To odbočenie som myslel všeobecne, že SORke sa ľahšie odbáča než Mercedesu. Ale myslím že ako sa otáča X5 a X33 pri Novom SND, tak si myslím že Mercedes by to nezvládol. Alebo nejaké iné menšie a výraznejšie zákruty.
Ja netvrdim ze Mercedesy sa nekazia, len som ti vyvracal ze stare Sorky "su uplne v pohode". Samozrejme to pracovisko v novsich Sorkach uz je na lepsej urovni nastastie. Ale aj tak to nie je ziadna hitparada a jazdne vlastnosti Soriek tiez nic moc. Ok, niektore su fakt zive, ale otazne je do akej miery je nutne aby boli zivsie nez Mercedesy. A daj este priklad kde ti Sorka v pohode odboci a Mercedes nie.
Na 84 naozaj stačí SOR, navyše je to tiež kĺbový voz. Navyše roky tam chodil SOR, a žiadne problémy z toho neboli, bolo to úplne v pohode. A to je jedno či je výluka alebo nie. V roku 2014 tiež to nemenili, keď v Dúbravke bola výluka. Nechápem, prečo sú na dvoch linkách na tej istej trase napchaté Mercedesy, to ich tak treba napchávať do Dúbravky, že tam pomaly nič iné nie je? Ak nepočítam X5, tak napríklad na Švantnerovej iné vozy tam má len linka 20. Takže si myslím, že úplne v pohode by stačilo mať NB 18 na 84.
To prvé, to si ja osobne myslím, nie podľa dát.
To druhé, mám pocit že v poslednej dobe sa Mercedesy kazia viac ako SOR, za deň som už aj 2 poruchy videl na nich, SOR iba občas.
To tretie, dosť som si všimol ten komfort, čudujem sa prečo také pracovisko majú tie prvé SORy. Minimálne klimatizáciu by tam mali dať, a nejaké veci, aby to bolo lepšie a pohodlnejšie, keď sa už veľkosť nedá upraviť. Len v tej správe som nespomínal o pracovisku vodiča, ale je pravda, že čo najskôr by sa to malo zmeniť minimálne v Euro 5 NB 18. To je jedna vec, ktorú dokážem vyčíťať SORkám, ostatné zatiaľ nie.
Vrátiť NB 18 cez pracovné dni na 84, tam si myslím že je kapacita dostatočná, Mercedesy stačia na 83, potomto ich dať buď na X5, alebo na 98.
Boli by k tomu nejake data alebo sa jedna o dojmologiu?
Najstaršie NB 18 úplne v pohode ešte držia, a to už majú 10 rokov!
Minimalne co sa tyka petrzalskych soriek z prvej serie, hociktora kniha vozidla by ti dokazala ze fakt nie su v pohode. Obcas to je taka loteria, obcas sa daju za sluzbu vymenit aj 4 vozy.
Tiež si myslím, že by bolo lepšie, keby sa kedysi namiesto 40 Mercedesov nakúpilo 70 NB 18. To by sme tu dnes nemali problém s nedostatkom vozov.
To je samozrejme na inu debatu, ci to bol vhodny nakup. Minimalne ak si porovname komfort pracoviska vodica prvych Soriek a Mercedesov tak to su uplne ine svety. Pre mna uplne nepochopitelny detail je, ako je mozne ze tie vozy nemaju ani blbu priehradku na flasu s vodou.
Dobrý deň, mám tu také návrhy.
