Ja som tipoval na Mercedes skôr otázky 23-26 najmä kvôli otázkam ohladne dcérskej spoločnosti a tie posledné skôr Iveco (najmä kvôli otázke týkajúcej sa zobrazenia palubného počítača v českom jazyku).
Akurát smutné je vidieť, ako doteraz fungovali verejné obstarávania. V podstate objednávateľ musel držať hubu a krok, pretože mu z nábrežia nadiktovali ponuku a potom to aj tak celé vyzeralo. Je vidieť, že starého psa novým kúskom nenaučíš
Ale 33Tr je trolejbus. Predpokladám, že homologizácia na typ autobusu by sa musela robiť na novo (znalejší nech ma keď tak opraví) a v tom je problém na ktorý poukazuje SOR.
Ale DPB ich vytrolloval kvalitne "Obstarávateľská organizácia trvá na svojej požiadavke uvedenej v súťažných podkladoch a k preferencii dopytových mechanických tlačidiel pristúpila z dôvodu, že v súčasnosti eviduje zvýšenú poruchovosť dotykových tlačidiel a vyššie náklady na ich výmenu."
Pozerám, že ak väčšina tých otázok v češtine je od SOR-u tak ich prekvapilo, že zrazu ich typ vozidla je potrebné znovu homologizovať lebo nebolo pripravené na časť týchto "noviniek" čo požaduje DPB.
Posledné otázky zase tipujem na Mercedes (?), ktorých prekvapila požiadavky silnejšej klimatizácie a determálnych skiel ako dodávajú vozidlám do Španielska a podobne.
Nie je to tak dávno, čo sa tu preberala vysoká poruchovosť dotykových tlačidiel poslednej várky autobusov, už vtedy som písal, že by som trval na ich kompletnej výmene a v prípade odmietnutia dal výrobcovi najavo, že na ďalší kšeft môže zabudnúť.
A ešte si rýpnem - keď sa v tendri na trolejbusy objavila diskriminačná podmienka piatich dverí u kĺbových vozidiel a štyroch dverí u sól, vtedy im to nevadilo, že ostatní výrobcovia "otrú pysk"?
Dodavatel konstatuje, že poptávané technické řešení fotobuňky je na slovenském i českém trhu, naprosto unikátní a nenabízí jej žádný standardní dodavatel, ani jej neprovozuje žádný dopravní podnik.
Otázka č.4 - SOR považuje výberové konanie za diskriminačné nakoľko kvôli nemožnosti dodať vozidlo bez iných ako mechanických tlačidiel sa nemôže zúčastniť výberového konania. Žiada buď zmeniť túto podmienku alebo predĺžiť termín dodania o ďalších 6 mesiacov počas, ktorých by mohol získať homologizáciu aj na autobus s mechanickými tlačidlami.
Cestujúci na začiatku cesty (pri nástupe) v aplikácií začne cestu, v cielu ju ukončí a vôbec nemusí riešiť voľbu typu lístka, zadávanie destinácie a podobne. Úžasne jednoduché a pohodlné. Systém zohľadňuje aj rôzne predplatné lístky, prípadne možnosť jednodenného cestovného. Výhoda oproti kartovým check-in/check-out systémom je, že na strane dopravcu nie je nutná fyzická infraštruktúra a na strane cestujúceho stačí mobil s dátovým pripojením. Nevýhoda je že to (vraj) zle funguje v tuneloch, takže tam je check-in nutný ešte pred vstupom do stanice. V prípade Bratislavy by sa toto týkalo najmä AS Nivy po otvorení.
Developerom je Fairtiq: https://fairtiq.com/en-ch/ - Riešenie nie je úplne nové, funguje už pár rokov, ale teraz sa dočkalo celošvajčiarskej implementácie, takže s tým možno cestovať po celej krajine (+ Lichtenštajnsku). Okrem SBB to má implementované Vorarlberg, Göttingen a čiastočne Linz.
B@rdi