Podľa mňa sa Romanova zrušila kvôli maximalizácii parkovacích miest.
Obojsmerná cyklotrasa po západnej strane vozovky viedla až po túto križovatku https://goo.gl/maps/tZphVzWZkt7mSzLr8, kde vychádzala na chodník vľavo (vidno to aj podľa debarierizácie zo zámkovej dlažby, aká sa používala v Petržalke na cyklotrasy v 90. rokoch) a po chodníku viedla až pred DK Zrkadlový háj.
Projekt bol nakreslený aj na križovatku pri Technopole (cyklopriechody cez všetky štyri ramená).
Bolo to riešenie, ktoré predbehlo dobu o 25 rokov.
Na Pionierskej by mal byť pokiaľ viem viacúčelový/ochranný pruh. Zjednodušene je to pruh rozdelený na dve časti, vľavo jazdia osobné autá, vpravo cyklisti, nákladné vozidlá a autobusy používajú celú šírku vozovky. Predpokladom je, že intenzita nákladnej dopravy je nízka a tiež rýchlosť by mala byť max. 50 km/h.
Obrázok: https://www.cyklodoprava.sk/wp-content/uploads/2016/11/Sn%C3%ADmkas.jpg
Tiež vychádzam len z toho čo si pamätám a zmena parkovania bola v čase hneď po vybudovaní chodníka. Predpokladám, že to ma súvis, ale jediné čo som k tomu vedel dohladať je google earth a rozdiel foto 2002 a 2004.
Nech je už Váš názor akýkoľvek, nemyslím si, že stránka o verejnej doprave je vhodná na diskusiu o škodlivosti/toxicite chemického priemyslu v blízkosti ľudí.
To robia aj v Sladkovicove: ked meska ranny RR z NZ do BA s pokracovanim na EC do prahy nad osem minut, tak cakajuci Os zo stanicevypravia, a ho po nespravnej dobehne RR este pred Sencom, a tak nemeskame.
Alebo novi mladi v Senci minule vyriesili vecne meskajuci Os z NZ, a kvoli rezaniu vecne cakajuci Os z BA pred vchodovym oproti takym sposobom, ze Os z NZ dali do boku na 2. kolaj vlavo, a Os z BA na spravnu 4. kolaj vpravo, a hla, rezanie sa neudialo, lebo vlaky pustili naraz do aj zo stanice. Len treba rozmyslat, no a peronizovat.
A nemozu za caste meskania, pripadne aj neobiehanie vlakov chybajuce kolajove spojky? Preco sa pri rekonstrukcii koridoru uz vlastne nerobia dvojite kolajove spojky na oboch zhlaviach kazdej stanice? Cena?
Nedavno bola pre smrtaka neprejazdna prava kolaj medzi Senkvicami a Pezinkom. Hodinu zmeskanym osobakom sme prisli z Bahona do Senkvic k 1. nastupistu kde prebohol nastup/vystup. Ale kedze na zhlavi pred nami chybala spojka na nespravnu tak sme to museli vycuvat cez cele zhlavie na trat smer Bahon a az tu sme mohli prejst do protismeru. Takze v momente ked vsetko hodinu meska sme este aj prejazdny usek (Bahon - Senkvice) blokovali posunmi v stanici po zhlavi kvoli 1 chybajucej spojke.
ked vas citam, u nas vlaky vlastne ani nemaju sancu zrazit sa pri tolkom meskani a cakani na meskajuce vlaky
cim to je, ze v cr je tolko incidentov a u nas viacmenej len horiace vlaky? iny system?
Tak to v prípade MU a vysokého meškania je to podľa môjho názoru najmä o tej operatívnosti, ktorá u ŽSR a ZSSK veľmi nefunguje. Pri posledných prípojoch fakt ľutujem cestujúcich, ktorí z ničoho neprestupujú a sú na ne odkázaní a často prídu domov o niekoľko hodín neskôr pretože sa čakalo na prípoj. Pritom by stačilo, keby sa pri tvorbe obehov súprav a vlakového personálu myslelo na to, že raz za čas sa proste nejaká veľká MU stane a asi by bolo dobré mať v prestupných bodoch (ako spomínaš napríklad Košice) niečo a niekoho v zálohe na posledné diaľkové spoje, alebo aspoň pripravené nejaké núdzové riešenie. Ale tu sa väčšinou vždy všetko rieši až keď je neskoro.
Oni tie pripoje su zas dalsia tema (pri i=120 zas tomu cakaniu aj celkom rozumiem), najma pri poslednych vlakoch. A to je v Bratislave este dobre, tu sa aspon obcas podari nahradna suprava (najma na Zahorie myslim vyuzivaju ten nocny Sv), ale v takych Kosiciach je modus operandi ze ked meska vlak z Bratislavy, posledne pripoje do HE a CnT sa proste podrzia "kolko treba". Svojho casu som isiel z Kosic do Humenneho a namiesto 0:30 sme prisli o 2:50, lebo niekde vo Vrutkach bol smrtak.
To čakanie Malaciek/Kútov na hlavnej pritom vôbec nie je nutné, aj v poznámkach je, že tie vlaky na prípoj čakať nemajú, to je skôr o tom, že niektorí dispečeri sa obiehania na trati boja ako čert kríža, pretože žijú v dobe kamennej. Keď je šikovný dispečer, nie je problém, aby EC obehlo Os po nesprávnej niekde medzi Malackami a Sekulami, párkrát osobne zažité.
