Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #240340:
Tam sa dá vymýšľať riešení a riešení, otázka sú len peniaze...
Podľa mňa by sa tam vošiel aj sploštený ("osmičkový") kruháč cez tunely, keby sa ubralo z terasy pri Valčíku.
A potom samozrejme maximalistické návrhy typu otvorenie podjazdu na Jelenej (a súvisiace zemné práce), ktoré by umožnilo vznik dvoch jednosmeriek.
Reply on: samkoh #240339:
Ak by boli semafory na aj na konci tunelov (len kvôli doplnkovým šípkam), tak by to aj šlo, len by bolo dobré zvážiť, či by nebolo lepšie, ak by sa niektoré menej využívané spojenia zrušili, aby nemuseli byť napr. 2 fázy pre spojenie Jaskový rad - Pionierska, keďže podľa mňa by bola za spojenie Jaskový rad - Koliba postačujúcou náhradou obchádzka po Žabotovej - Palárikovej a Dobšinského a za spojenie Pionierska - Karpatská zase obchádzka po Smrečianskej a priľahlých uliciach. Pri spojení Koliba - Karpatská by asi museli byť v každom prípade 2 fázy. Zakomponovanie križovatiek s Tupého, Dobšinského a možno aj Smrečianskej by podľa mňa ešte viac pomohlo plynulosti dopravy v tuneli.
Reply on: Urbanway 2423 #240338:
ad križovatka "pri tuneli": nedalo by sa z toho spraviť štvorfázovú CSS s postupnou plnou zelenou pre všetky smery a doplnkovou šípkou vpravo s lotériou "ak sa pošťastí, že prvý v rade ide doprava"? tá doplnková šípka by bola na spôsob Miletičky pred Prievozskou alebo Riazanskej pred Vajnorskou. S tou postupnou plnou zelenou by to mohlo fungovať ako Smolenická/Pajštúnska/Jirásková/Bratská. Len v tom prípade by bolo potrebné jasne označiť vetvy spojenej križovatky, aby vodič vedel, že jeho semafor platí pre obidve strany tunela a teda nemusí na druhej strane tunela dávať prednosť. Začlenenie výjazdu z Dobšinského a Tupého je už asi obrovská utópia 🙂
Reply on: Matko1 #240331:
Ak by sa ten odbočovací pruh začínal tesne za križovatkou s Palárikovou, tak by sa tam mali zmestiť tri pruhy so šírkou 3,5 metra, čo by podľa mňa bohato postačovalo. Takisto by sa mohol presunúť prechod cez Karpatskú k trolejbusovej zastávke, aby sa mohla posunúť STOP čiara až na kraj križovatky, čím by sa predĺžil ten odbočovací pruh. Do takéhoto pruhu by sa zmestili asi 4 autá, takže by možno ani nemuseli mať samostatnú fázu pre odbočenie doľava. Ak by bola takáto fáza nutná, tak by som ju zaviedol skôr na úkor áut zo Žilinskej na Karpatskú a nie na úkor Šancovej.

V tej križovatke by sa nedali veľmi umiestniť odbočovacie pruhy (maximálne pre nejaké 1-2 autá) a preto som myslel, že CSS by mala pre autá iba 2 fázy a to Jaskový rad - Pionierska a Koliba - Karpatská s tým, že niektoré spojenia by zanikli (napr. Jaskový rad - Podkolibská, Pionierska - Karpatská) v prospech tých dvoch hlavných.
Reply on: Joyki #240335:
Aké rady HV sa prehrievajú? Princezné?
Reply on: 3pa3ck3 #240334:
To samozrejme nie je pravda.
Rad-radom sa prehrievajú rušne ZSSK, dnes už bez náhrady odriekli Os vlaky na trase NZ-KN a tiež polovicu jedného obehu na S50.
Na S60 včera už väčšinou laminatky a klasické súpravy, ktoré sú skrátené na 2-3 vozne z pôvodných 4, pretože je nedostatok nielen rušňov, ale aj vozňov.
Reply on: Viliam22 #240332:
Vzhľadom na to, ako je v našej legislatíve definovaný priechod pre chodcov, je v podstate jedno, či tam je, alebo nie...
