Keďže vlastním kvalitnú e twow Booster (alebo sxt Light plus V) v tomto čase denne na nej jazdím, viem, že dávať na ceste znamenie o zmene smeru jazdy je trochu problém, má úzke (a skladacie) riadidlá. Z toho dôvodu je problém riadiť jednou rukou. Neplatí to o všetkých. Na cesty nie je schválená, takže na hlavné ťahy a výpadovky s ňou neleziem. Na chodníku jazdím s citom, aby som nikoho neobmedzoval a to je celá veda. Väčšinou jazdím po cyklotrasách, napr z Centra smer Petržalka alebo z Dúbravky cez Líščie údolie a v centre mesta ako sa dá. V samotnom manuáli sa píše hneď medzi prvým o ohľaduplnosti vodiča kolobežky a o tom, že si je vedomý, že toto približovadlo môže mať za následok všeličo, vrátane ťažkých zranení.
Pockaj, co? Co sa zmenilo od mojich detskych cias? Ked prisla prva vlna kolobeziek, tak sme ich vedeli bez problemov ovladat aj jednou rukou, tak ako bicykel, ked sme isli dole z kopca aj viac ako 30km/h. To tie elektricke su teraz nejake ine?
Nemám na to jednoznačnú odpoveď.
Ale podľa mňa nie je ok ich poslať na cestu a tváriť sa, že je to vybavené. Kolobežkár nemá ako dať znamenie o zmene smeru jazdy (ak nechce skončiť na zemi).
Čo je dosť problém na frekventovanej ceste
Sa nám to na cestách nejak komplikuje.
Chcel by som sa pani Sakovej spýtať, ako má kolobežkár dávať znamenie o zmene smeru jazdy a týmto by som ju osobne chcel požiadať o názornú ukážku.
Okrem elektriciek sa ma co este menit ?
Viem o posilneni 210 na 7-8 int. rano, pridanie nejakeho dalsieho 1. a posledneho spoja na L32 a samozrejme X5 bus CP , a potom 61,68,84 - zmena vypravy vozovni.
Nenazýval by som to vyslovene „vyberal“, skôr popriraďoval, aby v tom bola ako-taká logika. Všimni si, že Račianska je oranžová, Vajnorská fialová a Ružinovská zelená. Taktiež linky 6 a 7 dostali megasvetlé farby, aby sa dalo zmysluplne použiť čierne číslo, čo vyjadruje ich posilový charakter.
Jojan