Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #233153:
No tak koľajnice samozrejme nie sú pevne zabetónované, tie sú pružne uchytené. Pevná jazdná dráha nahrádza pražce (podvaly), takže sa to nemusí podbíjať, je to náročnejšie na presnosť a dodržiavanie technologických postupov pri stavbe ale potom sa to zasa nemusí podbíjať.
Reply on: gejza #233142:
Skôr nie ako áno. Pochybujem, že tam prejdú dva vozy okolo seba.
Reply on: Andy #233153:
Formou meskania a technologiou vyhovoriek Ftacnikom pocnuc a Vallom konciac 🙂
Reply on: FFF13 #233152:
V Karlovke na novej trati je pevná jazdná dráha (koľajnice sú pevne zabetónované do jedného celku) a ďalej je otvorený zvršok (koľajnice sú pružne uložené v kamennom násype). To druhé si vyžaduje viac údržby (podbíjanie).
Mám jednu takú laickú otázku: akou formou/technológiou/... je robená nová trať v Karlovke a Dúbravke? Myslím niečo ako pevná jazdná dráha atď. Viem že od Segnerovej po obratisko KV je niečo a od obratiska po Damborského je niečo iné.
Reply on: henko151 #233141:
Ak sa otoci pri hoteli, su tam potencialne az 4 pruhy , 3 pruhy + odstavny pruh .. To klbak da v pohode. Na Bajkalskej su len 3.
Reply on: Adam3 #233149:
Pozeram ze mi to zhorsilo kvalitu tak skusim iba takto
Trochu som to trochu upravil a dal do mapy. Ostalo zachovane spojenie VW sidlisko - Dubravka linkou 23 aj Bory - Lamac linkou 130.
Reply on: B@rdi #233146:
Dospel som k tomuto názoru tak, že poznám viacerých ľudí zo SOŠ a keď som sa s nimi bavil o doprave k tomuto areálu, tak celkom slušne kritizovali súčasné riešenie 23-kou kvôli neatraktívnej trase na prípoje a zriedkavým zachádzkam k Mláke, keďže väčšina spojov končí na VW. Idéalne považovali spoj Bory Rázcestie-Mláka mimo sídliska priamo po ceste II/505, no ísť okolo sídliska DNV je nezmysel. Veľa ľudí tam chodí najmä z Dúbravky a keby sa splnila podmienka z môjho príspevku, že 23 je uzavretý okruh Lamač - Bory - Lamač, tak 23 tam už nechodí a suplovala by ju 20-ka. Nehovoriac o tom, že v Dúbravke je ubytovňa pre SOŠ. S tou 20 s tebou určite súhlasím, mám kamarátov z tej oblasti a je pravda, že oslabenie 20-ky by bolo tragické, avšak riešiť 1-2 spoje za hodinu zachádzkou k Mláke by bolo dobré riešenie pre tých, čo chodia na Mláku. Čo sa týka obratiska Mláka, máš pravdu s vytočením, tie kríky v obratisku do toho zasahujú nekontrolovane viac a viac, no 12m na 20 sa tam vytočí, aj keď viem, že už tam mali problémy s Tedomami na 23-ke, čiže tu je skôr otázka, či nie je lepšie riešiť principiálny problém daného obratiska, ktorému by návšteva krovinorezu neublížila.
Reply on: henko151 #233136:
Skúste si konečne navrhnúť minimum liniek no s atraktívnym intervalom.
62 by bola ďalšia linka pod drátmi k L204.. dosť blbý návrh.


