Reply on: Viko #236687:
Mali v BA niekedy električky MPR 60? Lebo pokiaľ si pamätám, tak asi nie. Ani za totáča, hoci (hovorím z vlastnej skúsenosti zo študentských čias) na rýchlosti sa vtedy oveľa viac kašľalo, trate boli v oveľa horšom stave ale inú, vyššiu rýchlosť na značke ako 50 som nikdy nevidel.
Valec
Tunel má dĺžku 792 metrov, takže pri rýchlosti 50 km/h by ho električka prešla za 57 sekúnd a pri 60 km/h za 47,5 sekundy. Teoretická úspora na tomto (bez pochyby dosť dlhom úseku) je 9,5 sekundy.
Tú hneď zníži skutočnosť, že na začiatku aj konci je potrebné ísť rýchlosťou 15 km/h na ktorú treba spomaliť resp. sa z nej rozbehnúť a tiež, že na dunajskej strane treba ísť touto rýchlosťou navyše ešte na dĺžku súpravy (kým prejde výhybkami).
Reálne tak na trase linky z jedného konca mesta na druhý zvýšením rýchlosti ušetríme možno minútu a pol pri 50 min. jazdnej dobe. Je preto na mieste otázka, či by plná preferencia na jednej križovatke neurobila rovnaký osoh.