Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #238531:
Tak z prepravného hľadiska (dopravné veľmi verejnosť riešiť nemusí) nie je dôvod rozlišovať medzi stanicou a zastávkou
Reply on: kecho #238530:
minimalne 3 z tych 4 menovanych su z dopravneho hladiska stanice a nie zastavky 🙂
(ale zas "zst vinohrady" je z dopravneho hladiska iba zastavka 🙂 )
Reply on: TomJ #238521:
Tie vychadzaju este z historie ako zastavky v samostatnych obciach nepatriacich v tom case Bratislave, ak si dobre pamatam.
Reply on: Viko #238523:
Aj pre 810zssk: Tak napríklad v Prahe došlo ku dvojnásobném upremenovaniu stanice Praha-Zličín (na Praha-Řepy a spÄť na Praha-Zličín). Ide totiž o to, že stanice leží priamo pri konečnej električiek Sídliště Řepy, obsluhuje sídlisko Řepy ale leží na katastri Zličína a Zličín s premenovaním nesúhlasil (ješitnostné dôvody) a vtedy rozhoduje názor obce, na ktorej katastri stanica leží.
Reply on: Viko #238523:
Hlavne keď je to premenovanie na žiadosť samosprávy, požadujú ŽSR úhradu všetkých súvisiacich nákladov od výmeny cedúľ cez zmeny všetkých pomôcok až po výmenu staničnej pečiatky. Takže to nie je lacný špás. Neviem, ako je to v SR ale v ČR je to dôležité napríklad pri IDS - názov mesta v názve tarifného bodu vypovedá, že sa nachádza vo "vnútornom" pásme IDS.
Reply on: Viko #238523:
Suhlasim. Ale ZSR by tiez mali mysliet na to, aby bola siet prehladna a lahko pochopitelna a iniciativne navrhovat zmeny nazvov tam, kde povodne (prebrate este z cias Marie Terezie) uz nedavaju zmysel. Ale to by som od ZSR vela chcel.
Reply on: hroch #238524:
Radšej som to overil na katastrálnej mape, ale je to tak. Ono značka Obec tam ani veľmi nie je potrebná, keďže je to iba jedna ulica.
Reply on: TomJ #238521:
Tak tvrdo by som to zas nevidel. Nepotrebuje mat kazda zastavka v meste v nazve aj mesto. V zahranici sa to tyka len velkych stanic a napriklad v Britanii tusim len hlavove stanice (London Waterloo, London Liverpool Street atd), ale uz nie ine stanice na uzemi mesta (Vauxhall, Stratford atd.). Ale tak to by sa dala viest dlha diskusia o tom, ci tie stanice sluzia na dochadzanie do mesta alebo skor na presun v ramci mesta.
Reply on: 3pa3ck3 #238522:
Naozaj? Lebo pokial ja viem, tak prva cedulka oznacujuca obec Smolenice sa nachadza asi tak 20 minut peso od stanice. Chemolak nepocitam...
Reply on: TomJ #238521:
Železnica už niekoľkokrát deklarovala, že zmeny vykonáva na žiadosť dotknutých samospráv. Týmto spôsobom sa už Strečno premenovalo na Nezbudská Lúčka - Strečno, alebo cca rok predtým sa z Príboviec stalo Príbovce - Rakovo.
Treba sa preto v prvom rade obrátiť na mesto, či má záujem o premenovanie týchto staníc a či podniklo súvisiace kroky.
Reply on: 810zssk #238520:
Len konkrétne tu by som to tak jednoducho nevidel, keďže pri stanici sa nachádza zopár domov, ktoré patria pod Smolenice (teda nie je to stanica niekde v poli). Takže ja by som názov nechal.
Reply on: hroch #238517:
Tých zastávok a staníc na premenovanie je kopa. Len v BA sú aspoň štyri (PB, DNV, Devínske jazero a Rusovce, ktoré by mali do názvu dostať aj slovo Bratislava).
Reply on: samkoh #238519:
Predpokladám že cestujúceho nezaujíma v katastre akej obce je, ale akú obec obsluhuje. (Preto sa napr. Tesco Lamač nevolá Tesco Karlova Ves.)
Reply on: hroch #238517:
žst. smolenice je katastrálne v Smoleniciach. Ale PK zas. by sa premenovať mohla.
Reply on: forester #238512:
Zasa jeden, čo si myslí, že krútenie koláčom je práca na úrovni pilota dopravného lietadla.
Reply on: N/A #238503:
ZSR ma priam averziu k premenovavaniu. Podla mna napriklad aj Pezinok - zastavka by daval vacsi zmysel vo forme Pezinok - Grinava a zastavka Smolenice by sa radsej mala volat Trstin, ku ktoremu ma nasobne blizsie... ale tak to by asi rozhodilo systemy 🙂
Reply on: Trammat #238515:
Veľmi závisí či prezumujeme že vakcína bráni šíreniu infekcie (lebo preukázané to zatiaľ nie je).

Ak áno, potom má zmysel prednostne očkovať kritickú infraštruktúru aby tí ľudia mohli chodiť do práce a nekončili v karanténach.

Ak nie, je to mrhanie vakcínou, keďže tí ľudia budú vypadávať aj tak nakoľko sa stále budú musieť izolovať.

Najväčšie riziko je ak vakcína nebráni infekcií, že sprvu skôr uškodí, keďže infikovaní nebudú mať príznaky > nebudú sa izolovať > rozšíria infekciu ešte viac.
Reply on: forester #238509:
Vedenie ZSSK požadovalo taktiež zaradenie vlakvedúcich do prvej línie a prednostne ich očkovať a MZ ich s tým poslalo behom pár sekúnd do teplých krajín, predpokladám že u vodičov MHD je šanca na úspech ešte menšia.
Reply on: forester #238512:
Dobra blbost. Soferom MHD 😁
Reply on: forester #238512:
Ako presne riskujú svoje životy celodenným zavretím sa v kabíne ktorej okolie je navyše opáskované a neprístupné cestujúcim?

Máme nejake dáta potvrdzujúce že incidencia u vodičov DPB je vyššia ako u bežnej populácie?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.