z, tvoj argument neobstoji. pri ruseni zastavok predsa nesmies mysliet na to, ako si na to niekto bude zvykat. dolezita je iba slusna obsluznost uzemia. ak by sme argumentovali takto, nemohli by sme v ba postavit ani rychlodraznu elektricku, ta totiz bude vyzadovat zrusenie minimalne 33% zastavok na elektrickovych radialach... zmeny v mhd musia byt a ludia si na ne musia a budu musiet zvykat...
no tie zacoy byvaju na safku a takto zacnu vznikat uz aj pri mostovej... asi by bolo vhodne skratit linky 70 a 71 na safko aby tam zbytocne netrcali pravidelne v zacpe...
Re #23190 fobust: no ja neviem, ale moja skusenost je taka, ze ked pride na safku na nastupiste linka 88 a 2 minuty po nej 95, tak ta 95 tak ci tak odchadza daleko plnsia ako 88, ak sa vymenia, tak 88 odchadza takmer prazdna, takze suhlasim so Z, ze ak by si to rozhodil matematicky presne, tak bude vyrazny nepomer medzi vytazenim liniek. Odchod 95 relativne kratko za 88 sa mi preto zda byt vcelku rozumny...
mas pravdu, ono nic nepotesi viac ako ked stojim na Safku, pred nosom mi usli obidva busy a mam na ne cakat dalsiu stvrt hodinu... A verte tomu (vsetci) ze vacsina cestujucich na to nadava, ze je to nahovno ze dve linky idu sucasne a potom diera.
Re #23200 Vladimír: ver tomu ze by to nepomohlo. 75% cestujucich ma maximalnu averziu voci tomu hocico si vo voze precitat (aj trojslovny text). Prikladom mohlo byt Shitaro, ked cestujuci potom co 3 sekundy stali pri zadnych dverach na ktorych bol vycapeny papier "Dopytove otvaranie dveri - stlacte tlacidlo" radsej ako by si to precitat a stlacili cudlik utekali k druhym dveram. A samozrejme za nadavok ze vodic je k***t ze neotvara dvere!
Pekne napisane, spokojny cestujuci. A spokojny budu vtedy, ak nebudu musiet cakat kvoli tomu, ze linky nemaju preklad. 88/95 je prikladom toho, kde by sa to malo spravit. A nie hladat dovody, preco by to nemohlo byt. Vsak to je nezmysel. Linky by mali byt prelozene, v spicke, mimo nej, aj cez vikend. 7/8 min.
Problem vidim v tom, ze kazdy vyrobce tie tlacidla inak oznacil a inak umiestnil. Ja sa necudujem ze cestujuci z toho maju gulas. Takze malo by tob byt jednotne, napr. zelene tlacidlo bude dvere, zlte bude dopyt. Alebo oznacenie. Ale aj to oznacenie nieco stoji namontovat a momentalne niet naozaj penazi nazvys.
Čo sa týka stláčania tlačidiel na dopyt, riešením by podľa mňa bolo zreteľné odlíšenie vozidiel s dopytom a bez dopytu. Prečo nemôže pri dverách zvonku aj zvnútra nejaká unifikovaná nálepka s dvoma variantmi:
a) DVERE OTVORÍTE TLAČIDLOM
b) DVERE OTVÁRA VODIČ
Prípadne nejaký piktogram k tomu. Ak by to bolo zreteľne označené, prípady neporozumenia cestujúcimi by sa začne zredukovali.
Každopádne úplne najlepšie by bolo jednorazové zavedenie dopytu v celej sieti MHD na všetkých typoch vozidiel.
Nehnevam sa...ani nezovseobecnujem...diskutujeme ako vzdy Cielom vsetkeho by malo byt SPOKOJNY PREVADZKOVATEL-SPOKOJNY CESTUJUCI - a optimalne riesenie sa casom urcite najde!
Nech prosim nikto neberie uvedene priklady ako smerodajne pre nejake zavery - to vsetko je len priklad z mojho uz takmer 15rocneho posobenia v oblasti MHD - pretoze na linkach ci v terene pri prepraveni tolkych tisicov ludi sa clovek stretne so vselicim. Ja k tomu rada dodam nieco len trosku osobne - prajem nasim cestujucim kvalitne sluzby MHD a Dopravnemu podniku iba spokojnych cestujucich. Nepojde to hned - ale nie je to nerealne!
A cestujuci ma chapat, preco idu dva autobusy rovnakym smerom (aj ked nie celu trasu) za sebou behom dvoch minut a ked musi cakat 13 minut, tak ma proste smolu? A cestujuci ma chapat ten gulas v linkovom vedeni po precislovani? Take veci, co prinesu znacny chaos do celej dopravy, pricom nic neprinesu, sa zaviedli, ale nieco uplne logicke, ako prelozenie intervalu, sa zaviset nema, lebo cestujuci by to nepochopili a nadavali? Nehnevaj sa, ale v pripade 88/95 by to skor privitali ako nadavali. Zasa tu prosim nezovseobecnuj IQ cestujuich mackajucich dopyt aj v pripade ked netreba s tym, ze by nepochopili, preco im 88 ide v iny cas ako su zvyknuty. Ten preklad by tam mal byt. Najlepsie 7/8.
