Dospel som k tomuto názoru tak, že poznám viacerých ľudí zo SOŠ a keď som sa s nimi bavil o doprave k tomuto areálu, tak celkom slušne kritizovali súčasné riešenie 23-kou kvôli neatraktívnej trase na prípoje a zriedkavým zachádzkam k Mláke, keďže väčšina spojov končí na VW. Idéalne považovali spoj Bory Rázcestie-Mláka mimo sídliska priamo po ceste II/505, no ísť okolo sídliska DNV je nezmysel. Veľa ľudí tam chodí najmä z Dúbravky a keby sa splnila podmienka z môjho príspevku, že 23 je uzavretý okruh Lamač - Bory - Lamač, tak 23 tam už nechodí a suplovala by ju 20-ka. Nehovoriac o tom, že v Dúbravke je ubytovňa pre SOŠ. S tou 20 s tebou určite súhlasím, mám kamarátov z tej oblasti a je pravda, že oslabenie 20-ky by bolo tragické, avšak riešiť 1-2 spoje za hodinu zachádzkou k Mláke by bolo dobré riešenie pre tých, čo chodia na Mláku. Čo sa týka obratiska Mláka, máš pravdu s vytočením, tie kríky v obratisku do toho zasahujú nekontrolovane viac a viac, no 12m na 20 sa tam vytočí, aj keď viem, že už tam mali problémy s Tedomami na 23-ke, čiže tu je skôr otázka, či nie je lepšie riešiť principiálny problém daného obratiska, ktorému by návšteva krovinorezu neublížila.
Moja otázka znie, ako si prišiel nato, že treba na Mláku presmerovať niektoré spoje linky 20? Mám skúsenosti z linky 23 a zmluvnej dopravy pre zamestnancov SOŠ. Počas absencie zachádzky 23 jazdila k Mláke zmluvná doprava z linky 128 po trase Glavica - Mlynská - Mláka. Pracovníci vo väčšom počte prichádzajúci zo ŽST ju nevyužili alebo nestíhali. Do práce prišli peši, autami alebo spoj čakali na zastávke Vápencová. Lokalita Kolónia je celkom husto obývaná a nachádza sa tu priemyselná výroba. Linka je tu potrebná v existujúcom rozsahu. Posledná vec, na obratisku Mláka, ktoré pohlcuje vegetácia, sa o chvíľu neotočí ani bicykel. V prípade výpadku a nasadenia kĺbového záložáku je obratisko neprejazdné.
Rátam, že po nákupe nových vozidiel bude 18m dostatok. So zrušením 37 k Tescu Lamač súhlasím, predsa len by tam jazdila aj 62. A čo sa tyka Bory Home, tak nie som si istý ktorú linku by som tam chcel.
Tiež zaujímavé riešenie len Bystričanom by sa dosť predĺžila cesta do Dúbravky keď to pôjde aj cez Bory Home a ešte aj k Tech. sklu. Keďže píšeš že L20 by si nemenil trasu tak potom tam zostáva zachádzka k Tech. sklu a nie je dôvod tam posielať aj L36 - u nej by som hlavne zmenil interval cez prázdniny na 30 minút tak ako cez šk. rok. Čo sa týka 37 tak tam by som zachádzku na Strmé vŕšky nedával, radšej by som posilnil 36. Ak by aj mala 37 ísť na Strmé vŕšky tak určite nie systémom pred zavedením 36 t.j. najprv na konečnú Záh. Bystrica a potom na Strmé - takáto trasa je dosť časovo neefektívna a navyše aj pri zachovaní súčasného intervalu to nie je vyjazditeľné s rovnakým počtom vozov. Navyše by tam vznikal SADkársky režim ktorý by to len zneprehľadnil. Navyše, u 10m vozidel je väčší nadbytok ako u 12m.
Na 62 by boli predpokladám kĺbaky len asi by ich vyšlo viac v porovnaní s aktuálnou výpravou na L39. Podľa mňa treba 36 čo sa trasy týka nechať tak ako je, Bory Home by som obsluhoval 23 a 123. Keďže 130 bude mať lepší interval tak by mohli u 37 zrušiť zachádzku k Tescu Lamač.
