Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Public Transport #233374:
Možnosť B je správna.
Električkári sa tak zdravia od nepamäti, my sme to od nich okukali. 😁
Public Transport

Public Transport

To je nejaká novinka, že sa vodiči zdravia smerovkami alebo som si to nevšimol a je to už dlhšie?
Reply on: 3pa3ck3 #233372:
Už dávnejšie som si všimol, že ak v internetovej komunikácii nie je text ocápaný smajlíkmi, ľudia vtip nepochopia.
Reply on: S499.1023 #233368:
Korelácia automaticky neznamená kauzálny vzťah...
Reply on: Salomon #233364:
Vo všeobecnosti platí že najlepší spôsob ako dostať mínusky je vyplakávať nad mínuskami.
Reply on: zakaznik #233369:
Smutne. Inak najprv som myslel, ze ide o Brana M.
Reply on: BigMac #233346:
Myslím, že slovo Slávik celý problém definuje dostatočne jasne. Takže nielen spevavý domovník v plytkom tunely ale aj iní nositelia tohto priezviska sú nositeľmi problémov.
Reply on: Salomon #233364:
Podľa mňa je viac detinský a úbohý ten, koho uráža nejaké červené matematické znamienko na svojom príspevku. Ale každý sme nejaký.
Reply on: Salomon #233364:
Podľa mňa riešiš niečo, čo pre nikoho nie je problémom. Ani pre cestujúcich, ani pre dispečerov, ani pre vodičov, ani pre dielenských, ani pre iných účastníkov premávky. Je jedno, či je to tak ako to vymyslené, alebo tak ako to navrhuješ ty, stále bude doprava fungovať rovnako.
Reply on: Salomon #233364:
Aký má tvoj návrh prínos pre cestujúcich a kvalitu obsluhy vyjadrený na jednotku finančného nákladu?
Dobrý večer všetkým.
Nedalo mi a dlho som rozmýšľal nad tým, že prečo nemôže byť poriadok v tom číslovaní vozidiel?
Ako som čítal nižšie tie príspevky, tak ja, rozumiem tomu tak, že medzi autobusmi a trolejbusmi/električkami, je voľná rada 4XXX a 5XXX pre BID BK. Dopravný podnik je samostatná bojová jednotka, tak nech sa medzi neho nepletie niekto iný. Ak sa pletiem ja, vopred sa ospravedlňujem.
Ja by som to videl asi takto, pre poriadok.
Električky= 1000-1999
Trolejbusy=2000-2999
Autobusy:
8,5m-11,5m = 3000-3999 ( aj tak je kategória MIDI v hojnom počte v rade 3XXX ) tak, načo to meniť!
12m = 4000-4999
18m - 19,5m = 5000-5999
Ako ste písali nižšie, tie autobusy tu budú ešte dlho a ak by Dopravný podnik aj napriek tomu pristúpil k prečíslovaniu, stačí vymeniť len prvú číslicu. Pri 12m jedno až dve čísla. Najstaršie vozidlá nech dožijú so staršími číslami.
Rady 6XXX až 9XXX nech sú určené pre súkromných dopravcov.
Na záver, len toľko, že ja naozaj vítam, že už sa nebude rozlišovať vozovňe ale nikde nie je striktne dané, že kĺbové vozidlo je 3, veď to môže byť aj 5 a 8 😂.
Kto dá mínusko bez toho aby porozmýšľal, je pre mňa detinskými, úbohý a rovno môže toho človeka poslať do p...! Nie je to etické ale je to vlastne urážka. Buďme k sebe ľudský a zbierajme viac podnetov, keď to zmysel dáva. 😉
Reply on: Ike #233362:
Bolo to úplne z dôvodu obsednosti električky, nezmestili sa ľudia. Prišla prepchatá S60ka a S70ka, zmeškaná S50ka a EC z Prahy.
Reply on: Joyki #233360:
Je potrebné zvážiť charakter pešieho presunu od vlaku po nástupište električky. Jedna vec je dĺžka vlaku, druhá je rýchlosť chôdze cestujúcich. Ak ti prídu dva vlaky s rozdielom 5 minút, môže sa Ti stať, že na električkové nástupište príde nekonečiaci prúd cestujúcich v dvojrade až trojrade idúcich ako mravčeky. Ak by mal vodič čakať na všetkých, tak sa možno z nástupištia ani nepohne. Preto musí v určitý moment spraviť rozhodnutie a tento prúd cestujúcich rozseknúť (zatvorením dverí). Tým časť cestujúcich zostane "nepobratá" na nástupišti, no nie úplne z dôvodu obsednosti električky. Je to voči dobiehajúcim cestujúcim protizákaznícke, ale zato je to veľmi prozákaznícke pre ostatných cestujúcich vo vozidle a na iných zastávkach na trase linky. Doprava je niekedy (alebo vždy?) o kompromisoch.
Reply on: BigMac #233355:
Ale pobral všetkých. Bol som pri tom odchode. Ďalšie spoje boli prazdnejšie. Ten dopyt je tam ultra nárazový pre obe linky rôzne. V jednu minútu je 7ka plnšia ako 1ka a o ďalšie minúty opačne. Pravidelnosť dopytu minimálna.
Reply on: 810zssk #233354:
No ja som videl o 7.00, ale aj o 7.55, že polovicu až trištvrte čakajúcich na stanici ráno nebola schopná pobrať. Niektorí čakajú na ďaľšiu, niektorí idú na 7, niektorí na bus alebo peši po koľajách dole.

