Obdivujem keď sa u nás vymyslí riešenie ktoré je vyslovene Slovenským tangom ako spieva Banket..
Vie mi niekto napísať čo bolo nepochopiteľné na tom pôvodnom riešení, že to museli takto prekombinovať?
Vyplyva to zo zmeny vyhlasky 9/2009. Po novom rozdelena na 9/2009 a 30/2020 (dopravne znacenie) - nie zmeny zakona.
Doplnim ze cikcak ciara znamena len zakaz statia (nie zastavenia), pokial nie je doplnena napisom BUS/TRAM - vtedy znamena aj zakaz zastavenia okrem BUS/TRAM.
Ale povodna zlta pred a za zastavkou sa da nahradit predlzenim vodorovneho znacenia zastavky (cikcak s napisom BUS)
Áno, po novom môžu autá stáť hneď za/pred nápisom BUS a pôvodná žltá (alebo teraz ako píšeš aj biela ) čiara neexistuje s významom zákaz zastavenia.
Nič ale nebráni tomu, aby sa dnešný priestor vymedzený žltou čiarou vyznačil cik-cakovou bez nápisu.
Krásny deň všetkým
Otázka: Zmenou zákona v minulosti došlo aj ku zmene značenia zastávok (značka 621) kedy po novom je použitá biela farba. Tento priestor má byť doplnený názvom (BUS, TRAM). Ok, vyzerá to trochu zvláštne v bielej, ale ok... Čo ma ale zaujalo je už nevyznačovanie žltej pozdĺžnej čiary pred a za zastávkou ktorá tvorila hranicu zastávky - priestor kde sa nesmie zastaviť/stáť... Po novom pri bielej to už realizované nie je - Nenašiel som však v zákone (teda..vyhláške) žiadnu tému ktorá by toto riešila okrem klasickej časti zákona 8 ( (f) vodič nesmie zastaviť a sstáť......na zastávke vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb a priľahlom nástupišti v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre vyznačený priestor a priľahlé nástupište) Čo v tomto prípade znamená že sa značne skrátil priestor zastávky - a autá môžu stáť už hneď pred zastávkou a za zastávkou - Je tak? Resp niečo sa ešte zmenilo čo som nepostrehol? Momentálne pozerám na jednu čerstvo namaľovanú zastávku, a pekne biela vodorovná značka, ale už bez žltej čiary zákazu zastavenia......
Nie, nešlo o integrovanú zastávku. Električky vtedy už na HlSt nejazdili a Obchodná ešte nebola. Takže nám. SNP bolo bez električiek. Nástupný ostrovček bol len pre autobusy (predĺžené a-28,45 z Petržalky), ktoré nahrádzali zrušené električky. V opačnom smere aj a-104, ktorá sa točila v centre objazdom.
Po skončení výluk sa dá prestupovať aj na Kollárku (z električiek idúcich po Obchodnej). Z e-3 na Americkom. Pri plánovaní cesty si zvolím električku podľa toho, aby som mal kratší peší presun. A ak ma t-208 zoberie až do centra, zas taká nutnosť prestupu nebude...
Tomu rozumiem, že možností je viacero a v čase sa môžu vyvíjať, od dohôd s partnermi až po riešenia v réžii DPB (vrátane dočasnosti 'jeden furt').
Napriek tomu by som sa rád vopred poďakoval tomu / tým, ktorí by boli ochotní sa podeliť o aktuálny stav.
Ani v časoch nedostatku vodičov MHD v Bratislave som nezaznamenal medzi zásadnými témami potrebu zlepšenia v oblasti hygieny, takže asi je stav uspokojivý. Aj keď ako tak uvažujem, nespomínam si, že by sa niekde vo väčšom rozoberala téma hygieny u profesionálnych vodičov, naposledy to bolo tuším len prespávanie vodičov kamiónov v kabínach...
Andy