Reply on: N/A #233139:
Moja otázka znie, ako si prišiel nato, že treba na Mláku presmerovať niektoré spoje linky 20? Mám skúsenosti z linky 23 a zmluvnej dopravy pre zamestnancov SOŠ. Počas absencie zachádzky 23 jazdila k Mláke zmluvná doprava z linky 128 po trase Glavica - Mlynská - Mláka. Pracovníci vo väčšom počte prichádzajúci zo ŽST ju nevyužili alebo nestíhali. Do práce prišli peši, autami alebo spoj čakali na zastávke Vápencová. Lokalita Kolónia je celkom husto obývaná a nachádza sa tu priemyselná výroba. Linka je tu potrebná v existujúcom rozsahu. Posledná vec, na obratisku Mláka, ktoré pohlcuje vegetácia, sa o chvíľu neotočí ani bicykel. V prípade výpadku a nasadenia kĺbového záložáku je obratisko neprejazdné.
Reply on: FFF13 #233143:
Rátam, že po nákupe nových vozidiel bude 18m dostatok. So zrušením 37 k Tescu Lamač súhlasím, predsa len by tam jazdila aj 62. A čo sa tyka Bory Home, tak nie som si istý ktorú linku by som tam chcel.
Reply on: N/A #233139:
Tiež zaujímavé riešenie len Bystričanom by sa dosť predĺžila cesta do Dúbravky keď to pôjde aj cez Bory Home a ešte aj k Tech. sklu. Keďže píšeš že L20 by si nemenil trasu tak potom tam zostáva zachádzka k Tech. sklu a nie je dôvod tam posielať aj L36 - u nej by som hlavne zmenil interval cez prázdniny na 30 minút tak ako cez šk. rok. Čo sa týka 37 tak tam by som zachádzku na Strmé vŕšky nedával, radšej by som posilnil 36. Ak by aj mala 37 ísť na Strmé vŕšky tak určite nie systémom pred zavedením 36 t.j. najprv na konečnú Záh. Bystrica a potom na Strmé - takáto trasa je dosť časovo neefektívna a navyše aj pri zachovaní súčasného intervalu to nie je vyjazditeľné s rovnakým počtom vozov. Navyše by tam vznikal SADkársky režim ktorý by to len zneprehľadnil. Navyše, u 10m vozidel je väčší nadbytok ako u 12m.
Reply on: henko151 #233136:
Na 62 by boli predpokladám kĺbaky len asi by ich vyšlo viac v porovnaní s aktuálnou výpravou na L39. Podľa mňa treba 36 čo sa trasy týka nechať tak ako je, Bory Home by som obsluhoval 23 a 123. Keďže 130 bude mať lepší interval tak by mohli u 37 zrušiť zachádzku k Tescu Lamač.
Reply on: henko151 #233141:
a nedalo by sa nejako využiť obratisko linky 207 ?
Reply on: Mike #233140:
Najideálnejšie by bolo asi otočiť na Bajkalskej, tam to vyzerá byť na otočenie kĺbaku bezpečné a zároveň by sa dala obslúžiť zastávka Bajkalská. (Ako 98 smer Slimák)
Reply on: Ričard #233137:
31 alebo 39 by mala ísť z CSU po Zimák, lebo tam je fakulta farmácie a manažment. Teda obrovský dopyt z intrákov. Otázka je, kde ich tam otočiť.
1. O 180 stupňov pri reštike brick (pri hoteli) - nie je isté, či sa tam bezpečne otočí každý kĺbak
2. O 180 stupňov na Bajkalskej pod 3 vežami
3. nejako príde aj odíde po Jégeho a otočí sa ako 207 (jedna z možností po Legionárskej a Záhradníckej, ale to by vynechala Trnko, prestup z/na el. by bol na Krížnej, z na 201 na Saleziánoch...)
4. nejakou polokružnou trasou, žiadna nie je ideálna (napr.
4a: Trnko - Vajnorská - Bajkalská - Trnavská - Trnko)
4b: Trnko - Trnavská - Zimák - Jégeho - Záhradnícka - Miletičova - Trnko (musí sa povoliť pravé odbočenie zo Záhradníckej do Miletičovej pre MHD - trolejová stopa tam je)
- iné možnosti ...
Keď už ideme robiť návrhy tak môj pohľad na vec (Lamač):

20: nezmenená, vybrané spoje by od zast. Mlynská končili na DNV - Mláka (12 m)
23: Lamač - Segnáre - Alexyho - Žatevná - Technické sklo - Bory Mall - Lamač (12 m)
30: Nové SND - Most SNP - ZOO - Segnáre - Lamač (10 m)
36: nezmenená, od zastávky Bory Mall: Bory Home - Technické sklo - OD Saratov - Alexyho (10 m)
37: nezmenená, zahustený interval, vybrané spoje na Strmé vŕšky (12 m)
63: nezmenená, vybrané spoje by končili v špičke na Trnavskom Mýte (18 m)
92: nezmenená
123: zrušená
130: pridané 2. poradie, premávka celý týždeň (10 m)
Reply on: Ričard #233137:
Áno, kľudne by mohlo ostať označenie 39, uznávam, že je to tak povediac kultová linka. Či vytvoriť novú linku 62 alebo spraviť dve vetvy, to je skôr vec preferencie. (Každopádne by sa to malo v meste zjednotiť)

Na Jelačičovej by som síce radšej videl nejaký trolejbus, ale nie je to zlý nápad.
Reply on: henko151 #233136:
Neznie to zle.

Osobne by som ale radšej zachoval označenie 39* a nekončil na Trnavskom mýte, ale na Jelačičovej – s tým by mohlo súvisieť zrušenie linky 64. Tá by bola v úseku Trnavské mýto – Lovinského nahradená linkou 204, ktorá by už nemusela chodiť cez Kramáre v dôsledku možného posilnenia linky 32 po zatrolejovaní Mlynskej doliny. Linka 63 by mohla jednoducho na striedačku končiť pri Avione a na Súhvezdnej, netreba vymýšľať ďalšie číslo.

Ale toto sú všetko len teórie a nedeľné filozofovanie.

* „Mlynská dolina“ sa s „tridsaťdevina“ rýmuje lepšie ako s „tridsaťjednotka“.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.