Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #238389:
Presne, automobilky namiesto vymýšľania ako odbrať testovanie emisií sa mali zameriať na to že najväčšia spotreba energie je pri pohýňaní a práve toto je základom vyššej spotreby v mestách.
Podľa mňa je v dnešnej dobe cenovo-emisno-komfortný kompromis klasický neplugin hybrid. V meste, kde je najväčší pomer jazdy brzda+plyn a najväčšia spotreba (najväčšie emisie), tak to ide na elektriku a na diaľnici, kde sú emisie a spotreba nižšia ide na benzín a elektrinu si pekne dobíja, takže sa s tým dá ísť aj kdesi na tajgu. No a cenovo sú dostupné.

Škoda, že také niečo nie je aj pri autobusoch. Aj keď hybridné trolejbusy budú čosi podobné.
Reply on: 810zssk #238382:
Ked kupis elektricke auto za 9000 ako nejaku Daciu a v pripade dlhsej trasy nebudes musiet mat 3-4-5 hodinovych obedov, tak sa mozeme bavit ze su elektricke auta plnohodnotna nahrada. 🙂

Osobne si stale myslim, ze lepsim riesenim je vodik ako BEV do ktoreho by sa malo investovat aby sa vyriesili vsetky problemy, vies ho vyrobit z obnovitelnych zdrojov a uskladnit kedykolvek (narozdiel od on demand elektriny, ktoru nevieme momentalne efektivne uskladnit), nepotrebujes kvoli kazdemu autu samostatnu pripojku ako pre cely rodinny dom a vies ho natankovat skoro tak rychlo ako paliva a aj bezpecnejsie ako klasicky benzin 🙂
Reply on: Infinity #238383:
Áno, to je zatiaľ problém. Ale zas ja takéto dlhé túry bežne nejazdím. A ten výkon je skvelý.
Reply on: N/A #238385:
To je len otázkou nastavenia softu/ výberu jazdného módu.
Reply on: 810zssk #238382:
Mne pri elektroautách vadila rekuperácia, že po pustení plynového pedálu auto začalo výrazne spomaľovať.
Reply on: Urbanway 2423 #238377:
Hybridy nemajú šancu v BSK, pretože keď si porovnáme Urbany v BA a v ZA, tak je to 205 000 vs. 421 000 bez DPH, takže jedine cez nejaké envirofondy, tak ako nové trolosory.
Majú veľký potenciál, ale úspora na palive nie je až tak veľká v porovnaní s veľkými obstarávacími nákladmi a servisovaním.
Reply on: 810zssk #238382:
čo ti ja viem moc ma tie elektriky neoslovili.. pôjdeš na dovolenku 4 krát budeš nabíjať auto niekde. 😶 😶
Reply on: zakaznik #238381:
Elektrické autá sú super a odkedy som ho prvý krát šoféroval, nič iné už nikdy nechcem. Akurát sú zatiaľ drahé, ale to trh vyrieši.
Reply on: ikarus31 #238380:
Skoro to vyzerá, akoby si byrokrati nechávali zadné vrátka. Pretože už musí byť normálnym ľuďom jasné, že tzv. elektromobily sú v masovom meradle nezmysel. Že to dlhodobo nemôže fungovať tak, že síce výrobca prerába na každom jednom vozidle, ale zarobí na objeme produkcie, dotáciách a hlúposti investorov (viď Tesla).

Tak sa nenápadne pôjde cestou plynu ako paliva.
Reply on: N/A #238358:
"Nákladné automobily nad 3,5 tony a autobusy budú považované za ekologické, pokiaľ budú napríklad využívať elektrickú energiu, prípadne alternatívne palivá ako vodík, syntetické a parafinické palivo, stlačený zemný plyn (CNG), skvapalnený zemný plyn (LNG), skvapalnený ropný plyn (LPG) či biopalivo."


Takže autobus na CNG môže vypúšťať emisií koľko chce a stále bude považovaný za ekologické vozidlo ale autobus na diesel sa nebude považovať za ekologický ani keď bude spĺnňať najprísnejšie normy?
Reply on: N/A #238378:
Treba si uvedomiť koľko modelov autobusov triedy II (22+ cestujúcich, so stojacimi v uličke), III (22+ cestujúcich, bez stojacich) a B (>22 cestujúcich, bez stojacich), ktoré by spĺňali tú podmienku je vôbec na trhu...
Reply on: Urbanway 2423 #238377:
Celé je to podľa mňa veľký paškvil a je absurdné, že na vozidlá so spaľovacím motorom sú kladené prísnejšie (a úplne nereálne) emisné kritériá než na vozidlá s pohonom na elektrinu, CNG a pod.:
"vozidlo kategórie M3, N2 alebo N3 bez spaľovacieho motora alebo so spaľovacím motorom, ktoré emituje menej ako 1 g CO2/kWh, merané podľa osobitného predpisu,18) alebo ktoré emituje menej ako 1 g CO2/km, merané podľa osobitného predpisu; také vozidlo je súčasne vozidlom s nulovými emisiami"
Že relevantnými by mali byť skôr hodnoty NOx je škoda spomínať.

Taktiež nerozumiem, prečo to neplatí pre všetky druhy autobusov:
"Tento zákon sa vzťahuje na vozidlo kategórie M1, M2, M3, N1, N2 alebo N3, okrem (...) vozidla kategórie M3, ktoré nie je vozidlom triedy I alebo triedy A".

https://rokovania.gov.sk/download.dat?id=7618D7397EA94BBAA4FF305B44695403-26C983C05AFB35945F4A225C3570D768
Reply on: Kotlár #238372:
Na jednej strane ma veľmi teší, že sa hádam konečne dočkáme nových plyňákov, pretože by bola podľa mňa škoda nevyužiť existujúcu infraštruktúru a navyše plyn je podľa mňa celkom dobré palivo. Na druhej strane ma však mrzí, že tam nie sú zahrnuté hybridy, pretože tie sú podľa mňa veľmi dobrým kompromisom, najmä čo sa autobusov týka.
Reply on: N/A #238375:
Jeej, takéto expresné vybavenie som nečakal. Milo potešilo. 😃
Reply on: Jak44 #238373:
no a este by to chcelo vediet linkovat medzi roznymi forami a nic viac k dokonalosti uz chybat nebude 🙂
Reply on: 810zssk #238371:
Súhlasím, preto by som to len hodil do Off-topic fóra, nie preč z dopravného webu. 🙂
Reply on: N/A #238358:
Ešteže tam je to CNG a poprípadne LNG, inak ostatné palivá slepá ulička bez potrebnej infraštruktúry a snáď mesto už pochopilo že elektro si môžu nakúpiť na Olejkársku a robiť fotky, ale nie do autobusov.
Reply on: Jak44 #238370:
On je problém že tie témy sa prelíňajú. Ťažko sa baviť o protiepidemických opatreniach v MHD bez kontextu s opatreniami inde a vice versa. MHD nie je izolovaný vesmír.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.