Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Môj návrh na zlepšenie MHD v oblasti Lamača je nasledovný:
23(vnútorný okruh) Lamač-ŽST Lamač-Žatevná-Bory Mall-Lamač (interval identicky so 123)
30 zrušená
31 CSÚ-Trnavské mýto posilnený interval
36 pridaná zachazdka cez Bory Home namiesto 123
37 posilnený interval
39 zrušená
62 Lamač-Trnavske myto-Suhvezdná (v preklade so 63)
63 bez zmeny
123(vonkajší okruh) Lamač-Bory Mall-Žatevná-ŽST Lamač-Lamač
130 Patronka Kaufland-Lamač, Staré záhrady-Jána Jonáša-(Mláka)-(celotýždenná prevádzka, lepsi interval)
Reply on: FFF13 #233115:
37 určite nie cez diaľnicu, na nej je zastávka Vrančovičova a aj ŽST Lamač (spádová oblasť pre časť Dúbravky), obe sú na tejto linke dostatočne využívané. Zo by sa musela posilniť ozaj linka 63, nakoľko tebou navrhovaný variant ruší aj linku 30 a 130 ŽST Lamač obchádza. Po druhé zachádzkou cez diaľnicu sa v špičke nezíska nič (veľakrát 25,92 idúca cez Lamač je rýchlejšia ako 21 cez diaľnicu) a mimo špičky to nie je až tak dôležité, pričom zmenšíš obslužnosť. No úplne súhlasím zo zrušením nezmyselnej zachádzky k Tescu Lamač, nakoľko už to nieje také dôležité obchodné centrum a je v pešej dochádzke od zastávky Mokrohájska, alebo inou linkou (prípadne by stálo za to, zriadiť zastávku niekde pri ceste.....)
Reply on: Jojan #233127:
Krátko po otvorení to určite nebolo vybrúsené a bola tam stopa možno tak od električkových kolies, po otvorení to bolo jemne pohladkané nejakými ručnými brúskami, ale určite nie koľajovou brúskou. Ak by to bolo riadne prebrúsené koľajovou brúskou, tak by to tak nedunelo a nehučalo. Prenos vibrácií a ich frekvenčný rozsah pri trati zriadenej na pevnej jazdnej dráhe s antivibračnými rohožami sa správa úplne inak, než trať na otvorenom zvršku.
Reply on: FFF13 #233132:
Ešte doplním že na minibusovej L36 by som pridal jednu zastávku na ul. Ota Holúska pri futbalovom ihrisku: https://maps.app.goo.gl/bfNu2D4dVD8Kpfs86 lepšie by to obslúžilo nové bytové domy a skrátilo peší presun k MHD (zast. Pri Vápenickom potoku je trochu ďalej). Jazdnú dobu by to predĺžilo o max. 2 minúty
Reply on: TomJ #233129:
Nad takým vymetakom v ZB som aj ja rozmýšľal len na Podlerepušky to podľa mňa netreba keďže normálne zastávky Podlerepušky a Dievčí Hrádok sú dosť v tesnej blízkosti tých domov čo tam idú stavať, peši pár minút čo sa o lokalite Záhorské sady (zast. Pri kaplnke) nedá povedať. Keby ten minibus chodil len na trase ZB - Strmé vŕšky alebo TV Markíza - Strmé vŕšky tak by sa dal s jedným vozom vyjazdiť v špičke interval 15 minút čo už by bolo celkom atraktívne. A na 37 treba čím skôr zrušiť nezmyselnú zachádzku k Tescu Lamač.
Reply on: TomJ #233129:
prepač musim sa smiat
Reply on: TomJ #233129:
L23 som viedol do Lamaca, aby zostalo zachovanie Bory - Lamac. Ta L130 je ale lepsi napad.🙂
Pridanie L36 ako pomocny vymetak pre L37 je tiez fajn.
L123 - tam treba 15 minutovy interval. L36 + L123 mali spolocny interval 15min a L20 mala 20min. Tiez sa mi nepaci ta obsluha Bory Home. Tam este pribudne tretia zastavka pri Metre https://www.google.com/maps/place/841+07+Dev%C3%ADnska+Nov%C3%A1+Ves/@48.2103247,17.0162562,18z/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x476cf32cbea0531b:0x7e63343e58423ebe a to uz by bola velka zachadzka.