Navrhujem vrátiť SOR NB 18 City cez víkendy na 68 a 93 minimálne, možno aj na 61 ak sa až tak nevyužíva, neviem nechodím ňou cez víkendy. To fakt tam musia byť tie monštrá cez víkendy, keď je vyťaženosť menšia? NB 18 je tiež kĺbový voz, veľkosť je len málo rozdielna. Ako som sledoval, tie obe linky nie sú tak vyťažené, takže si myslím že by tam úplne v pohode stačil NB 18. Tí, ktorí obdivujú Mercedes a nenávidia NB 18, pozrite si, aké rozdiely sú v cene. Najstaršie NB 18 stoja 272000 eur, Mercedes stojí okolo 490000 eur. Keby Mercedes stál 272000 eur, tak by sa dodnes už asi všetky rozpadli. Najstaršie NB 18 úplne v pohode ešte držia, a to už majú 10 rokov! Čo sa týka klimatizácii, tie nevyrába SOR! A ten motor ktorý má vyrába Iveco. Zase Mercedesy nemajú tie najnovšie vymoženosti ako Wi-fi (Euro 5 ich väčšinou má), najnovší BUSE systém, nabíjačky a tak. Navyše kde sa Mercedesu vôbec nedá odbočiť, tam to NB 18 zvládne úplne v pohode. Myslím si, že to monštrum je oveľa lenivejšie ako SOR.
Tiež si myslím, že by bolo lepšie, keby sa kedysi namiesto 40 Mercedesov nakúpilo 70 NB 18. To by sme tu dnes nemali problém s nedostatkom vozov. A jeden návrh ešte:
Vrátiť NB 18 cez pracovné dni na 84, tam si myslím že je kapacita dostatočná, Mercedesy stačia na 83, potomto ich dať buď na X5, alebo na 98.
A akym ludom ma sluzit MHD? Ako si ty? Chronickym stazovatelom na vsetko, co sa prieci co i len trochu tvojmu pohladu na vec, o ktorej nemusis mat vela znalosti/tusenia?
Teraz mame na vozidlach vpredu a pri dverach velky displej s cislom a cielom (pri klbovych vozidlach 2 displeje na boku), vzadu s cislom a pri novych vozidlach od cca 2014 aj na lavom boku s cislom, pripadne pri elektrickach aj so smerom. Teraz sa zacinaju kupovat autobusy s farebnymi displejmi, aby sa cisla liniek rozlisovali aj farbou. Tak co viac chces? Aby ti osobne pri otvoreni dveri dali cerveny koberec a niekto vo fraku vystupil a povedal ti vsetky zastavky po ceste?
A k tvojmu napadu s "209A" a podobne - kedysi by som suhlasil, ale v sucasnej dobe je to kravina - preco? Lebo ti snad vsetky novsie vozidla hlasia aj kam smeruje dany spoj kazdu chvilu. A citat tiez snad vies.
Omg55
Navrhujem vrátiť SOR NB 18 City cez víkendy na 68 a 93 minimálne, možno aj na 61 ak sa až tak nevyužíva, neviem nechodím ňou cez víkendy. To fakt tam musia byť tie monštrá cez víkendy, keď je vyťaženosť menšia? NB 18 je tiež kĺbový voz, veľkosť je len málo rozdielna. Ako som sledoval, tie obe linky nie sú tak vyťažené, takže si myslím že by tam úplne v pohode stačil NB 18. Tí, ktorí obdivujú Mercedes a nenávidia NB 18, pozrite si, aké rozdiely sú v cene. Najstaršie NB 18 stoja 272000 eur, Mercedes stojí okolo 490000 eur. Keby Mercedes stál 272000 eur, tak by sa dodnes už asi všetky rozpadli. Najstaršie NB 18 úplne v pohode ešte držia, a to už majú 10 rokov! Čo sa týka klimatizácii, tie nevyrába SOR! A ten motor ktorý má vyrába Iveco. Zase Mercedesy nemajú tie najnovšie vymoženosti ako Wi-fi (Euro 5 ich väčšinou má), najnovší BUSE systém, nabíjačky a tak. Navyše kde sa Mercedesu vôbec nedá odbočiť, tam to NB 18 zvládne úplne v pohode. Myslím si, že to monštrum je oveľa lenivejšie ako SOR.
Tiež si myslím, že by bolo lepšie, keby sa kedysi namiesto 40 Mercedesov nakúpilo 70 NB 18. To by sme tu dnes nemali problém s nedostatkom vozov. A jeden návrh ešte:
Vrátiť NB 18 cez pracovné dni na 84, tam si myslím že je kapacita dostatočná, Mercedesy stačia na 83, potomto ich dať buď na X5, alebo na 98.
To je všetko zatiaľ.