----------------------------------------------------------------------------

Osadili zákaz zastavenia zvislo aj vodorovne pri odbáčaní z Krížnej na Vazovovu, kde mali električky mnohokrát problém pre zaparkované auto.
Reply on: S499.1023 #233338:
Hovoriš z vlastnej skúsenosti ? Podľa mojich znalostí je takýto prístup developkára priam raritou, hoci je to jeho psia povinnosť.
Reply on: Majo #233357:
Nazvi si to ako chceš, Drážny úrad, ÚRŽD, Dopravný úrad, NTB...

Stále je to to isté skostnatené myslenie na úrovni roku 1936, keď v Prahe vznikli "moderné trolejbusy" a keď panáčikovia nevedeli kam to zaradiť, tak to zaradili pod Ministerství železnic, lebo drát a elektrika.

A nebol som na cestách, len celý týždeň musím počúvať uplakaných Hrobustov na školení KKV, denne od 06:00 do 12:30. A občas aj majú pravdu.

A najlepším nástrojom na údržbu vedenia v bratislavských podmienkach sú dobre izolované pákové nožnice s teleskopickými rukoväťami. Aby dočiahli tak do výšky 6 metrov... Všade kde to padá, to treba pekne vycvaknúť a odniesť preč, aby to tam nemohli namontovať späť. Len to musíš cvakať tak, aby si to nedal do skratu, lebo by na to prišli. Začal by som Patrónkou, pokračoval križovatkou pri SAV, Hodžovým námestím, Račianskym mýtom, Trnavským mýtom atď...
Reply on: BigMac #233350:
Bol si na cestách? 😁 Dráhový úrad už roky neexistuje a Dopravný úrad ako nástupnícka organizácia už s trolejbusmi toho veľa nemá, maximálne tak schvaľovanie UTZ, ale aj tie už v praxi schvaľujú nimi poverené právnické osoby. Schvaľovanie tratí má zas na starosti samosprávny kraj a schvaľovanie vozidiel MDV SR. Presunutím trolejbusov medzi cestné vozidlá by si nezmyselné rýchlostné obmedzenia ani žiadny iný relevantný problém nevyriešil, je to otázka projektovania a hlavne údržby tratí. Situácia s dráhovým úradom, ktorú si popísal, mi sedí na ČR, ale na SR vôbec.
Reply on: 810zssk #233354:
V piatky občas v špičke K2S nepoberú všetkých cestujúcich. V iných dňoch sa síce zmestia, ale kultúra cestovania v nich je východoeurópska. V sedle sú poloprázdne. Ideálne riešenie je, aby K2S z linky 1 prechádzali v špičke na linku 7 a na linke 1 aby boli v špičke súpravy s výjazdom a dojazdom ako linka 7. Myslím, že s týmto riešením sa pri ďalšej zmene CP aj počíta.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.