Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #231819:
Myslím že sa hovorilo o 6, alebo 7 výrobcoch ktorí sa vedia zapojiť do súčasného bratislavského tendra na autobusy. To nie je málo. Veľkosť trhu je v pohode, len sa tu doteraz všetko šilo na mieru dvom-trom výrobcom - to ale neznamená že iní neexistujú, len sa nemali potrebu zapájať do balkánskych akožesúťaží. Ak to skutočne otvoríme, výrobca na koni nie je, čo napokon dokazuje aj nervozita SORky.

Čo sa súťaží na dopravcov týka, zavísi ako reálne otvorená tá súťaž bude. V ZADe sa môžu dohadovať na čom chcú, stále sú tu firmy mimo ZADu. Rozhodne nemám pocit že by všetci európski dopravcovia boli v ZADe. Či aj po 15 rokoch stále žijeme v tom že trh je od Čiernej nad Tisou po Kúty? Napríklad už len pre rôzne rakúske dopravné firmy to môže byť zaujímavá zakázka, nehovoriac o veľkých európskych hráčoch. Otázka je nakoľko férová súťaž to bude. Z BSK boli dobré signály, ale tým ako si dávajú na čas začínam mať pochybnosti či bude mať šancu niekto iný ako SL.
Reply on: 810zssk #231818:
Je to nezdravé a nechcem sa toho zastávať, ale je to normálne. Ten trh je extrémne malý (koľko dodávateľov s voľnými kapacitami na dodávku autobusov máme?) a to prirodzene stavia výrobcov na koňa. Samozrejme, že sú spolu s mestami vzájomní rukojemníci, no v prípade dodávateľov mám pocit, že majú väčší priestor na vydieranie. Dopravca musí mať dostatočnú silu (a vôľu a nulových sabotérov) tomu odolať.

Inak som zvedavý na súťaže dopravcov vo VÚCkach. Hlavne tam, kde sú viacerí hráči. Aby sme neboli prekvapení, keď sa dohodnú (napokon sú všetci v ZADe) a celá súťaž bude o tom, že sa nič nezmení a ceny za dopravný výkon pôjdu hore.
Reply on: Solider #231808:
V tomto je najlepší EMtrest (firma zvyknutá na to že diktuje čo si jej zákazníci objednajú), ktorý v tendri na odbavovací systém DPB posielal otázky v štýle "na čo chcete túto funkcionalitu, však to nepotrebujete" 😂
Ak by ste sa chcel niekto zúčastniť špeciálnej jazdy so 14 Tr vrámci 110. výročia trolejbusov, dávam do pozornosti. Konať sa to bude večer v sobotu 19. 10. Kapacita je však obmedzená a miesta sa rýchlo rezervujú. 🙂
http://bit.ly/Jazda-retrotrolejbusom-po-vozovniach
Reply on: SuchSoft #231814:
Priama umera tam síce je no Trnávka ma kopu cng vrakos z 2dp namiesto pokazených nb18 a už ich musí nasadzovať aj inde okrem 31/3-6.
Reply on: 810zssk #231804:
To ked som si precital, tak som skoro vyprskol tu mineralku co som pil. To bol odfajc par excellence 😂
Dobre som pochopil, že zmeny od 1. 10. 2019 týkajúce sa liniek, 21, 75 a 98, predstavujú odobratie 2 + 2 np vozov z 21 a 98 a šupnutie ich na 75? 😮
Reply on: trolejbus6207 #231807:
Pardon tie teplicke 33tr kĺbové som mal na mysli. Len som si pomýlil mesto.
Nadväznosť x5 a x6 dnes nefunguje... teda minimálne 1 vodič ignoruje 😞
Reply on: Solider #231808:
sú firmy, pre ktoré je zdravá hospodárska súťaž to najhoršie, čo sa im môže stať 🙂 🙂
Reply on: yellowcaptcha #231809:
Otázka č.27 - otočný prepínač na ovládanie prevodovky, používa aktuálne MAN. Ako vodič, v tomto riešení nevidím problém.
Reply on: luky133 #231802:
Ja som tipoval na Mercedes skôr otázky 23-26 najmä kvôli otázkam ohladne dcérskej spoločnosti a tie posledné skôr Iveco (najmä kvôli otázke týkajúcej sa zobrazenia palubného počítača v českom jazyku).
Reply on: 810zssk #231801:
Akurát smutné je vidieť, ako doteraz fungovali verejné obstarávania. V podstate objednávateľ musel držať hubu a krok, pretože mu z nábrežia nadiktovali ponuku a potom to aj tak celé vyzeralo. Je vidieť, že starého psa novým kúskom nenaučíš 😅
Reply on: Petto #231805:
Pardubice nemajú 33Tr, začínajú tam dodávky 32Tr
Reply on: Petto #231805:
Ale 33Tr je trolejbus. Predpokladám, že homologizácia na typ autobusu by sa musela robiť na novo (znalejší nech ma keď tak opraví) a v tom je problém na ktorý poukazuje SOR.
Reply on: luky133 #231798:
Nová Pardubicka škoda 33tr sor v karosérií NS18 ma mechanické tlačidlá vedľa dverí no dotykové na dverách ma zaslepene načierno.
Reply on: luky133 #231798:
Ale DPB ich vytrolloval kvalitne 😃 "Obstarávateľská organizácia trvá na svojej požiadavke uvedenej v súťažných podkladoch a k preferencii dopytových mechanických tlačidiel pristúpila z dôvodu, že v súčasnosti eviduje zvýšenú poruchovosť dotykových tlačidiel a vyššie náklady na ich výmenu."
Sorry za duplicitu, nejak mi uslo ze uz to tu niekto postoval 😁
Reply on: TeBeCe #231799:
Pozerám, že ak väčšina tých otázok v češtine je od SOR-u tak ich prekvapilo, že zrazu ich typ vozidla je potrebné znovu homologizovať lebo nebolo pripravené na časť týchto "noviniek" čo požaduje DPB. 😃
Posledné otázky zase tipujem na Mercedes (?), ktorých prekvapila požiadavky silnejšej klimatizácie a determálnych skiel ako dodávajú vozidlám do Španielska a podobne. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.