Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #239782:
Zahustiť by ale bolo treba až po cintorín (či Detviansku či ako sa tá zastávka volá tento rok).
Reply on: Qwertzuiop #239786:
Tí, čo minulý týždeň cestovali domov medzi 20:00 a 21:30 budú tento týždeň cestovať medzi 20:00 a 1:00
💁‍♂️
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Prepáčte príspevok mimo priamej dopravnej diskusie.
Zomrel Milan Ftáčnik, vedec, pedagóg a politik. Okrem iného bol aj starostom Petržalky a primátorom Bratislavy. Hoci aj on urobil viaceré chyby a prešľapy, bol podľa môjho názoru najlepším poprevratovým primátorom. Podarilo sa mu výrazne znížiť zadlženosť mesta, ktoré bolo v čase jeho nástupu blízko nútenej správe, pravidelne sa stretával s občanmi a výrazne zlepšil otvorenosť mesta. Ako prvý z primátorov pochopil dôležitosť verejnej dopravy a aj niečo reálne v jej prospech robil. Práve jemu sa podarilo presadiť výstavbu prvého a dosiaľ jediného nového úseku električkovej trate za ostatných 30 rokov, modernizáciu vozidlového parku trolejbusov a električiek a vytvoril poradnú komisiu primátora pre verejnú dopravu. Bol človekom, ktorý dokázal počúvať a bol schopný kultivovane diskutovať aj s ľuďmi iného názoru. Nech mu je zem ľahká.
Reply on: N/A #239785:
Alebo minimálne, aby sa vrátili spoje do podobnej podoby prázdnin lebo toto je neudržateľne. Chcem vidieť ako dnes v piatok bude vyzerať mesto a MHD. Desaťtisíce ľudí majú v pláne dnes medzi 20:00 a 01:00 cestovať mhd domov. Chcem vidieť elektricky v 15’ jnetrvale ako to budú dávať
Tak zákaz večerného vychádzania sa v sobotu končí, myslím, že celkom dobrý dôvod, aby sa v pondelok všetko vrátilo do režimu školského roku. 🙂
Reply on: Trammat #239783:
Presne tak. Navyše, posilniť poobede treba celý úsek od Blumentálu až do Rače, nielen po Stn. Vinohrady.
Ďalšími výhodami posilnenia a predĺženia l. 7 poobede oproti skráteniu intervalu l. 3 sú:
- rovnomerné využitie vozidiel (aktuálne má l. 7 ráno 14 poradí, poobede iba 4)
- úspora pri výjazdoch/dojazdoch - K2S na l. 7 sa napoja/odpoja priamo na trase pri Stn. Vinohrady, pri l. 3 by bol nutný výjazd/dojazd z Jurajovho dvora - kým skoro ráno to má význam pre spojenie zo širšieho centra mesta do Rače a neskoro večer späť, počas špičky sú to zbytočné vozokilometre medzi JD a Vazovovou
- l. 7 na Hlavnú stanicu mala podľa DPB slúžiť aj ako alternatíva voči a-busom a t-busom v prípade zápch na Šancovej (áno, ak zápchy nie sú, je to z R. mýta busom rýchlejšie)
Reply on: 810zssk #239782:
Nebude mať každá linka iný interval a hlavne sa ušetria škodovky na výmeny vozov, prípadne vozy po nehode, s poruchou (momentálne je denná výprava pondelok až piatok 22x 30T a 28x 29T, keby sa pridali 3 - 4 vozy na L3, tak by už podľa mňa hrozilo, že sa nepodarí na všetky NP poradia 4 a 9 vypraviť NP vozy).
Reply on: Erasmus #239780:
A v čom je toto riešenie lepšie ako zahustiť L3 (po Vinohrady)?
Slávna 151-ka, kde stále viazne, keď sa cestuje po poludní z práce ? z 30 - minútového intervalu premávky na 45 a viac minútový interval, "poteší to "... hlavne, že konečne príde...
Reply on: 810zssk #239779:
Problém s kapacitou na Račianskej je poobede, kedy jazdia plné 3 do Rače a poloprázdne 7 na Stn. Vinohrady. Riešením by bolo predĺžiť l. 7 do Rače aj poobede a zahustenie jej intervalu tak, aby vznikol preklad l. 3 a l. 7 - čo už navrhoval Trammat v inom vlákne: https://imhd.sk/ba/doc/sk/20555/Obnovenie-prem%C3%A1vky-liniek-191-192-a-196# (príspevok 21)
Reply on: si #239778:
V čase hustého intervalu (špičky) nemá zmysel pri električkách riešiť nejaky sieťový interval, prestupy sú vždy krátke a zgrupovanie sa ti deje beztak (lebo veď sú aj meškania, atď).

Problém by to bol cez víkend a večer, ale tam zas potreba pridávať spoje myslím nie je.
Reply on: Vladimír #239777:
ze pokial skratis interval len na jednej z liniek tak z toho budes mat v centre kde sa ma dat prestupit trosku galimatias (pri hustom intervale by nejake navaznosti az taky problem neboli, ale aj za predpokladu nemeskania by sa ti stavalo zeby v rovnakom case mali byt na jednej zastavke vozidla viacerych liniek)
Reply on: si #239773:
A to má aký súvis s počtom liniek na radiálu? Veď ak by L3 znova kapacitne nestíhala, tak treba skrátiť interval, nie pridať novú linku.
Reply on: samkoh #239771:
A nemohli by sa na týchto miestach vyhnúť aj minibusy? Podľa všetkého by sa však minibusy mali stratnúť na úrovni 2. zast. Havlíčkova v smere na Búdkovú, čiže na križovatke Havlíčkova x Na Slavíne, takže problém s križovaním by nemal byť.
Reply on: Petto #239774:
To sa Ti asi len zdá, keďže 87 bude mať v Ovsišti väčšinou cca 30-minútové prestávky. 🙂
Toto asi nebude dobre novy CP L87 z Astry. 87/2 tam ma nejake skoky.
Reply on: Petto #239767:
len pri tom narazis napriklad na to ze taka L3 z race kapacitne mierne nestihala (pred koronou, sucasny stav neviem, v MHD znutra som sa uz davno nevyskytol)
Reply on: Qwertzuiop #239756:
nie, nie je ich tak málo... cca. polovica frekvencie na drotárskej prestupuje na búdkovej do mesta a napr. viem, že zo ZŠI na Drotárskej občas pešo zbehnú až na búdkovú, keď im zdrhne 41-ka.
Reply on: 3pa3ck3 #239769:
niekto uhne na vopred určených miestach...
Reply on: S499.1023 #239759:
čo si pamätám z čias, keď som sa 147-kou občas prevážal z Búdkovej na Hodžovo(dávno pred coronou), tak nejaký vodič spomínal, že od Šulekovej je extra krátka zelená. tak neviem, či by to bol najlepší nápad.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.