"keď trikrát za sebou Ti mešká let do Londýna a ty zmeškáš stretko, tak proste inú alternatívu nemáš"
Tak mam na vyber viacerych dopravcov a v pripade Londyna aj viacere letiska, cize do nejakej miery si vyberat mozem
Áno, súhlasím. Ale stále platí, že keď trikrát za sebou Ti mešká let do Londýna a ty zmeškáš stretko, tak proste inú alternatívu nemáš. Autom ani vlakom nepôjdeš, aby si to nabudúce stihol. Ale keď cestuješ týždeň z Malaciek s rozptylom 50 minút, tak ďalší týždeň už spokojne šufluješ pesničky v rádiu auta v zápche pred Sitinou. Lebo aj dopravná zápcha je pravidelnejšia ako tieto odstavovačky osobákov hala bala.
Premisa ze dialkovym cestujucim menej zalezi na case prijazdu je chybna, dialkovymi vlakmi sa necestuje len na vylety. Napriklad v relacii Praha - Bratislava sa velka cast sluzobiek robi vlakmi a ubezpecujem ta ze keby to denno-denne meskalo pol hodinu (co bude, lebo ZSR pri reko koridoru zas nespravia vylukovy CP) tak to tym ludom bude sakra vadit.
Skor treba hladat sposoby ako minimalizovat prenasanie meskani z jedneho druhu na druhy (napr. flexibilnejsim riadenim dopravy, ako pisem nizsie) nez si to rubat stylom Os uber alles, v dialkovej doprave hodina sem - hodina tam. Lebo to potom dost degradujeme tu zeleznicnu dopravu.
Ten posledny odstavec je to kde sa skryva pointa. Dialkova doprava podla mna prednost mat musi, lebo sice dopady na cestujuceho si porovnal dobre (aj ked pri leteckej doprave si akosi zahrnul len leisure sektor - ubezpecujem ta ze mitingy v Londyne tesne po prilete sa planuju, inak by sa denne sluzobky ani nedali robit), lenze potom su tu aj dopady na siet, vratane pripojov a podobne. Uprednostnenim ECcka v Bratislave mozes uplne kludne rozbit nejaky primestsky vlak pri Prahe.
Ale! Co je to klucove je akym sposobom sa ta prednost realizuje. Na ZSR je mantrou sled vlakov, ak je raz v grafikone nakreslene ze vlaky pojdu v tomto poradi a pripadne sa budu krizovat v dopravni X (ak je to jednokolajna trat), tak to tak proste bude a ani boh s tym nepohne. Takze ak nam meska EC z Budapesti 20 minut, Os do Malaciek bude pekne cakat v BA a nasledne meskat cca 15, namiesto toho aby Os do Malaciek odisiel vcas a potom sme ho podrzali niekde v Devinskej Novej Vsi, alebo Zohore, ked ho uz dobehne to EC. Bohuzial takuto flexibilitu ZSR velmi nedavaju (hoci o sto kilometrov severne to zazivam bezne). Uplne peklo je to potom na jednokolajnych tratiach, kde ZSR sice aj v roku 2020 zivia v kazdej tretej stanici vypravcu, vyhybkara a sluzobnu macku, ale ze by sa to vyuzilo na nejake flexibilnejsie riadenie dopravy, to nehrozi. Potom sa stava take ze vlak do Humenneho caka v Dlhom nad Cirochou na polhodinu zmeskany vlak z Humenneho, namiesto toho aby isiel aspon trochu naproti a vykrizovali sa v Kamenici nad Cirochou, takze si tiez vyrobi 30 minutovu sekeru, ktoru nasledne prenesie na REX do Kosic, ten ho prenesie na IC do Bratislavy, tam ZSSK podrzi posledny pripoj do Kutov a cestujucim v Malackach potom ujde pripojny autobus, lebo dezintegrovana doprava.
Druhy problem su pripoje. To je bohuzial dopad toho ze tu stale prevadzkujeme dopravu v atraktivnych intervaloch ako napr. dve hodiny, takze aj keby sa ZSR odhodlali z dopravneho hladiska ten Os z Bratislavy vypravit cas (a nechat ho obehnut v Zohore), tak je tu stale ZSSK ktora s tym nebude suhlasit lebo pripoj a lebo prestupujuci cestujuci. Tento problem by neexistoval keby sme mali intervaly primerane velkosti aglomeracie, takze dalsi regiovlak by isiel za chvilu.
"Hlavne keď cestujem do práce, tak počítam s tým, že ten osobák nemusí ísť včas a radšej idem o 30 minút skôr, zatiaľčo Ex/EC/IC vlaky majú častokrát prestupné väzby, ktoré sú uskutočniteľné len párkrát denne. "
Čiže pravidelný cestujúci, ktorý každý deň ide do práce má rátať s meškaním a jednorazový cestujúci, ktorému (nehovorím, že vždy) oveľa menej záleží na čase príjazdu do cieľa musí ísť kompletne punktlich?
Rozumiem argumentu s prestupovaním z EC na EC, no tie sa čakajú (a aj preto meškajú) a keď je meškanie enormne veľké, tak väčšinou ide o menej ako 2 hodiny ďalší. Pri prestupoch na veľké vzdialenosti proste s prestupmi počítam. A ak nechcem, idem lacnejšou leteckou dopravou.
Zaujímavé, keď som sa na to pýtal "zaslúžilého obyvateľa" Romanovej, nepamätal si to... Ja sa v okolí Zrkadláča pohybujem až od roku 2003 a vtedy to tam už nebolo, akurát si pamätám, že križovatka pred DK mala ešte cyklopriechod na vetve pri banke, ale aj ten nejako postupne zanikol.
A o com je potom verejna doprava, ked sa musim trepat o 30 minut skor "lebo moze meskat"? To sa potom neda hovorit o spolahlivej verejnej doprave a v takom pripade rovno volim inu alternativu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023