Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Matko1 #240359:
prakticke riesenie tohto problemu sa vsak skrz jeho financnu narocnost desiatky rokov odklada - tomuto by totiz znacne pomohlo prepojenie severozapadneho a severovychodneho konca mesta popod karpaty, bez toho to bude tadeto stale bezkonkurencne nakratsie a pravdepodobne aj pri vyssej intenzite dopravy stale aj najrychlejsie....
Reply on: S499.1023 #240356:
Potvrdzujem. Tranzit cez túto križovatku je aj dnes výrazný (Rača obchádza Račianske mýto cez Pioniersku a Kramáre si to skracujú tiež cez Jaskov rad na Raču. Už len smer od Dobšinského na Pioniersku a Tunel bol okolo roku 2011 keď tam pamätám posledný prieskum cca 300 voz/h, ľavé odbočenie z Tunelu na Jaskáč 400 voz/h, ľavé odbočenie z Tunelu na Pioniersku ďalších 300-400 voz/h. To sú kolízne čísla ktoré sú výrazné a bez opatrení znamenajú kolaps pri okružnej aj pri svetelne riadenej križovatke. Bez obmedzení tranzitu a teda niektorých smerovaní táto križovatka bude jeden veľký bordel zväčšujúci sa s každým novým investorom a stavbou na Kolibe. Vzhľadom k tomu, že kedysi tu svetlá boli (fakt neviem, tak starý nie som) a zdemontovali sa už vtedy ako zhoršujúce stav, tak síce technológie postúpili, ale ak sa cesta nerozšírila o samostatné pruhy vpravo, vľavo... tak nepomôže žiadna, ani ufónska technológia. Na všetkých vstupoch máme združené pruhy, čiže iné riešenie ako púšťať iba jeden vstup vždy samostatne nejde. Jediné čiastočné zlepšenie by bolo povoliť z Pionierskej iba pravé odbočenie (vľavo na Karpatskú ide "zanedbateľných" 70 voz/h ktoré môžu ísť cez Kraskovu), čo ale je fakt len čiastočné riešenie dolnej križovatky (pravé odbočenie z Pionierskej môže ísť potom v jednej fáze s výjazdom z Tunela dole, ale aj tak sa vozidlá zastavia v Tuneli, keďže v tom istom čase môže ísť buď výjazd z Koliby alebo od Jaskovho radu).
Reply on: S499.1023 #240355:
Asi hej. Potenciálny problém sú asi stožiare. Inak "Železničiarsky klub" je krycí názov pre ten dom lásky? 😁
Reply on: diky #240349:
Ako som tu už spomínal, v rokoch 1979-1982 (a v kontakte som bol aj dlhšie) som brigádoval na MSK, oddelení CSS, kde sa o.i. robili sčítania, kreslili signálne plány etc.. Vtedy jazdilo cez Jaskáč všetko (už si nepamätám, prečo, či ešte nebolo dokončené rozšírenie Pražskej alebo tam bola iná príčina) a práve na "dolnej" tunelovej križovatke dospeli k záveru "novovybudovanú CSS zatiaľ nezapínať, doprava okamžite skolabuje".
Reply on: Ike #240353:
Ale veď písal, že by sa muselo ubrať z terasy pri železničiarskom klube.
Reply on: Ike #240350:
Keby to brali až k tomu domu oproti? Však tam je miesta 3P.
Reply on: Viko #240352:
Ja rozumiem, len neviem, či by v hornej časti na to bol priestor a nebolo by to v konečnom dôsledku z diery do diery.
Reply on: Ike #240350:
Ja som nehovoril o žiadnom z diery do diery, ale normálne cez polkruh - na takýto štýl: https://inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2011/05/Double-Teardrop-Roundabout-4.jpg
(Vlečné krivky si nemám v čom namodelovať, prepáč.)
Reply on: Ike #240350:
A nechodia tam také malé smetiarske autá? Tie by to tam určite otočili.
Reply on: S499.1023 #240348:
Ale z diery do diery by sa asi neotocili
Reply on: Urbanway 2423 #240343:
CSS tu už bola, zrušená bola niekedy koncom 80-rokov. Ešte začiatkom 90-tych tam boli z nej zvyšky. Moc sa neosvedčila z dôvodu, že viac zdržiavala ako prispela k plynulosti. Druhou stránkou veci je, že momentálne je hustejšia doprava ako vtedy a aj možnosti inteligentného riadenia CSS sú inde, tak možno na druhý pokus by to stálo za to.
Reply on: Ike #240346:
Smetiarske vozidlá majú práve veľmi priaznivé vlečné krivky.
Neviete niekto či náhodou nebude DOD DPB 2021 dakujem
Reply on: Viko #240341:
Vlečné krivky musia počítať aj napr so smetiarmi
Reply on: Joyki #240344:
Dnes zostal ráno neschopný Jánošík aj na Os 4604 pár metrov pred hlavou stanicou.
Reply on: S499.1023 #240337:
Aj Jánošíky - dnes napríklad vo Veľkom Bieli, čo spôsobilo dosť výrazné zdržania na trati. Rušňovodič s vlakvedúcim dvíhali pre autá závory, šťastie súpravou nestál cez priecestie.
Reply on: Viko #240341:
Neviem, či by ten kruháč cez tunely pomohol, pretože stále by tam bolo potrebné dávať prednosť, čo by asi veľmi dopravu nezrýchlilo, zatiaľ čo CSS by podľa mňa umožnila to, že by tadiaľ prešlo za kratší čas viacej áut a v neposlednom rade by sa tam trochu zlepšila aj situácia pre chodcov. Čo sa ceny týka, tak vybudovanie CSS by zase nemuselo byť až také drahé v porovnaní s inými riešeniami.
Reply on: Urbanway 2423 #240340:
Tam sa dá vymýšľať riešení a riešení, otázka sú len peniaze...
Podľa mňa by sa tam vošiel aj sploštený ("osmičkový") kruháč cez tunely, keby sa ubralo z terasy pri Valčíku.
A potom samozrejme maximalistické návrhy typu otvorenie podjazdu na Jelenej (a súvisiace zemné práce), ktoré by umožnilo vznik dvoch jednosmeriek.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.