Hroboňáky toto ľúbia robiť večer aj pod stanicou na Šancovej smerom hore, hlavne na dojazdových spojoch, keď sa treba ponáhľať na fajront. Na krvavo oranžovú vletí do križovatky, aby vzápätí mohol brzdiť o dušu a mohol sa preplaziť cez koľaje a vzdušnú križovatku. Popri tom už dávno svieti zelená na odbočenie od SAV hore na stanicu...
Zábavnejší sú tí, čo ani nespomalia, vzápätí im padnú zberače a zablokujú komplet celú križovatku pod stanicou na (v lepšom prípade) jeden celý cyklus. A bolo doponáhľané na fajront.
Ešte pre doplnenie (zdá sa, že podobne, ako Hroboňáky majú problém s farbocitom majú Krasňance problém s čítaním s porozumením), v tom prípade, ktorý popisujem vozidlo do križovatky vchádzalo, keď mne padala zelená...
Schematicky to máš znázornené na nasledujúcom screenshote, trolejbus (oranžovou farbou) mal semafor (modrou farbou) rozhodne ešte pred kĺbom keď už sme mali zelenú na semafore (zelenou farbou) my (žltou farbou) a preto by ma veľmi zaujímalo, aká farbička na ňom mohla svietiť.
Keď je trolejbus v križovatke vo chvíli, keď mne ešte len padá zelená, zvládam to bez emócií, predsa len, má tam vzdušnú križovatku, musí ísť pomalšie ako osobáky aby nezhodil zberače alebo ľudí. Preto považujem za o to zvláštnejšie (a bezohľadnejšie), že takto vletí do križovatky na oranžovú/červenú, keď vie, že tam bude musieť brzdiť a obmedzí ostatných v duchu "ja som beusák a vy sa môžte aj na hlavu postaviť".
To tam môžeme rovno naskladať betónové panely, na priepustnosť to bude mať vplyv rovnaký.
Na najdlhšie najpomalšie vozidlo ((22 m, 5 km/h) sa počítajú železničné priecestia.
V priamom smere po Trnavskej je to dobré, ale v smere od Miletičovej bol nejaký problém. Ono sa to zvykne na priecestí rozkývať, takže či nebude problém skôr v tom.
Kríženie Miletičova - Trnavská je už pár mesiacov v celkom dobrom stave, takže pomaly sa tam jazdí zbytočne (ale preverím si to a otestujem ho na 40 km/h po Trnavskej). Na zbiehavej výhybke by sa malo jazdiť do 20 km/h. Celý ten úsek sa dá relatívne v pohode prejsť, ale je pravda, že rýchlosť jazdy tbus z Miletičovej v medzičase nie je celkom zohľadnená.
Na viacerých križovatkách sa to deje.
Napr. pri Saleziánoch Tbus idúci po Miletičovej v smere na Trnavské mýto, tam sa stáva, že chodci majú zelenú, a Tbus sa ešte len blíži k priechodu, rovnako aj po Záhradníckej v smere na Karadžičovu, tam sa deje to isté.
Zákon č. 8/2009 Z. z.Zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 20 Jazda cez križovatku
(3) Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke
Mozno ta to prekvapi, ale zelene svetlo na semafore ta neopravnuje vojst do krizovatky. Odporucam dostudovat.
Alebo to nabuduce napal priamo do trolejbusu plneho ludi. Ved si mal zelenu.
Nie len možnostiam zhotoviteľa, ale aj prevádzkovým možnostiam dopravcu. Ak budú všetky dostupné autobusy jazdiť X5ku a stane sa niečo v trojuholníku na Krížnej, tak nebude čím robiť ZV na zvyšných troch radiálach (a zrejme ani na jedinej z nich).
ivanbuto
A po Trnavskej to teda dobré veľmi dlho nebolo.