Reply on: 810zssk #231818:
Je to nezdravé a nechcem sa toho zastávať, ale je to normálne. Ten trh je extrémne malý (koľko dodávateľov s voľnými kapacitami na dodávku autobusov máme?) a to prirodzene stavia výrobcov na koňa. Samozrejme, že sú spolu s mestami vzájomní rukojemníci, no v prípade dodávateľov mám pocit, že majú väčší priestor na vydieranie. Dopravca musí mať dostatočnú silu (a vôľu a nulových sabotérov) tomu odolať.Inak som zvedavý na súťaže dopravcov vo VÚCkach. Hlavne tam, kde sú viacerí hráči. Aby sme neboli prekvapení, keď sa dohodnú (napokon sú všetci v ZADe) a celá súťaž bude o tom, že sa nič nezmení a ceny za dopravný výkon pôjdu hore.
810zssk
Čo sa súťaží na dopravcov týka, zavísi ako reálne otvorená tá súťaž bude. V ZADe sa môžu dohadovať na čom chcú, stále sú tu firmy mimo ZADu. Rozhodne nemám pocit že by všetci európski dopravcovia boli v ZADe. Či aj po 15 rokoch stále žijeme v tom že trh je od Čiernej nad Tisou po Kúty? Napríklad už len pre rôzne rakúske dopravné firmy to môže byť zaujímavá zakázka, nehovoriac o veľkých európskych hráčoch. Otázka je nakoľko férová súťaž to bude. Z BSK boli dobré signály, ale tým ako si dávajú na čas začínam mať pochybnosti či bude mať šancu niekto iný ako SL.