Tusim balky tu mal prispevok o premenovani vlakov, aby nasi rakuski priatelia nemali problemy s makcenmi a dlznami u IC jazdiacich az do Viedne. S hrozou zistujem, ze mal pravdu. My sa vieme kazdemu strcit do ...
zuzi, tu sa este raz nezdrzim a musim ti protirecit. cielom vsetkeho by nemal byt SPOKOJNY PREVADZKOVATEL-SPOKOJNY CESTUJUCI, ale SPOKOJNY CESTUJUCI-EFEKTIVNY PREVADZKOVATEL. pretoze prevadzkovatel by v tomto pripade mohol byt spokojny iba pri ziskovom hospodareni a to v oblasti mhd nie je dosiahnutelny ciel... a v trhovom hospodarstve, ked dopravnym podnikom klientov a tym aj prijmy preberaju auta, by sa dpb mal snazit NAJMA o spokojnost zakaznikov, nie o svoju... pretoze spokojny zakaznik = bubaky...
z, tvoj argument neobstoji. pri ruseni zastavok predsa nesmies mysliet na to, ako si na to niekto bude zvykat. dolezita je iba slusna obsluznost uzemia. ak by sme argumentovali takto, nemohli by sme v ba postavit ani rychlodraznu elektricku, ta totiz bude vyzadovat zrusenie minimalne 33% zastavok na elektrickovych radialach... zmeny v mhd musia byt a ludia si na ne musia a budu musiet zvykat...
no tie zacoy byvaju na safku a takto zacnu vznikat uz aj pri mostovej... asi by bolo vhodne skratit linky 70 a 71 na safko aby tam zbytocne netrcali pravidelne v zacpe...
Re #23190 fobust: no ja neviem, ale moja skusenost je taka, ze ked pride na safku na nastupiste linka 88 a 2 minuty po nej 95, tak ta 95 tak ci tak odchadza daleko plnsia ako 88, ak sa vymenia, tak 88 odchadza takmer prazdna, takze suhlasim so Z, ze ak by si to rozhodil matematicky presne, tak bude vyrazny nepomer medzi vytazenim liniek. Odchod 95 relativne kratko za 88 sa mi preto zda byt vcelku rozumny...
mas pravdu, ono nic nepotesi viac ako ked stojim na Safku, pred nosom mi usli obidva busy a mam na ne cakat dalsiu stvrt hodinu... A verte tomu (vsetci) ze vacsina cestujucich na to nadava, ze je to nahovno ze dve linky idu sucasne a potom diera.
Re #23200 Vladimír: ver tomu ze by to nepomohlo. 75% cestujucich ma maximalnu averziu voci tomu hocico si vo voze precitat (aj trojslovny text). Prikladom mohlo byt Shitaro, ked cestujuci potom co 3 sekundy stali pri zadnych dverach na ktorych bol vycapeny papier "Dopytove otvaranie dveri - stlacte tlacidlo" radsej ako by si to precitat a stlacili cudlik utekali k druhym dveram. A samozrejme za nadavok ze vodic je k***t ze neotvara dvere!
Pekne napisane, spokojny cestujuci. A spokojny budu vtedy, ak nebudu musiet cakat kvoli tomu, ze linky nemaju preklad. 88/95 je prikladom toho, kde by sa to malo spravit. A nie hladat dovody, preco by to nemohlo byt. Vsak to je nezmysel. Linky by mali byt prelozene, v spicke, mimo nej, aj cez vikend. 7/8 min.
Problem vidim v tom, ze kazdy vyrobce tie tlacidla inak oznacil a inak umiestnil. Ja sa necudujem ze cestujuci z toho maju gulas. Takze malo by tob byt jednotne, napr. zelene tlacidlo bude dvere, zlte bude dopyt. Alebo oznacenie. Ale aj to oznacenie nieco stoji namontovat a momentalne niet naozaj penazi nazvys.
Čo sa týka stláčania tlačidiel na dopyt, riešením by podľa mňa bolo zreteľné odlíšenie vozidiel s dopytom a bez dopytu. Prečo nemôže pri dverách zvonku aj zvnútra nejaká unifikovaná nálepka s dvoma variantmi:
a) DVERE OTVORÍTE TLAČIDLOM
b) DVERE OTVÁRA VODIČ
Prípadne nejaký piktogram k tomu. Ak by to bolo zreteľne označené, prípady neporozumenia cestujúcimi by sa začne zredukovali.
Každopádne úplne najlepšie by bolo jednorazové zavedenie dopytu v celej sieti MHD na všetkých typoch vozidiel.
Nehnevam sa...ani nezovseobecnujem...diskutujeme ako vzdy Cielom vsetkeho by malo byt SPOKOJNY PREVADZKOVATEL-SPOKOJNY CESTUJUCI - a optimalne riesenie sa casom urcite najde!
Nech prosim nikto neberie uvedene priklady ako smerodajne pre nejake zavery - to vsetko je len priklad z mojho uz takmer 15rocneho posobenia v oblasti MHD - pretoze na linkach ci v terene pri prepraveni tolkych tisicov ludi sa clovek stretne so vselicim. Ja k tomu rada dodam nieco len trosku osobne - prajem nasim cestujucim kvalitne sluzby MHD a Dopravnemu podniku iba spokojnych cestujucich. Nepojde to hned - ale nie je to nerealne!
A cestujuci ma chapat, preco idu dva autobusy rovnakym smerom (aj ked nie celu trasu) za sebou behom dvoch minut a ked musi cakat 13 minut, tak ma proste smolu? A cestujuci ma chapat ten gulas v linkovom vedeni po precislovani? Take veci, co prinesu znacny chaos do celej dopravy, pricom nic neprinesu, sa zaviedli, ale nieco uplne logicke, ako prelozenie intervalu, sa zaviset nema, lebo cestujuci by to nepochopili a nadavali? Nehnevaj sa, ale v pripade 88/95 by to skor privitali ako nadavali. Zasa tu prosim nezovseobecnuj IQ cestujuich mackajucich dopyt aj v pripade ked netreba s tym, ze by nepochopili, preco im 88 ide v iny cas ako su zvyknuty. Ten preklad by tam mal byt. Najlepsie 7/8.
si
Re #23190 fobust: no ja neviem, ale moja skusenost je taka, ze ked pride na safku na nastupiste linka 88 a 2 minuty po nej 95, tak ta 95 tak ci tak odchadza daleko plnsia ako 88, ak sa vymenia, tak 88 odchadza takmer prazdna, takze suhlasim so Z, ze ak by si to rozhodil matematicky presne, tak bude vyrazny nepomer medzi vytazenim liniek. Odchod 95 relativne kratko za 88 sa mi preto zda byt vcelku rozumny...