Reply on: TomJ #232113:
Je nutné to spojenie na TrMy? ak vynechám to že 78 nejazdí cez víkend, tak Astro-Maximilána ide súbežne, následne hneď vedľa po Drieňovej, čiže oblasť v smere do centra vpravo od električky obslúžená je, oblasť vľavo má 201 na druhú stranu cca rovnako, a pre vyslovených je tu L.50 k Saleziánom (A samozrejme aj nová električka) ktorá umožňuje trasovanie. Nech hľadám akékoľvek riešenie, pri dosiahnut aby 78 jazdila cez víkendy nemáš žiadnu lokáciu kde by si inou trasou než si zvyknutý neprešiel an rovnaký počet prestupov. Zvyk je zvyk, jazdím tadeto a inokade nepôjdem...ani keby to bolo totožné.
DeeKay
Človeka síce zabíja prúd, ale prúd cez človeka je spôsobený napätím.
tj. aj keď cez koľaj tečie ~1000A, napätie po prejdení motorom električky už bude minimálne a nebezpečenstvo pre človeka je zanedbateľné - v motore sa "minie" efektívne celé "napätie" (lebo odpor motora je oveľa väčší ako odpor koľajníc/drôtov - lebo z tvojho pohľadu, výkon motora je úmerný strate napätia na motore * prúd - na to, aby sa električka hýbala, musí mať na výstupe menšie napätie (ideálne minimálne) ako na vstupe.
Navyše, hoci sa to nezdá, aj bleskozvody sú zakopané iba do zeme - pri dostatočnej styčnej ploche vodiča je totiž zem lepší vodič, než sa zdá.
A ešte dodatok: Voľakedy bolo riadenie výkonom odpormi, čo je však veľmi neefektívne (všetok nevyužitý výkon ide do tepla). V dnešnej dobe sú Tbusy a Električky riadené polovodičmi - dá sa to predstaviť, ako keby sme regulovali výkon žiarovky tým, že 1000x za sekundu na chvíľočku vypneme a na chvíľočku zapneme vypínač. A to, ako dlho je vypínač zapnutý medzi vypnutiami, určuje, aký výkon má žiarovka/električka.