Je to ale pochopitelne...pretoze za posledne roky bolo v MHD tolko zmien, ze je celkom logicke, ze cestujuci su z nich zmäteni... tym, ze posobim uz tolko rokov v oblasti MHD, stretla som sa uz s cimkolvek...nevysvetlis napriklad cestujucemu, ze ked elektricka ci trolejbus (väcsina T) funguje na dopyt, ze NEMA stlacat tlacitka vovnutri autobusu...takisto nevysvetlis cestujucemu, ze ma citat aktualne vylepy o zmenach v doprave, ked je predsa ovela prozaickejsie dobyjanie sa k vodicovi...gro cestujucich i napriek coraz rozsiahlesiemu pristupu k informaciam NEPOZNA svoje prava ci povinnosti cestujuceho...niekto napriklad nepochopi, ze ked je nasnezene a jemu sa smyka, zakonite sa smyka aj busu - ale ked stoji presne na okraji zamrznuteho obrubnika...asi evidentne nepochopil...a vela cestujucich je takych, ze keby pred nimi zabrzdila drevena biela latrina s cervenymi pasmi, aj tak by si nastupili a pytali by sa, kam ich to odvezie...
Cestujuci je zvlastny "typ" prepravovaneho "materialu: je totiz ZIVY, s naladami, starostami...preco by mal chapat, ze musi vystupit z autobusu takmer kilometer a pol od miesta, kde mu predtym jeho spoj stal, a v mraze ci 40 stupnoch, chory ci s dietatom slapat k svojmu cielu...a pritom zaplatit kazdy mesiac nemalu ciastku za cestovne?
Lenze...i vodic je zvlastny "typ" dobre nacasovaneho stroja, ZIVY, s naladami, starostami...a je to takmer VZDY on, kto za svojim chrbtom pohlcuje agresivitu, ci nadavky od "zakaznika" - a mozes mi verit, m a l o k e d y je to pochvala...
Dopravny podnik je v tomto skutocne v nelahkej pozicii - musi setrit financny i materialny potencial a gazdovat takmer "z iluzii" - pritom vyjst v ustrety takmer vecne nespokojnemu zakaznikovi a zaroven dufat, ze pohar trpezlivosti zakaznika neohrozi pracovnikov, ktori su mu najblizsie (vodici). Bude to chciet davku trpezlivosti od nas vsetkych...aby zakaznik dostal za svoje peniaze adekvatnu sluzbu, a aby prepravca mohol stavat na realnom kapitale a tym adekvatnu sluzbu ponukat...
A co vravis ty, ako Petrzalcan, na teoriu, ze 88 by mala ist vzdy tesne pred 95 aby ju odlahcila. Podla mna je to blbost, malo by to byt normalne prelozene, vsak spolocny tratovy usek su dve zastavky, tak hadam by to ta 95 prezila...
Nie je tomu tak davno co bol v smere do mesta vikendovy preklad 5/10 minut. Ale odchody zo safka zas mali "preklad" 1/14min :-(( Ale trvalo to tusim len dva - tri tyzdne a ten cestovny poriadol sa menil koli legendarnemu zakonniku prace. Potom sa vsetko vratilo spat do normalu...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Z
Cestujuci je zvlastny "typ" prepravovaneho "materialu: je totiz ZIVY, s naladami, starostami...preco by mal chapat, ze musi vystupit z autobusu takmer kilometer a pol od miesta, kde mu predtym jeho spoj stal, a v mraze ci 40 stupnoch, chory ci s dietatom slapat k svojmu cielu...a pritom zaplatit kazdy mesiac nemalu ciastku za cestovne?
Lenze...i vodic je zvlastny "typ" dobre nacasovaneho stroja, ZIVY, s naladami, starostami...a je to takmer VZDY on, kto za svojim chrbtom pohlcuje agresivitu, ci nadavky od "zakaznika" - a mozes mi verit, m a l o k e d y je to pochvala...
Dopravny podnik je v tomto skutocne v nelahkej pozicii - musi setrit financny i materialny potencial a gazdovat takmer "z iluzii" - pritom vyjst v ustrety takmer vecne nespokojnemu zakaznikovi a zaroven dufat, ze pohar trpezlivosti zakaznika neohrozi pracovnikov, ktori su mu najblizsie (vodici). Bude to chciet davku trpezlivosti od nas vsetkych...aby zakaznik dostal za svoje peniaze adekvatnu sluzbu, a aby prepravca mohol stavat na realnom kapitale a tym adekvatnu sluzbu ponukat...