Najideálnejšie by bolo asi otočiť na Bajkalskej, tam to vyzerá byť na otočenie kĺbaku bezpečné a zároveň by sa dala obslúžiť zastávka Bajkalská. (Ako 98 smer Slimák)
31 alebo 39 by mala ísť z CSU po Zimák, lebo tam je fakulta farmácie a manažment. Teda obrovský dopyt z intrákov. Otázka je, kde ich tam otočiť.
1. O 180 stupňov pri reštike brick (pri hoteli) - nie je isté, či sa tam bezpečne otočí každý kĺbak
2. O 180 stupňov na Bajkalskej pod 3 vežami
3. nejako príde aj odíde po Jégeho a otočí sa ako 207 (jedna z možností po Legionárskej a Záhradníckej, ale to by vynechala Trnko, prestup z/na el. by bol na Krížnej, z na 201 na Saleziánoch...)
4. nejakou polokružnou trasou, žiadna nie je ideálna (napr.
4a: Trnko - Vajnorská - Bajkalská - Trnavská - Trnko)
4b: Trnko - Trnavská - Zimák - Jégeho - Záhradnícka - Miletičova - Trnko (musí sa povoliť pravé odbočenie zo Záhradníckej do Miletičovej pre MHD - trolejová stopa tam je)
- iné možnosti ...
Keď už ideme robiť návrhy tak môj pohľad na vec (Lamač):
20: nezmenená, vybrané spoje by od zast. Mlynská končili na DNV - Mláka (12 m)
23: Lamač - Segnáre - Alexyho - Žatevná - Technické sklo - Bory Mall - Lamač (12 m)
30: Nové SND - Most SNP - ZOO - Segnáre - Lamač (10 m)
36: nezmenená, od zastávky Bory Mall: Bory Home - Technické sklo - OD Saratov - Alexyho (10 m)
37: nezmenená, zahustený interval, vybrané spoje na Strmé vŕšky (12 m)
63: nezmenená, vybrané spoje by končili v špičke na Trnavskom Mýte (18 m)
92: nezmenená
123: zrušená
130: pridané 2. poradie, premávka celý týždeň (10 m)
Áno, kľudne by mohlo ostať označenie 39, uznávam, že je to tak povediac kultová linka. Či vytvoriť novú linku 62 alebo spraviť dve vetvy, to je skôr vec preferencie. (Každopádne by sa to malo v meste zjednotiť)
Na Jelačičovej by som síce radšej videl nejaký trolejbus, ale nie je to zlý nápad.
Osobne by som ale radšej zachoval označenie 39* a nekončil na Trnavskom mýte, ale na Jelačičovej – s tým by mohlo súvisieť zrušenie linky 64. Tá by bola v úseku Trnavské mýto – Lovinského nahradená linkou 204, ktorá by už nemusela chodiť cez Kramáre v dôsledku možného posilnenia linky 32 po zatrolejovaní Mlynskej doliny. Linka 63 by mohla jednoducho na striedačku končiť pri Avione a na Súhvezdnej, netreba vymýšľať ďalšie číslo.
Ale toto sú všetko len teórie a nedeľné filozofovanie.
* „Mlynská dolina“ sa s „tridsaťdevina“ rýmuje lepšie ako s „tridsaťjednotka“.
Môj návrh na zlepšenie MHD v oblasti Lamača je nasledovný:
23(vnútorný okruh) Lamač-ŽST Lamač-Žatevná-Bory Mall-Lamač (interval identicky so 123)
30 zrušená
31 CSÚ-Trnavské mýto posilnený interval
36 pridaná zachazdka cez Bory Home namiesto 123
37 posilnený interval
39 zrušená
62 Lamač-Trnavske myto-Suhvezdná (v preklade so 63)
63 bez zmeny
123(vonkajší okruh) Lamač-Bory Mall-Žatevná-ŽST Lamač-Lamač
130 Patronka Kaufland-Lamač, Staré záhrady-Jána Jonáša-(Mláka)-(celotýždenná prevádzka, lepsi interval)
37 určite nie cez diaľnicu, na nej je zastávka Vrančovičova a aj ŽST Lamač (spádová oblasť pre časť Dúbravky), obe sú na tejto linke dostatočne využívané. Zo by sa musela posilniť ozaj linka 63, nakoľko tebou navrhovaný variant ruší aj linku 30 a 130 ŽST Lamač obchádza. Po druhé zachádzkou cez diaľnicu sa v špičke nezíska nič (veľakrát 25,92 idúca cez Lamač je rýchlejšia ako 21 cez diaľnicu) a mimo špičky to nie je až tak dôležité, pričom zmenšíš obslužnosť. No úplne súhlasím zo zrušením nezmyselnej zachádzky k Tescu Lamač, nakoľko už to nieje také dôležité obchodné centrum a je v pešej dochádzke od zastávky Mokrohájska, alebo inou linkou (prípadne by stálo za to, zriadiť zastávku niekde pri ceste.....)
