Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dobre som pochopil, že zmeny od 1. 10. 2019 týkajúce sa liniek, 21, 75 a 98, predstavujú odobratie 2 + 2 np vozov z 21 a 98 a šupnutie ich na 75? 😮
Reply on: trolejbus6207 #231807:
Pardon tie teplicke 33tr kĺbové som mal na mysli. Len som si pomýlil mesto.
Nadväznosť x5 a x6 dnes nefunguje... teda minimálne 1 vodič ignoruje 😞
Reply on: Solider #231808:
sú firmy, pre ktoré je zdravá hospodárska súťaž to najhoršie, čo sa im môže stať 🙂 🙂
Reply on: yellowcaptcha #231809:
Otázka č.27 - otočný prepínač na ovládanie prevodovky, používa aktuálne MAN. Ako vodič, v tomto riešení nevidím problém.
Reply on: luky133 #231802:
Ja som tipoval na Mercedes skôr otázky 23-26 najmä kvôli otázkam ohladne dcérskej spoločnosti a tie posledné skôr Iveco (najmä kvôli otázke týkajúcej sa zobrazenia palubného počítača v českom jazyku).
Reply on: 810zssk #231801:
Akurát smutné je vidieť, ako doteraz fungovali verejné obstarávania. V podstate objednávateľ musel držať hubu a krok, pretože mu z nábrežia nadiktovali ponuku a potom to aj tak celé vyzeralo. Je vidieť, že starého psa novým kúskom nenaučíš 😅
Reply on: Petto #231805:
Pardubice nemajú 33Tr, začínajú tam dodávky 32Tr
Reply on: Petto #231805:
Ale 33Tr je trolejbus. Predpokladám, že homologizácia na typ autobusu by sa musela robiť na novo (znalejší nech ma keď tak opraví) a v tom je problém na ktorý poukazuje SOR.
Reply on: luky133 #231798:
Nová Pardubicka škoda 33tr sor v karosérií NS18 ma mechanické tlačidlá vedľa dverí no dotykové na dverách ma zaslepene načierno.
Reply on: luky133 #231798:
Ale DPB ich vytrolloval kvalitne 😃 "Obstarávateľská organizácia trvá na svojej požiadavke uvedenej v súťažných podkladoch a k preferencii dopytových mechanických tlačidiel pristúpila z dôvodu, že v súčasnosti eviduje zvýšenú poruchovosť dotykových tlačidiel a vyššie náklady na ich výmenu."
Sorry za duplicitu, nejak mi uslo ze uz to tu niekto postoval 😁
Reply on: TeBeCe #231799:
Pozerám, že ak väčšina tých otázok v češtine je od SOR-u tak ich prekvapilo, že zrazu ich typ vozidla je potrebné znovu homologizovať lebo nebolo pripravené na časť týchto "noviniek" čo požaduje DPB. 😃
Posledné otázky zase tipujem na Mercedes (?), ktorých prekvapila požiadavky silnejšej klimatizácie a determálnych skiel ako dodávajú vozidlám do Španielska a podobne. 🙂
Reply on: luky133 #231798:
Nie je to tak dávno, čo sa tu preberala vysoká poruchovosť dotykových tlačidiel poslednej várky autobusov, už vtedy som písal, že by som trval na ich kompletnej výmene a v prípade odmietnutia dal výrobcovi najavo, že na ďalší kšeft môže zabudnúť.
A ešte si rýpnem - keď sa v tendri na trolejbusy objavila diskriminačná podmienka piatich dverí u kĺbových vozidiel a štyroch dverí u sól, vtedy im to nevadilo, že ostatní výrobcovia "otrú pysk"?
Reply on: luky133 #231798:
Dodavatel konstatuje, že poptávané technické řešení fotobuňky je na slovenském i českém trhu, naprosto unikátní a nenabízí jej žádný standardní dodavatel, ani jej neprovozuje žádný dopravní podnik.😁
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/document/3058734/content/990544/download

Otázka č.4 - SOR považuje výberové konanie za diskriminačné nakoľko kvôli nemožnosti dodať vozidlo bez iných ako mechanických tlačidiel sa nemôže zúčastniť výberového konania. Žiada buď zmeniť túto podmienku alebo predĺžiť termín dodania o ďalších 6 mesiacov počas, ktorých by mohol získať homologizáciu aj na autobus s mechanickými tlačidlami. 🙂
Reply on: 810zssk #231795:
Tunely by sa dali ošetriť check-inom cez QR kódy na stanici (prípadne beaconmi), ale to už celé riešenie z používateľského hľadiska komplikuje.
Keď uź sme vedľa viedli nekonečnú debatu o ticketingu, toto je super riešenie: https://www.sbb.ch/en/timetable/mobile-apps/sbb-mobile-preview/easyride.html

Cestujúci na začiatku cesty (pri nástupe) v aplikácií začne cestu, v cielu ju ukončí a vôbec nemusí riešiť voľbu typu lístka, zadávanie destinácie a podobne. Úžasne jednoduché a pohodlné. Systém zohľadňuje aj rôzne predplatné lístky, prípadne možnosť jednodenného cestovného. Výhoda oproti kartovým check-in/check-out systémom je, že na strane dopravcu nie je nutná fyzická infraštruktúra a na strane cestujúceho stačí mobil s dátovým pripojením. Nevýhoda je že to (vraj) zle funguje v tuneloch, takže tam je check-in nutný ešte pred vstupom do stanice. V prípade Bratislavy by sa toto týkalo najmä AS Nivy po otvorení.

Developerom je Fairtiq: https://fairtiq.com/en-ch/ - Riešenie nie je úplne nové, funguje už pár rokov, ale teraz sa dočkalo celošvajčiarskej implementácie, takže s tým možno cestovať po celej krajine (+ Lichtenštajnsku). Okrem SBB to má implementované Vorarlberg, Göttingen a čiastočne Linz.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.