili, ale ak sa cesta nerozšírila o samostatné pruhy vpravo, vľavo... tak nepomôže žiadna, ani ufónska technológia. Na všetkých vstupoch máme združené pruhy, čiže iné riešenie ako púšťať iba jeden vstup vždy samostatne nejde. Jediné čiastočné zlepšenie by bolo povoliť z Pionierskej iba pravé odbočenie (vľavo na Karpatskú ide "zanedbateľných" 70 voz/h ktoré môžu ísť cez Kraskovu), čo ale je fakt len čiastočné riešenie dolnej križovatky (pravé odbočenie z Pionierskej môže ísť potom v jednej fáze s výjazdom z Tunela dole, ale aj tak sa vozidlá zastavia v Tuneli, keďže v tom istom čase môže ísť buď výjazd z Koliby alebo od Jaskovho radu).
Ako som tu už spomínal, v rokoch 1979-1982 (a v kontakte som bol aj dlhšie) som brigádoval na MSK, oddelení CSS, kde sa o.i. robili sčítania, kreslili signálne plány etc.. Vtedy jazdilo cez Jaskáč všetko (už si nepamätám, prečo, či ešte nebolo dokončené rozšírenie Pražskej alebo tam bola iná príčina) a práve na "dolnej" tunelovej križovatke dospeli k záveru "novovybudovanú CSS zatiaľ nezapínať, doprava okamžite skolabuje".
zakaznik