Krátko po otvorení to určite nebolo vybrúsené a bola tam stopa možno tak od električkových kolies, po otvorení to bolo jemne pohladkané nejakými ručnými brúskami, ale určite nie koľajovou brúskou. Ak by to bolo riadne prebrúsené koľajovou brúskou, tak by to tak nedunelo a nehučalo. Prenos vibrácií a ich frekvenčný rozsah pri trati zriadenej na pevnej jazdnej dráhe s antivibračnými rohožami sa správa úplne inak, než trať na otvorenom zvršku.
Ešte doplním že na minibusovej L36 by som pridal jednu zastávku na ul. Ota Holúska pri futbalovom ihrisku: https://maps.app.goo.gl/bfNu2D4dVD8Kpfs86 lepšie by to obslúžilo nové bytové domy a skrátilo peší presun k MHD (zast. Pri Vápenickom potoku je trochu ďalej). Jazdnú dobu by to predĺžilo o max. 2 minúty
Nad takým vymetakom v ZB som aj ja rozmýšľal len na Podlerepušky to podľa mňa netreba keďže normálne zastávky Podlerepušky a Dievčí Hrádok sú dosť v tesnej blízkosti tých domov čo tam idú stavať, peši pár minút čo sa o lokalite Záhorské sady (zast. Pri kaplnke) nedá povedať. Keby ten minibus chodil len na trase ZB - Strmé vŕšky alebo TV Markíza - Strmé vŕšky tak by sa dal s jedným vozom vyjazdiť v špičke interval 15 minút čo už by bolo celkom atraktívne. A na 37 treba čím skôr zrušiť nezmyselnú zachádzku k Tescu Lamač.
L23 som viedol do Lamaca, aby zostalo zachovanie Bory - Lamac. Ta L130 je ale lepsi napad.
Pridanie L36 ako pomocny vymetak pre L37 je tiez fajn.
L123 - tam treba 15 minutovy interval. L36 + L123 mali spolocny interval 15min a L20 mala 20min. Tiez sa mi nepaci ta obsluha Bory Home. Tam este pribudne tretia zastavka pri Metre https://www.google.com/maps/place/841+07+Dev%C3%ADnska+Nov%C3%A1+Ves/@48.2103247,17.0162562,18z/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x476cf32cbea0531b:0x7e63343e58423ebe a to uz by bola velka zachadzka.
L92- tych 6 kruhacov ju asi dost spomali (klbak + expresna linka)
+ este by som urobil zastavku Bilikova obojsmernu (rano by ju vyuzivalo vela stredoskolakov z Devinskej, poobede z Lamaca)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A
20: nezmenená, vybrané spoje by od zast. Mlynská končili na DNV - Mláka (12 m)
23: Lamač - Segnáre - Alexyho - Žatevná - Technické sklo - Bory Mall - Lamač (12 m)
30: Nové SND - Most SNP - ZOO - Segnáre - Lamač (10 m)
36: nezmenená, od zastávky Bory Mall: Bory Home - Technické sklo - OD Saratov - Alexyho (10 m)
37: nezmenená, zahustený interval, vybrané spoje na Strmé vŕšky (12 m)
63: nezmenená, vybrané spoje by končili v špičke na Trnavskom Mýte (18 m)
92: nezmenená
123: zrušená
130: pridané 2. poradie, premávka celý týždeň (10 m)