Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pokiaľ by niekto v najbližších dňoch chcel cestovať na letisko vo Viedni, tak si pripravte veľmi veľkú časovú rezervu, dnes začali výrazné kontroly z rakúskej strany, tri posledné večerné spoje SL prišli na Schwechat s meškaním 90 až 210 minút.
Reply on: HS10 #239781:
Viazne v zápche ako iné linky.
Reply on: Viko #239798:
Nemala byt hotova v 2020? 😃
Reply on: kecho #239797:
...akoby sa vtedy nedalo predvídať, že "výstavba druhej etapy hneď po ukončení prvej" bola absolútne utopická 😃
Reply on: Trammat #239795:
To je jasne, ze by sa pouzivali aj inde, len je lepsie par VP spojov v sieti, ako ziadny v MC, kedze geniovia zrusili pocas vystavby uz vyvalcovane obratisko na Jungmannovej.
Reply on: kecho #239794:
Jedine, že by bol v tom prípade každý druhý spoj L3 vysokopodlažný, inak by bol zase nedostatok jednosmerných NP električiek. Respektíve by 30T jazdili pravidelne aj na linkách mimo Petržalky, to by sa tiež dalo, keďže by ich bolo treba minimálne o 7 - 8 menej.
Reply on: Ma178rek #239791:
A sme doma, keby obojsmerky jazdili na L1 a 3 sa tocila okolo Reduty alebo cez SNP, je ich mensia potreba
Keď sa tu už hovorí o nedostatku NP električiek, tak nevie niekto, ako to vyzerá so súťažou na 10 nových obojsmerných električiek a 30 nových jednosmerných električiek, keďže prvá zákazka mala lehotu na predkladanie ponúk do 17.03.2021 a druhá do 18.01.2021? Ešte sa nevie, kto vyhral?
Reply on: Ma178rek #239791:
+ niektoré obojsmerné vozy sa ukazujú aj na iných linkách, keďže s 29T sme už teraz veľmi tesne do výpravy.
Reply on: Ma178rek #239790:
Teraz je potreba 20 v pracovné dni pri 5min intervale, predtým pri 4min bolo 22 alebo 23, +3ZV a už sme natesno relatívne s počtom obojsmernej 😉
Reply on: 810zssk #239782:
Nebolo by toľko obojsmernej v prípade, žeby sa nejaké pokazili....
Reply on: 810zssk #239782:
Zahustiť by ale bolo treba až po cintorín (či Detviansku či ako sa tá zastávka volá tento rok).
Reply on: Qwertzuiop #239786:
Tí, čo minulý týždeň cestovali domov medzi 20:00 a 21:30 budú tento týždeň cestovať medzi 20:00 a 1:00
💁‍♂️
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Prepáčte príspevok mimo priamej dopravnej diskusie.
Zomrel Milan Ftáčnik, vedec, pedagóg a politik. Okrem iného bol aj starostom Petržalky a primátorom Bratislavy. Hoci aj on urobil viaceré chyby a prešľapy, bol podľa môjho názoru najlepším poprevratovým primátorom. Podarilo sa mu výrazne znížiť zadlženosť mesta, ktoré bolo v čase jeho nástupu blízko nútenej správe, pravidelne sa stretával s občanmi a výrazne zlepšil otvorenosť mesta. Ako prvý z primátorov pochopil dôležitosť verejnej dopravy a aj niečo reálne v jej prospech robil. Práve jemu sa podarilo presadiť výstavbu prvého a dosiaľ jediného nového úseku električkovej trate za ostatných 30 rokov, modernizáciu vozidlového parku trolejbusov a električiek a vytvoril poradnú komisiu primátora pre verejnú dopravu. Bol človekom, ktorý dokázal počúvať a bol schopný kultivovane diskutovať aj s ľuďmi iného názoru. Nech mu je zem ľahká.
Reply on: N/A #239785:
Alebo minimálne, aby sa vrátili spoje do podobnej podoby prázdnin lebo toto je neudržateľne. Chcem vidieť ako dnes v piatok bude vyzerať mesto a MHD. Desaťtisíce ľudí majú v pláne dnes medzi 20:00 a 01:00 cestovať mhd domov. Chcem vidieť elektricky v 15’ jnetrvale ako to budú dávať
Tak zákaz večerného vychádzania sa v sobotu končí, myslím, že celkom dobrý dôvod, aby sa v pondelok všetko vrátilo do režimu školského roku. 🙂
Reply on: Trammat #239783:
Presne tak. Navyše, posilniť poobede treba celý úsek od Blumentálu až do Rače, nielen po Stn. Vinohrady.
Ďalšími výhodami posilnenia a predĺženia l. 7 poobede oproti skráteniu intervalu l. 3 sú:
- rovnomerné využitie vozidiel (aktuálne má l. 7 ráno 14 poradí, poobede iba 4)
- úspora pri výjazdoch/dojazdoch - K2S na l. 7 sa napoja/odpoja priamo na trase pri Stn. Vinohrady, pri l. 3 by bol nutný výjazd/dojazd z Jurajovho dvora - kým skoro ráno to má význam pre spojenie zo širšieho centra mesta do Rače a neskoro večer späť, počas špičky sú to zbytočné vozokilometre medzi JD a Vazovovou
- l. 7 na Hlavnú stanicu mala podľa DPB slúžiť aj ako alternatíva voči a-busom a t-busom v prípade zápch na Šancovej (áno, ak zápchy nie sú, je to z R. mýta busom rýchlejšie)
Reply on: 810zssk #239782:
Nebude mať každá linka iný interval a hlavne sa ušetria škodovky na výmeny vozov, prípadne vozy po nehode, s poruchou (momentálne je denná výprava pondelok až piatok 22x 30T a 28x 29T, keby sa pridali 3 - 4 vozy na L3, tak by už podľa mňa hrozilo, že sa nepodarí na všetky NP poradia 4 a 9 vypraviť NP vozy).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.