Inak existuje u nás nejaká maximálna rýchlosť prejazdu zastávkami napr. pre služobné jazdy? Čo viem tak v Prahe sa môžu zastávky na znamenie prechádzať iba 15km/h (čo je strašne málo) a služobné jazdy tuším 30km/h.
keby Krčace spravia na znamenie a detto pár menej významných zastávok, konkrétne Kráľvovské údolie a aj Chatám (proste keď sú súbežné bus linky na znamenie, prečo by nemohli byť električky), v priestore zastvvky by bola rýchlosť 25km/h napríklad resp znížená aby sa dalo dať znamenie
Na 60 km/h sa dá rozbehnúť takmer medzi každými zastávkam na radiálach, ale správne konštatuješ že je to na pár sekúnd.
Tunel má dĺžku 792 metrov, takže pri rýchlosti 50 km/h by ho električka prešla za 57 sekúnd a pri 60 km/h za 47,5 sekundy. Teoretická úspora na tomto (bez pochyby dosť dlhom úseku) je 9,5 sekundy.
Tú hneď zníži skutočnosť, že na začiatku aj konci je potrebné ísť rýchlosťou 15 km/h na ktorú treba spomaliť resp. sa z nej rozbehnúť a tiež, že na dunajskej strane treba ísť touto rýchlosťou navyše ešte na dĺžku súpravy (kým prejde výhybkami).
Reálne tak na trase linky z jedného konca mesta na druhý zvýšením rýchlosti ušetríme možno minútu a pol pri 50 min. jazdnej dobe. Je preto na mieste otázka, či by plná preferencia na jednej križovatke neurobila rovnaký osoh.
Toto je dobrá pripomienka, hustota zastávok. Ja osobne by som kľudne rozšíril, alebo priam zceloplošnil zastávky na znamenie, ako majú napr. v NR. Aj v zahraničí som vždy stláčal STOP, keď som chcel vystúpiť. Krčace sú krásnym príkladom, kde by takéto niečo urýchlilo dopravu, keďže častokrát tam nikto nevystupuje/nenastupuje.
Jedna vec je trať, ktoré by aj boli, je ich viac rovinatých ale ďalšia vec je, či sa to oplatí pri hustote zastávok. Väčšinou sú natoľko blízko, že sotva sa rozbehne na 50, už ide ďalšia zastávka, takže tých 60 je naozaj možno na pár sekúnd a potom rýchlo brzdiť do zastávok. Ale mám takých adeptov na 60, napr. tunel (otázne je, koľko by to dalo dB, či by nebol veľký hluk), alebo cez most do Petržky alebo napr. úsek Horné Krčaceb - Damborského pri fungujúcej preferencii...
Tak ono 60km/h kludne moze byt od Damborskeho po Karlovu Ves, za Molecovou po Botanicku, kebyze sa opravi trat na nabrezi tak aj tam, tunel, v Petrzalke, ak by sa zrekonstruovala/zabezpecila trat tak medzi Zatisim a Zlatymi pieskami a zopar usekov na Racianskej by tiez znieslo 60km/h
Usekov je urcite dostatok ci uz s minimalnymi alebo nejakymi upravami.
Uvažuje sa nad 60 km/h na vybraných úsekoch, kde nie je riziko kolízie. Ale keď si vezmeš aké máme trate, je ich v podstate zanedbateľne málo, takže príliš nie je dôvod na radosť.
Ak som niečo prehliadol, tak sa ospravedlňujem, ale ešte som si spomenul na rozhovor v Rádiu FM a mám takú otázku do diskusie, či sa plánuje so zvýšením max. povolenej rýchlosti pre električky z aktuálnych 50 km/h na vyššiu rýchlosť. Uvažuje sa nad tým, alebo to zostane ako je?
Čítali ste Podmienky používania týchto internetových stránok?
"3.1. Používateľ berie na vedomie, že Webový portál nevlastní ani neprevádzkuje žiaden dopravný podnik, preto Prevádzkovateľ Stránok nezodpovedá za kvalitu a dostupnosť mestskej hromadnej dopravy v žiadnom meste."
Ďakujeme za pochopenie a DPB sa už teší na Váš e-mail zaslaný na adresu vnutorna.kontrola@dpb.sk
Ved prva veta clanku je uplne pravdiva.
Nuz, ked mame tolko vozov, co mame, tak aby sa vobec nasla nejaka elektricka na tu trat, ale na kolonu to urcite nebude.
jozo55