L92- tych 6 kruhacov ju asi dost spomali (klbak + expresna linka)
+ este by som urobil zastavku Bilikova obojsmernu (rano by ju vyuzivalo vela stredoskolakov z Devinskej, poobede z Lamaca)
Reply on: Adam3 #233109:
Niektoré návrhy sú fajn, len by som to trochu upravil tak, aby zostalo zachované aj spojenie z Jána Jonáša do Dúbravky:
L20 - Opletalova - Eisnerova - Technické sklo - Alexyho - Lamač
L23 - (Mláka) - Jána Jonáša - Pri kríži - Alexyho (priebežná konečná na Trhovej ulici ako kedysi 22)
L30 - zrušená
L36 - ZB - Strmé vŕšky - Podkerepušky (minibus - vymeták po ZB, aby nemusela 37 zachádzať všade + obsluha novej lokality na Podkerepuškách)
L37 - bez zmeny trasy, posilnený interval
L63 - bez zmeny
L92 - potiahnuť cez Bory Home, aby mali v špičke lepšiu obsluhu, mimo špičky by mali stačiť linky 123 a 130.
L123 - Tesco Lamač - Záluhy - Pri kríži - Bory Home - Bory Mall - Krematórium
L130 - Patrónka Kaufland - Tesco Lamač - Segnáre - Lamač - Bory Mall - Bory Home (celotýždenná premávka + posilnený interval)

Zastávku Pri krematóriu v smere do ZB by som presunul pred odbočku do Krematória, inak by v tomto smere nebol možný prestup medzi 37 a 123.
Intervaly si predstavujem takto:
L20 - 10/15/10//15 (každý druhý spoj len DNV - Alexyho)
L23 - 30/60/30//60
L36 - 30/60/30//60
L37 - 7,5/15/7,5//15
L63 - 7,5/15/15//15 (ráno každý druhý spoj len Lamač - TrMy)
L123 - 30/30/30//30
L130 - 15/30/15//30
Reply on: Jojan #233127:
A áno, Špitálska sa zdá byť lepšia.
Reply on: Solider #233118:
Koľajnice prebrúsené určite boli, komplet celý úsek obojsmerne, bol som si to osobne pozrieť krátko po otvorení, naozaj tam bola stopa po brúske (určite toto kompetentní dosvedčia) ale v porovnaní s Račianskou radiálou, kde sa brúsili vlnky, toto bolo iba také "pohladenie", malá uzučká stopa a preto aj tie zvary sú stále kostrbaté a je ich počas jazdy počuť.
Ale to dunenie, hlavne od škodovky, to je počuť (aj keď menej) aj na zatrávnenom úseku. Aj keď prichádza na Borskú.
Reply on: on-line #233111:
A z Hainburgu do Bratislavy budu prekvapeni, ze musia platit. 😁
V noci sa rozfúka od severu a roztopí sa všetok sneh.
Reply on: 3pa3ck3 #233123:
Vyzerá to, že im to vyšlo.
Reply on: Adam3 #233109:
Spojenie VW sídlisko (J. Jonáša) - Dúbravka by bolo ako? Ja viem, že je to pár cestujúcich, ale odjakživa mali priamy spoj (51, potom 27, teraz 23). Podľa Teba by mali prestupovať, čo pri trase dlhej +-10 min, navyše pri pokračovaní rovnakým smerom, nie je príliš racionálne. A ešte k tomu prestup pri Bory, rázc. nie je na hrane. Druhá možnosť je 21+20, čo je ale trojnásobne dlhšie.
Reply on: Valec #233120:
Tak to už sa teším v akom stave tá trať bude o 5 rokov. Podbíjačka tam bude musieť tak či tak kvôli úseku Kútiky - Dúbravka...
Reply on: ufo #233117:
Netreba to udržiavať.
Reply on: Solider #233118:
Len na základe toho, že tam bývam a počujem, že betón ten zvuk prenáša do bytu oveľa intenzívnejšie ako štrk, ktorý tam bol predtým.
Reply on: ufo #233117:
Na základe čoho súdiš, že by to malo byť nutne hlučnejšie? Električku idúcu po vybrúsenej trati na Špitálskej, kde je PJD + asfaltový zákryt trate, nie je ani počuť.
Reply on: Solider #233116:
Stále to bude po brúsení hlučnejšie, ako pôvodný zvršok po prebrúsení. Vie niekto, aký bol dôvod na pevnú jazdnú dráhu, keď to bolo ešte aj dvakrát drahšie oproti klasickému zvršku?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.