Videl som foto že na Kolibe konečne maľujú hrdzavé stĺpy trolejového vedenia do antracitu
Ďalšia nehoda v DVN: https://www.cas.sk/clanok/2549729/velke-nestastie-v-devinskej-novej-vsi-po-zrazke-s-autom-bojuje-11-rocne-dievcatko-o-zivot/

To nevedia konečne kompetentní vybudovať spevnené nástupište zastávky a k nemu prechod pre chodcov, alebo len čakajú kým tam niekoho nezabije ako na zastávke Vápenka, ktorú tiež nijako neriešia
Reply on: Urbanway 2423 #240329:
Ostrovček nie je problém v križovatke Šancová - Karpatská. Tam je úzky profil celej ulice iba pre dva jazdné pruhy. Oficiálne sa tam tri nezmestia. Po Karpatskej jazdí trolej, ktorý si vyžaduje nejakú minimálnu šírku pruhu, čiže ten vľavo by musel byť 2 metrový a to nikto nepovolí. Ak by sa tam aj vložil pruh (do druhej alebo tretej dimenzie) tak by pravdepodobne nebol priestor v signálnom pláne na samostatnú fázu. Po Šancovej jazdia trolejbusy autobusy v dosť krátkych intervaloch na to, aby sa uberalo zo zelenej alebo obmedzila koordinácia pre nejakých 15 s (minimálna dĺžka zelenej plus medzičasy).
V križovatke Jaskový rad - Pionierska - Karpatská je tiež problém v úzkom profile, absencii samostatných pruhov a nepredpokladám že je reálne tam nejako vopchať samostatné pruhy a ostrovčeky aby sa tam nejaká signalizácia vocpala. Ak hej, tak je možné že bude ešte horšia ako stav neriadenej križovatky.
Reply on: kecho #240323:
Možno bude aj vatikánsky variant!
Reply on: samkoh #240327:
Na Kolibe je hlavným problémom šírka cesty, ako aj to, že autá často zvyknú stáť na ceste tak, že blokujú jeden pruh. Riešením by mohlo byť vybudovanie druhej cesty na Kolibu, čo by trochu uľavilo súčasnej ceste (autá stojace na ceste by to síce nevyriešilo, ale aspoň by ich bolo jednoduchšie obehnúť). Takisto je problém v podjazde pod železnicou, kde sa miešajú autá v smeroch Jaskový rad - Pionierska, s autami Koliba - Karpatská, tu by možno pomohla nejaká CSS (ideálne synchronizovaná s tou pri Ymce), ktorá by púšťala autá v týchto dvoch hlavných smeroch. Podľa mňa by pomohlo aj to, ak by boli na križovatke Karpatská x Šancová dva pruhy v smere z Koliby (ak by sa posunul ostrovček, tak miesto by tam bolo), aby autá odbočujúce doľava neblokovali autá idúce rovno. Autá odbočujúce na Šancovú by mohli mať zelenú zvlášť, aby nekrižovali autá idúce na Kolibu, vďaka čomu by ich prešlo cez križovatku viac.
Reply on: samkoh #240327:
V tej križovatke je 7 sekúnd červená pre všetky smery po tom, čo padne červená na smer na/z Koliby.
Síce je to už dávno odstránené, ale dovolím si postreh: dnes poobede bola na semaforoch pod Kolibou(Šancováx Karpatská) nehoda auto vs. motorka. Podľa polohy vozidiel predpokladám, že to bolo ovplyvnené signálnym plánom, keď sa motorka od koliby na račko na poslednú chvíľu pokúsila prejsť križovatku a medzitým dostala zelenú hlavná cesta... Račko-Karpatská sme v 209-tke išli cca. 10 minút slimačím tempom, 5 minút predtým som videl 209-ku pred semaformi šancová/račianska čakať, kým sa pohne kolóna, prešla až asi na tretiu zelenú. A teraz tvrďte, že tá križovatka pod Kolibou je ok... osobne si myslím, že celý ťah, ktorým chodí 203-ka od prezidentky až na Kolibu na konečnú, je plný problémových miest.
Reply on: Ike #240325:
Netipoval by som, ze Feri pojde lietadlom z Ferihegy 🙂 Normalne to z Pesti vezme zltym papa-busom, cestou po M1 sa zaregistruje na e-hranici a pri Slovenskej technickej norme Oroszvar si hodinku pocka na atraktivnu IDS linku 90, aby si medzitym stihol kupit JCL. 🙂
Reply on: kecho #240323:
Ten priletí priamo na Štefánika a v automate si kúpi JCL do regiónu s počtom zón zohľadňujúcim 2* zónu 100.
Reply on: 3pa3ck3 #240316:
To ale neznamena, ze nemoze byt nosic virusu. 🙂
Reply on: Ike #240320:
Kym pride, tak okrem indickeho tu bude uz aj kalifornsky variant a ten bude este sofistikovanejsi. 🙂
Reply on: si #240317:
Lebo stolica nemá diplomatické pasy na ktoré sa vôbec nič nevzťahuje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.